Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Jeg har lagt merke til en ting. Om det stemmer vet jeg ikke men det hadde vært gøy å høre andres synspunkter på dette. Vi fleste vet hva som er typisk billedskjønt, naturlig vakkert, den typiske gutten/jenta som "alle" snur seg etter på gata ser ut. Hvis ikke kan du gjette deg til det Jeg har mange typisk pene kamerater og typisk pene venninner. Også har jeg mange som er helt "vanlig" pene. de typiske pene venninnene og kameratene mine sliter med å få i gang et forhold. men mine venner som er "vanlige" de har lange og solide forhold bak seg. hvordan kan det ha seg? det er noe godt i alle mine venner (ellers hadde dem ikke vært mine vennar) men det virker jo som om de "pene" har større problemer med å få et forhold enn hva de "vanlige" har. hva kan grunnen være?
Gjest tuddeluu Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Mange mener at det kan være slitsomt å være sammen med en veldig attraktiv person. På grunn av sjalusi og sånn.
Gjest "pen" Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 kanskje fordi de pene "tiltrekker seg" folk som bare er ute etter litt piece of ass?
Gjest også "pen" Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 kanskje fordi de pene "tiltrekker seg" folk som bare er ute etter litt piece of ass? ← ja det tror jeg. og det har jeg erfart. og da blir spørsmålet... hvordan finne de som ikke er ute etter litt piece of ass?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 Samtidig som at de veldig pene jentene tiltrekker seg mange som "bare" er ute etter litt piece of ass, tror jeg óg at mange veldig hyggelige gutter holder seg unna fra å prøve seg ettersom den pene jenta er i "en annen liga".
Latex Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 Tror dette er tilfeldig. Om folk klarer å holde ut i forhold (whatever) så går det på personen selv, ikke på hvordan nesen sitter i forhold til øyevipper.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #7 Skrevet 9. september 2006 Min erfaring er at gutter og menn alltid finner noe å klage på i forhold til kvinnen de er sammen med, uansett hvor pen hun er. Pinglete svake skjøre menn...
BMD Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Det er laget en sang om dette: "If you wanna be happy for the rest of your life ... trallalalalallalalalallalala ... so from my personal point of view: Get an ugly girl to marry you" Eller noe sånt..
BMD Skrevet 11. september 2006 #9 Skrevet 11. september 2006 Fant den! http://www.oldielyrics.com/lyrics/jimmy_so...a_be_happy.html Her har vi altså Jimmy Soul sine argumenter: "A pretty woman makes her husband look small And very often causes his downfall As soon as he married her and then she starts To do the things that will break his heart But if you make an ugly woman your wife A-you'll be happy for the rest of your life An ug-a-ly woman cooks meals on time And she'll always give you peace of mind" Personlig har jeg valgt ei dame som er nesten like pen som meg selv. Mulig det var uklokt
Elodi Skrevet 11. september 2006 #10 Skrevet 11. september 2006 Personlig har jeg valgt ei dame som er nesten like pen som meg selv. Mulig det var uklokt ← Får håpe det går bra likevel da!
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2006 #11 Skrevet 11. september 2006 Jeg regner meg som pen, og er kronisk uheldig i kjærlighetslivet. Om teorien din stemmer eller ikke vet jeg ikke, selv har jeg avskrevet det uheldige kjærlighetslivet som uflaks og sikkert endel dårlig dømmekraft fra begges sider. Men man lærer jo av alt, og jeg har blitt en klokere kvinne av disse erfaringene. Og når jeg tenker meg om, tror jeg det hele bunner i hvilke forutsetninger man har til et forhold og selvoppfyllende profeti: Hvis jeg tar det for gitt at jeg er kronisk uheldig, ja, så er det min målestokk. Skjærer et forhold seg, eller et date-forhold som aldri utvikler seg videre, havner det automatisk i "uheldig i kjærlighetslivet-bolken", eller i "alle menn er svin-bolken". I alle fall er det fort gjort å tenke slik. Men verden er ikke så enkel. Faktum er, tror jeg, at sjekkemarkedet har forandret seg de siste 10 - 15 årene. Seriemonogami har blit mer og mer vanlig, men gjennom film, tv og litteratur lever fremdeles drømmen om den eneste rette og "de levde lykkelig alle sine dager". Flere og flere er single godt opp i 30 - og 40 åra. Ungdomstiden har blitt lenger. Samfunet stiller krav til suksess, vi skal ha en god jobb, god bolig, en flott partner, flotte barn, osv, men samtidig ha egentid. Man kan bli deprimert av mindre. Kanskje vi stiller for høye krav til oss selv? Kanskje vi stiller for høye krav til partneren? Jeg vet rett og slett ikke, tenker bare høyt.
BMD Skrevet 11. september 2006 #12 Skrevet 11. september 2006 Får håpe det går bra likevel da! ← *krysser fingrene*
BMD Skrevet 11. september 2006 #13 Skrevet 11. september 2006 Samfunet stiller krav til suksess, vi skal ha en god jobb, god bolig, en flott partner, flotte barn, osv, men samtidig ha egentid. Man kan bli deprimert av mindre. Kanskje vi stiller for høye krav til oss selv? Kanskje vi stiller for høye krav til partneren? ← Tror du er inne på noe viktig her. Alt må være perfekt på alle områder, ellers er vi misslykket. Klart det sliter på både forhold og enkeltpersoner.
Gjest Gjest_fabuleringer_* Skrevet 11. september 2006 #14 Skrevet 11. september 2006 Selv om man er pen, objektivt sett, er det ikke dermed sagt at man har god selvtillit. Personlighet kan være mye av grunnen til at "pene" mennesker er single - det handler ikke nødvendigvis om at den andre parten er redd for sjalusi. Sjarm er et relativt begrep.
Gjest Gidder ikke å logge inn Skrevet 11. september 2006 #15 Skrevet 11. september 2006 Jeg har en venninne som er veldig pen, la oss si en nier på en skala fra 1 - 10. Jeg vet at hun en gang var/er interessert i meg, men jeg tør rett og slett ikke være sammen med en slik jente. Hvorfor? Jo, fordi hun får så hinsides mye oppmerksomhet fra gutter/menn. Det er liksom ikke måte på hvor mye oppmerksomhet hun får og gutta kjører på i stor stil for å få henne. En gang var jeg ute med henne på byn og vi hang sammen hele kvelden. Dvs. jeg måtte noen turer på "kontoret" da øl renner rett igjennom meg som en sil. Jeg var ikke vekke mer enn et par minutter. Hver gang jeg kom tilbake måtte jeg næremest jage vekk gutter som prøvde lykken, har aldri opplevd maken. Ved andre annledninger er det velstående menn som prøver å vinne hennes gunst og de er ikke redd for å vise at de er likvide. Til og med i jobbsammenheng klarer ikke mannlige sjefer å styre seg. Nå skal det sies at hun er flink faglig, men måten hun blir ansatt på er så spesielle uten at jeg vil gå nærmere inn på hvordan. Bottom line er at hun er så ettertraktet at jeg ikke forstår hvordan en vanlig kar som meg skal klare å holde på henne i det lange løp når hun har så mange andre muligheter å velge imellom. Jeg tør rett og slett ikke å bli sammen med en slik jente. Slenger meg på innleggeren som refererte til den sangen. Selv om denne jenten er et ekstremtilfelle, tror jeg mange gutter kan kjenne seg igjen i denne situasjonen. En annen mulighet er at pene mennesker har så mange muligheter at de går fort lei og vil (og har muligheten) til å skifte partner ofte.
Wonders Skrevet 13. september 2006 #16 Skrevet 13. september 2006 Å bli tiltrukket av ett vakkert utseende går lett, å måtte se forbi det ytre, og inn i hverandres feil og mangler er ikke alltid lett. Man skal ikke bare elske hverandre for alt det en er, men oxo på tross av alt en ikke er. Og så er det de som er født på vranga da
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2006 #17 Skrevet 13. september 2006 Hvis man er vant til å være sentrum for det annet kjønns oppmerksomhet, er det vanskelig å venne seg til å være en likestilt partner.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #18 Skrevet 13. september 2006 Jeg ser at folk ofte bruker argumenter som at de tviler på at en "så pen person" vil klare å unngå alle fristelsene, alle som prøver seg på dem hele tida. Og jeg vet jo at noen av de som er veldig pene/attraktive blir "rent ned" av interesserte med mer eller mindre sleske hensikter (en kamerat av meg hadde så draget at da han var singel sjonglerte han nesten uten problemer mellom tre-fire jenter av gangen, på samme studiested... Det var gjerne jentene som oppsøkte han aktivt, samme hvor lite forhåpninger de hadde om å bli sammen med han... som samboer med drømmedama si er han forøvrig fullstendig trofast). Samtidig synes jeg dette er å undervurdere folk. Fordi de er attraktive betyr vel ikke det at de ikke er i stand til å være trofaste? Eller at de finner èn de vil være sammen med, og at den personen kanske er deg? Jeg anser ikke meg selv som SÅ veldig pen (søt og med utstråling, på det beste... og tildels interessant hva jobb og slikt angår), men jeg har faktisk hatt draget på noen "veldig kjekke" menn/gutter. Det er ikke sånn at de (eller pene jenter) BARE faller for andre som er "perfekte utvendig". Ei venninne av meg er en av de nydeligste jentene man kan tenke seg, og gutta hun har vært sammen med har i grunn ikke vært spesielt pene, men hatt en personlighet og visse egenskaper hun tiltrekkes av. Sånn tror jeg det er for de fleste. Utroskap og hvorvidt man kan stole på en annen har mye mindre med utseende enn med holdninger, moral og selvbilde å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå