kitekatt Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 I det nye huset vår er det en gammel trapp som er malt blå med røde kanter og rekkverk. grusomt. vi skal ha hvite vegger, men tenker at det blir upraktisk med hvite trappetrinn. Hvilken farge ville dere malt den i? Vurderer mørk brun siden møblene våre er i det, men er redd det blir litt mørkt. Forslag? 1
Gjest vimse Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 (endret) Hvis du ønsker at trappen skal ¨forsvinne¨ litt anbefaler jeg enten samme farge som vegg, eller en nyanse i nærheten av det. Har lys trapp selv, og den er ikke så upraktisk som jeg trodde, bortsett fra når det er mye fluer inne Endret 9. september 2006 av vimse
Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Hvis du ønsker at trappen skal ¨forsvinne¨ litt anbefaler jeg enten samme farge som vegg, eller en nyanse i nærheten av det. Har lys trapp selv, og den er ikke så upraktisk som jeg trodde, bortsett fra når det er mye fluer inne ← Lys trapp...hvit eller i en annen farge?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 En gråfarge kan fungere godt mot hvite vegger.
Gjest vimse Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 Lys trapp...hvit eller i en annen farge? ← Beklager, jeg har ikke sett denne før nå... Min trapp er malt i samme farge som veggene, fargen heter Nora. Vi valgte å male trappen i samme farge som veggen for at den skulle forsvinne litt da stua vår er full av dører og vinduer i tillegg til denne trappen, og jeg var redd den skulle stjele mye romfølelse hvis den ble mørkbeiset/malt.
mowgli Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 Mørk brunt er veldig fint, du kan jo male kun trinnene i den fargen og så ha rekkverk i hvitt.
Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 Mørk brunt er veldig fint, du kan jo male kun trinnene i den fargen og så ha rekkverk i hvitt. ← Ja var noe slikt jeg tenkte. Skull helst hatt den hvit slik at den forsvinner litt slik vimse sier, men noe forteller meg at det kanvære upraktisk...barn, svarte/ fargede sokker, ake seg ned på rumpa på trinneneosv...vet ikke hvordan det vil gå jeg? Grått vil jeg ikke ha, da blir det isåfall noe nærmere beige elller noe...men siden stuemøblene våre er i mørkbrunt tre så er det noe med helheten...*hmmm*
Mini_me Skrevet 10. september 2006 #9 Skrevet 10. september 2006 hva med å male den svart? Jeg har sett en slik trapp og det var kjempestilig til lys vegg. Ville ikke hatt trinnene svarte da, den jeg så hadde trehvite trinn...men lyst kan vel fungere.
Gjest Gjest_vilde_* Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 Mørk brunt er veldig fint, du kan jo male kun trinnene i den fargen og så ha rekkverk i hvitt. ← God ide Selv om jeg muligens hadde malt hele trappa i mørk brun. Hvite trappetrinn er utrolig upraktisk. Jeg ble gal av å swiffe alle krokene jevnlig.
Gjest Gjest1 Skrevet 10. september 2006 #11 Skrevet 10. september 2006 En venninne av meg har malt sin trapp hvit på gelenderet og sånn, og mørk brun i trinnene. Er dritfint
Gjest Fruktfat Skrevet 10. september 2006 #12 Skrevet 10. september 2006 men noe forteller meg at det kanvære upraktisk...barn, svarte/ fargede sokker, ake seg ned på rumpa på trinneneosv...vet ikke hvordan det vil gå jeg? ← har du barn er den ikke hvit lenge... kjenner noen som har hvit trapp, med mørkbeisede trinn. de har to barn, og etter 3-4 mnd er den ikke like fin lenger. det som er beiset begynner å bli slitt allerede, og den blir fort møkkete. jeg ville nok gjerne hatt hvit trapp, men trinnene i mørkt treverk, altså ikke beiset.
Ciara Skrevet 10. september 2006 #13 Skrevet 10. september 2006 En gråfarge kan fungere godt mot hvite vegger. ←
Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 10. september 2006 #14 Skrevet 10. september 2006 Noe slikt ? ← Kjempefin, men vi skal nok ikke pusse ned malingen i trappa da vi ikke tror det er heltre under...
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. september 2006 #15 Skrevet 10. september 2006 Nei, men det går jo an å male den i en brunfarge som likner litt
*Emma* Skrevet 10. september 2006 #16 Skrevet 10. september 2006 Vår har brukt noe som heter beislakk på vår trapp. Den er brunsvart og kjempe fin. Så har vi malt rekkverket hvitt.
*Emma* Skrevet 10. september 2006 #17 Skrevet 10. september 2006 HER er et bilde...et ganske dårlig bilde men du ser hva jeg mener...
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #18 Skrevet 10. september 2006 Kjempefin, men vi skal nok ikke pusse ned malingen i trappa da vi ikke tror det er heltre under... ← Går an å legge parkett i trinna (og opptrinn om du vil) og male resten hvitt. Det gjorde vi for flere år siden. Trappa har holdt seg kjempefint. Tok litt tid, men dere kan jo ta et par trinn om dagen. Finnes parkett med en og en stav som egner seg godt. Har fått mange kompliment for vår trapp, som faktisk likner veldig på trappa i linken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå