Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Hej! Inspirert av en annen tråd ang inkallelse til cellprov..Går du? Vet det er en bra ting og så..i forebyggende syfte, men, törr ikke helt. Orker ikke tanken på å gå to tre uker , eller mer, i uvisshet. Min mamma som er langt over menopause fikk en blödnig og akkurat samme dagen så fikk hun brev om cellpröve. Hun dro på cellpröven, fortalte om blödningen och fikk beskjed om å innvente svar fra cellpröven og deretter gå til gynekolog for undersökelse og test. Cellepröven var negativ, hun dro til gynekolog. Slimsekken i livmodern var forstörret, noe som kan tyde på livmorhalskreft. Hun tok pröver, dem var ikke nok. Hun måtte skrapes. Etter tre måneder med angst for hva som ville skje så kom det endelige beskjedet- hun var frisk! Jeg vil ikke gå igjennom tre måneder på det viset, ikke en gang til. Jeg har nå selv fått innkallelse. Har ikke helt bestemt meg, men er så redd for å dra. Ikke minst for ventetiden og at uroe andre.
Gjest Bellatrix Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Første gang gruet jeg meg veldig, ikke til selve celleprøven og venting og det å ikke vite, men til det å gå til gyn i seg selv. Hadde jeg fått innkallelse nå hadde jeg gått tvert. Ikke at jeg tror jeg har kreft, men det er da greit å få bekreftet at alt er som det skal være der nede.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Jeg skjønner godt at du kvier deg når du vet hva moren din gikk igjennom. Sjansen for at du skal oppleve det samme er veldig liten. Du "må" gå, ikke minst for å berolige deg selv. Det er veldig viktig å ta denne celleprøven for å avsløre kreft så tidlig så mulig. Bestill deg time, det kommer til å gå mye greiere enn du tror!
Eva-Lena Skrevet 28. juni 2024 #5 Skrevet 28. juni 2024 Jeg går til disse innkallelsene. Lærte for mange år siden hvor viktige de er av en venninne av min mor fikk påvist kreft. Hun hadde ingen mistanker om det, men hun lå på operasjonssalen uken etter for å fjerne alt i underlivet. Fikk en påmindelse da min mor vurderte å avbestille sin innkalling, men allikevel dro. Fikk påvist kreft og sjokket var stort da hun ikke hadde symptomer heller. For min del skulle jeg gjerne tatt de prøvene 1 gang i året.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #6 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja Anonymkode: f1c2d...400 17 år gammel tråd, for å bare skrive ett ord? Seriøst? Du fant ingenting nyere som temaet? Anonymkode: e9612...608 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå