Kristin Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Jeg har to brukerkontoer på min pc. Tenker å slette den ene da jeg kun trenger en..Lurer på om data og programmer som jeg har lagret under den kontoen jeg skal slette forsvinner? Takk for svar
Veslejenta Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Gå inn på "documents og settings" mappen under C:. Der vil du finne prodilene som ligger inne på maskinen. Alt som ligger i mappen til den profilen som skal slettes blir borte. Så hvis du har for eksempel lagret programmer eller dokumenter på skrivebordet eller under "mine dokumenter" så vil dette bli borte. Dette er ting som du ikke har tilgang til når du bruker den profilen som du vil beholde. Sjekk at du har tilgang til de programmene du vil ha tilgang til på den profilen som du vil beholde. Det er en teoretisk mulighet for at du ikke vil ha tilgang til alle programmer på alle profiler. På enkelte programmer som en installerer kan det komme opp spørsmål: "Vil du at dette programmet skal være tilgjengelig for alle?" Har du svart nei på dette vil ikke andre profiler ha tilgang til dette programmet.
Kykkelikokos Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Så lenge du er administrator så vil jeg tro at du får tilgang til alt av filer og programmer. Men det er som du sier, sletter du profilen/brukern så er det en viss fare for at filer vil forsvinne. Jeg har ikke testet dette selv, så jeg er ikke 100% sikker på at mappene faktisk forsvinner selv om man sletter brukeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå