Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Som sagt, så lurer jeg på hvor mye tid får/forlanger/håper dere å få av samboeren deres? Selv er jeg sikkert veldig storforlangende, men jeg synes det liksom er så trist at man skal være såå glade i hverandre og allikevel ikke bruke mere tid.. Her i huset er det slik at vi begge jobber 100%. Vi drar på jobb, kommer hjem, lager som oftest middag sammen, spiser sammen og resten av kvelden sitter han ved pc'en. I helgene sitter han som oftest kun ved pc'en, utenom et par timer han kan tilbringe sammen med meg foran pc'en.. Får han omtrent aldri ut av huset for å gå tur, eller bare være sammen. Hvor mye "forlanger" dere, og hva er normalt hos dere? Synes jeg er litt slem når jeg "hele tiden" prøver forsiktig å hinte til "vi skal ikke finne på noe da...?"
Trampe Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 I følge han bruker vi for mye tid sammen, i følge meg for lite. Jeg trenger nok han mer enn han trenger meg - og det er tross alt bedre at jeg savner han enn at han kveles av meg. Jeg forlanger at vi skal sees hver dag, snakke sammen hver dag og ha noen minutter til å bare kose hver dag. Jeg forlanger at noen timer i løpet av ei helg er kjærestetid, at vi kan se en film sammen eller gå tur sammen bare vi to. I en hektisk hverdag er det vanskelig å sette av tid til å være kjærester, men dette er absolutt minimum. Får jeg ikke den oppmerksomheten jeg vil ha kan jeg godt finne på å sette meg på han og forlange to minutters kos før han får fortsette på det han gjorde... Det er jo en grunn til at jeg har giftet meg med han - jeg liker å være sammen med han. Hva er vitsen med å være gift når man aldri ser hverandre?
Gjest gjesta Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Hva i alle dager bruker han den tiden foran pc'en til da? Jeg synes ihvertfall ikke at du er storforlangende, han burde ha tid til å gjøre noe annet enn å spise middag med deg på en vanlig dag. Og han burde absolutt være med deg ut å gjøre andre ting, man blir fort lei av et forhold hvis man aldri "finner på noe" sammen.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 TS her Han bruker mesteparten av tiden ved pc'en til å spille dataspill (over internett med andre). Blir jo litt småsjalu jeg, når han spiller og snakker mer med de i spillet.. Problemet vårt er kanskje at vi ikke har så mange felles interesser.. Jeg er veldig glad i å være utendørs, men han liker seg best inne. Jeg spiller også spillet med han, bare for å være sammen med han (om dere skjønner..), men det blir som oftest litt i meste laget for meg med en "hel økt". Som oftest legger han seg senere enn meg óg (fordi han spiller) og noen ganger står han opp tidligere for å spille. Skjønner ikke at han ikke får søvnmangel Har vært redd for at han er avhengig, men når jeg har konfrontert han med det sier han selv at han spiller mye, men at han ikke er avhengig. Det er bare sånn han liker å slappe av. Var borte i 10 dager fra pc når vi var på ferie. Gikk helt fint, men siste dagene var vi begge ganske lei, og jeg vet han savnet å spille for å slappe av.. Føler meg slem nå som skriver dette på et forum, men er ikke for å "ta han" og få alle enige med meg, men bare for å vite synspunkter og om jeg er så ille (plagsom/innpåsliten) som jeg tror jeg er.
aline Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 har dere pratet om det da? når dere f.eks spiser middag sammen og gjør dette uten at han sitter ved pc'n? snakk med ham om at du ønsker dere hadde mer kjærstetid sammen, ikke forlang noe og ikke døm ham for å spille for mye, si bare at du savner å være kjærste med ham og gjerne skulle gått en tur på kino, gått en tur i solen, gått på kafe og bare pratet og sett på verden, hva som helst med ham. er han overhode ikke åpen for det? og dersom han er åpen for det, kom med konkrete tilbud til ham når du ønsker noe. finn på en ting du har lyst til, si ifra under middagen en dag eller to før: du, jeg har innmari lyst til å dra til xxx og titte på xxx i morgen jeg, blir du med? det er ikke alle som har felles interesser, men om man ikke har det, så tror jeg det er viktig å prioritere tid sammen innimellom egne interesser. jeg synes man skal få fortsette å dyrke egne hobbyer selv om man blir par, men da må man OGSÅ velge noe å gjøre sammen. ellers blir det jo ikke noe egentlig parforhold utav det? og dersom han er avhengig, så er det overhode ikke uvanlig at han ikke ser det selv og at han faktisk bortforklarer det og benekter det, så at han ikke sier seg enig tilsier ikke at han ikke har ett problem.
Gjest Søt Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 I vårt forhold, så er det han som trenger meg mer, enn omvendt. Jeg skulle gjerne hatt litt mer tid alene og med venner. Men jeg har en herlig kjæreste, så er ikke krise å måtte være sammen med han heller Vi sees hver dag etter jobb, og sover sammen. Når han er på jobb i helgene, så er jeg å gjør mine ting. Somnå, sitter jeg her på KG, akkurat det jeg hadde lyst til idag
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #7 Skrevet 9. september 2006 har dere pratet om det da? når dere f.eks spiser middag sammen og gjør dette uten at han sitter ved pc'n? snakk med ham om at du ønsker dere hadde mer kjærstetid sammen, ikke forlang noe og ikke døm ham for å spille for mye, si bare at du savner å være kjærste med ham og gjerne skulle gått en tur på kino, gått en tur i solen, gått på kafe og bare pratet og sett på verden, hva som helst med ham. er han overhode ikke åpen for det? og dersom han er åpen for det, kom med konkrete tilbud til ham når du ønsker noe. finn på en ting du har lyst til, si ifra under middagen en dag eller to før: du, jeg har innmari lyst til å dra til xxx og titte på xxx i morgen jeg, blir du med? det er ikke alle som har felles interesser, men om man ikke har det, så tror jeg det er viktig å prioritere tid sammen innimellom egne interesser. jeg synes man skal få fortsette å dyrke egne hobbyer selv om man blir par, men da må man OGSÅ velge noe å gjøre sammen. ellers blir det jo ikke noe egentlig parforhold utav det? og dersom han er avhengig, så er det overhode ikke uvanlig at han ikke ser det selv og at han faktisk bortforklarer det og benekter det, så at han ikke sier seg enig tilsier ikke at han ikke har ett problem. ← Har snakket mye om det. Om jeg sier at jeg kunne ønske jeg fikk litt mer av tiden hans sier han som oftest "Jammen vi er jo sammen hver dag, jo". Eller så er det "Jeg kan ikke nå.. må bare bli ferdig her.. men vi kan sikkert gjøre det etterpå". Dvs at det tar 2-3 og opptil 4 timer noen ganger før han er ferdig. Siden han spiller med andre kan han ikke bare gå i fra det sånn plutselig.. Sånn som i dag foreslo han faktisk at vi kunne gå en tur i morgen (vet han sier det for å gjøre meg glad Og da bliiir jeg så glad! Men er sjeldent vi klarer å få gjort det fordet.. Enten blir det dårlig vær, eller så spiller han det bort, eller andre ting. Foreslo at vi kunne dra til byen i dag og se på kino, da foreslår han at vi kan gjøre det i morgen eller neste helg. Er alltid snakk om å utsette ting.. I helga skal vi egentlig prøve å få rydde og ordna hjemme, men det spørs vel hva som blir gjort. Jeg har nettopp kommet hjem fra jobb, og vet han har sitti og spillt hele tiden mens jeg var der, og han sitter og spiller nå og.. Som oftest klenger jeg litt på han når jeg ser han ikke er i noe "viktig" i spillet, og da er han veldig kosete Vet at han elsker å få oppmerksomheten min, at jeg tar på han, kysser han osv, men han vil helst ikke avslutte det han holder på med fordet. Det med avhengighet, så antok jeg egentlig at han skulle bli sur/irritert når jeg nevnte det OM han var avhengig. Men han sa bare at han skjønte at jeg lurte på det, men at han bare var glad i å slappe av på den måten. Vi var jo borte fra pc'er i 10 dager som sagt. (det første han gjorde når vi kom inn døren var riktignok å sette seg foran spillet da, men..)
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #8 Skrevet 9. september 2006 I vårt forhold, så er det han som trenger meg mer, enn omvendt. Jeg skulle gjerne hatt litt mer tid alene og med venner. Men jeg har en herlig kjæreste, så er ikke krise å måtte være sammen med han heller Vi sees hver dag etter jobb, og sover sammen. Når han er på jobb i helgene, så er jeg å gjør mine ting. Somnå, sitter jeg her på KG, akkurat det jeg hadde lyst til idag ← Synes du da det blir slitsomt når han spør om dere kan finne på noe, og vil bruke av tiden din? Vil du gå fortere lei av han om han "maser" slik tror du, eller vil du gå fortere lei om dere ikke finner på noe særlig sammen lenger? Jeg vil jo ikke "kvele" han heller..
Trampe Skrevet 9. september 2006 #9 Skrevet 9. september 2006 Det er forskjellige definisjoner på det å være sammen. Min mann mener at hvis vi er i samme rom er vi sammen. Jeg mener at vi må gi hverandre oppmerksomhet for å være sammen. Jeg tror mannen din har samme oppfatning som min har. Det er ikke helt sunt å kvele han heller, jeg skjønner at du er redd for det. Men det går vel an å snakke om noe uten å mase? La det gå litt tid uten at du tar det opp, men gi han små oppmerksomheter innimellom... Jeg og mannen har småkranglet nå i noen dager, og jeg fant ut at jeg skulle gjøre mot han som han gjør mot meg - ikke mase, kose eller noe. I dag kom han krypende og lurte på om jeg var sur siden jeg ikke hadde kost på han på noen dager..han savnet det. Det kan jo hende mannen din får nok av den oppmerksomheten han får av deg - og glemmer å gi noe tilbake?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #10 Skrevet 9. september 2006 Ja, er det jeg tenker og.. Så prøver å la være å gi så mye, men da blir jeg så konsentrert på det at jeg faktisk ender opp sur Akkurat nå er jeg frustrert, lei og sur.. Jeg overdriver ikke når jeg sier han har sitti absolutt HELE dagen, utenom når vi spiste og lagde middag, foran pcen og spillt.. Selv har jeg sovet bort mesteparten av dagen (og i går), og er irritert over at jeg aldri får noe ut av dagene. Når jeg først har fri sover jeg for mye Vil kunne ha ting å gjøre i hverdagen som gjør livet verdt å leve! som gjør en glad! I morgen skal vi visst ha MIN dag! :D Får se hvordan det går. Håper virkelig at det blir sånn.. Begynner dagen med frokost, og så en kort treningsøkt med hunden sammen, og så rydde det vi skulle ha gjort i dag, fortsette å pusse opp det ene rommet her og gå en tur til kvelden. Tenk om dagen kunne blitt sånn! DA hadde jeg blitt glad da..! Prøver å hinte innimellom til at nå burde vi kanskje begynne å rydde om vi skal få gjort noe, eller nå hadde det vært koselig å gjort noe sammen osv. Tar det ikke opp hver dag, for han liker ikke at jeg maser (selv om jeg virkelig IKKE prøver å mase). Savner kosegutten min.. Han var såååå kosete før. Fikk aldri nok av meg..
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #11 Skrevet 9. september 2006 Om noen lurer er vi i begynnelsen av 20åra og har vært sammen i 3 år
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 Jeg har det litt på samme måte, samboeren min bruker også det meste av fritida si fremfor pcen, han spiller eller sitter på nettet. Som regel er det greit hvis jeg er opptatt med andre ting, men trenger jeg hjelp til noe, eller vil at han skal ta sin del av husarbeidet, eller jeg rett og slett vil ha litt oppmerksomhet, så sier jeg ifra. Og da får han værsågo avslutte det han holder på med Tror ikke det er så mye man kan gjøre med sånne gutter, men det hjelper å "true" de litt (javel, da blir det ikke sex på deg ikveld, etc), da holder de seg gjerne borte fra pcen resten av kvelden. Og når det gjelder å "bruke tid sammen" så har synes samboeren min også det synet om at vi er sammen så lenge vi er i samme rom eller sover sammen. Jeg trenger den "sjelelige" eller "åndelige" kontakten eller hva jeg nå skal kalle det, prate sammen, le sammen, være opptatt av hverandre. Hvordan skal forholdet vokse og modnes, for ikke å snakke om vare, hvis man kun er i det samme rommet? Det er ikke rart at ønsket om skilsmisse fra kona kommer som et sjokk på mannen...
Gjest Fruktfat Skrevet 14. september 2006 #13 Skrevet 14. september 2006 (endret) tja, min sambo har begynt i ny stilling, han reiser seks om morgenen og er hjemme i åtte-ni tida. da eter han og legger seg på sofaen fordi han er så sliten, rundt ti-elleve legger han seg. så -johoo!- her er det ikke mye av verken det ene eller det andre for tida. Endret 14. september 2006 av Fruktfat
Gjest Odny i.i. Skrevet 15. september 2006 #14 Skrevet 15. september 2006 Ærlig talt da. Du må jo ikke gå rundt som et offer. Slå i bordet og bli svart i øynene og si rett ut hva du mener. Du har jo noen meninger om dette, og sitter inne med masse innestengt aggresjon. Ikke angrip han men fortell han hvordan du føler dette. Jeg blir kalt heks nummer en i byen her, fordi jeg gir klar melding til folk. Jeg vet egentlig ikke om de har gitt meg kalle navnet Thatcher... men jeg er i alle fall ikke usynlig eller en veggpryd. Det hadde vært verre om ingen la merke til meg. (Dessverre har jeg vært nødt til å jobbe som dørvakt, og det gjorde meg lite populær) Han jeg er gift med må jeg bremse av og til, for jeg vil ikke at det skal gå inflasjon i hvor mange ganger vi skal si at vi er glad i hverandre. Vi vet jo det. Jeg vet ikke hva ts skal gjøre, men en eks av meg drev på samme måten. Resten av historien vil jeg ikke fotelle, men dere har kanskje sett filmen Ondskapens hotell. Da stakk jeg av. Men det var som å balansere på en sånn turngreie - nå husker jeg ikke navnet. Ikke terg han, ikke bli irritert, ikke vis at du er redd osv. Han samboeren din er hekta på spill på internet, og han er så smart at han sier at han vet han spiller for mye. Vet ikke hva du skal gjøre, men jeg ville tatt meg en tur på puben en dag, neste kveld på kino, neste dag på en kunstutstilling osv. Da kommer han til å spørre deg hvor du har vært. Nekt å svare, eller si hvor du var. Men samtidig må du si hva f anden har han med det å gjøre - det virker jo som dere lever i tosomhet, ergo må du leve ditt eget liv mens hans lever sitt foran pcen. Har levd med spilleavhengige menn, det var et he l vet e - straks han fikk penger stakk han ut og spilte og drakk. Han var ikke utro, 99 % sikkker på det, men jeg gråt nesten når jeg gikk på butikken med småpenger og skulle kjøpe mat til barnet. Dessverre er han jeg er gift med i dag alkoholiker, og han spiller. Men han har respekt for meg og han vet at jeg forsvinner fort som fy om han ikke skjerper seg. Jeg vet jo ikke hvordan det vil gå, vi har bare vært gift en kort stund, men vi har kjent hverandre siden vi var såkalte bleiebarn. Det som er morsomt er at når han skal se på fotball og har tippet langoddsen, så har jeg gitt han ett tips (jeg har ikke peil på fotball, men jeg merket humøret helt fra nord-irland og hit), og jeg sa at Nord-Irland kom til å vinne. Folk pleier å spørre han hvem de skal tippe på, men Nord-Irland banka Spania. Jeg har mobba han for det, men en spøk kan ikke drives for langt. Det blir bare kjedelig. Men trådstarter. Vis kvinnemakt, vis hvem du er og at du ikke finner deg i alt. Det er veldig trist hvis han er avhengig av spill, men bank i bordet. Vet ikke hvem som kan gi deg råd, for jeg sitter i en gjørmegryte selv, min mann er snill men alkoholiker, men han skal snart inn på en klinikk. *gråter* Men det må gå bra, eller så skilles vi. Jeg makter ikke en som er full hver dag, samtidg som jeg ikke klarer tanken på å gå fra han. Odny
Gjest Fjellsippa Skrevet 15. september 2006 #15 Skrevet 15. september 2006 Hvis jeg forstår deg rett gjør dere nesten ingenting sammen, bortsett fra å lage middag. Hva med annet husarbeid? Tar han sin del der? Hvis ikke kan det virke som om han bare bor sammen med deg fordi det er veldig praktisk for han. I det lange løp er det umulig å bo sammen med et menneske som man ikke har noen felles interesser med. Ta dette opp med han, og vurder om dere ikke bør flytte fra hverandre først som sist. Finn deg en partner som har flere felles interesser med deg.
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. september 2006 #16 Skrevet 15. september 2006 Samboeren min har en del lange dager, noe som kan være litt irriterende til tider. Men har stort sett noen timer sammen hver hverdag. I helgene går vi gjerne en tur eller gjør noe annet sammen. I tillegg trener vi sammen noen dager i uka. Hvis vi først er hjemme samtidig, pleier vi ofte å være sammen. Det er uaktuelt at den ene sitter og isolerer seg foran pcn i flere timer. Det med å tilbringe tid sammen er ikke noe stort tema hos oss, og behovet vårt er heldigvis ganske likt. Jeg godtar at han kan ha mye å gjøre med studier i perioder (jeg også), men ville nok begynt å irritere meg ordentlig om han brukte ekstremt mye tid med venner eller å bare sløve foran pc eller tv istedenfor å være sammen med meg. Så hvis jeg hadde hatt det som deg, ville jeg nok sagt klart og tydelig i fra. Jeg kunne ikke levd med at han bare satt inne, mens jeg ville ut og gjøre ting.
Gjest Søt Skrevet 15. september 2006 #17 Skrevet 15. september 2006 Synes du da det blir slitsomt når han spør om dere kan finne på noe, og vil bruke av tiden din? Vil du gå fortere lei av han om han "maser" slik tror du, eller vil du gå fortere lei om dere ikke finner på noe særlig sammen lenger? Jeg vil jo ikke "kvele" han heller.. ← Nei, hvis han har lyst til å gjøre noe, så blir jeg med.. Men å sitte i sofaen å stirre i veggen, orker jeg ikke. Da gjør jeg heller mine ting.. men vi har det slik at hvertfall en dag i måneden er vi på kino, en annen dag i måneden ute å spiser.. Hadde følt at han maste hvis han HELE tiden skulle gjøre noe. Jeg vil gjerne ha litt tid alene, og det er jo litt vasneklig når man er samboere. Men å spøøre han om dere kan GJØRE noe sammen, er ikke å mase. Det er bare å inkludere partneren din.. Og så blir du med han når han spør om du vil være med på noe han vil... Sorry rotyete innlegg, men smugskriver på jobb
Malama Skrevet 15. september 2006 #18 Skrevet 15. september 2006 Hvor mye tid jeg "får" av ham... Ja, denne uka her har det vært lite, vi har sovet i samme seng, jeg har sett ham sånn på morgenen mens vi har kledd oss og spist frokost, samt på vei til jobb, da vi reiser sammen. Også har også har han kommet og lagt seg sammen med meg på kvelden. Det har vært spesielt da, med mye jobbing samt et møte, som har medført at han to dager kom med toget klokka 11. Tidligere i uka kom han et par timer tidligere, men ja, tiemene ble tilbrakt forran pc'n. Med JOBBING da. Det er slitsomt, og det tar på, på oss begge, og jeg har varslet at det kommer til å bli en alvorsprat om dette til våren (fordi det er en ekstrajobb han påtar seg som har medført de lange kveldene, en ekstrajobb han har hatt de siste årene, og som starter opp uten arbeidsbelastning men med forpliktelse omtrent i mars, det meste av arbeidet er fra sommeren og til sent på høsten.) og det skal en del til for at han "får lov" til å påta seg dette en gang til. Det sliter oss ut, begge to. Om vi ikke hadde gjort annet enn å spise middag sammen og han deretter btrukte all tiden på å SPILLE på pc hadde jeg ikke akseptert det så lett. Ja, jeg spiller på pc. Ja, han spiller på pc. Dette gjør vi begge fra tid til annen, men ikke mye, slett ikke hver dag, og slett ikke hele dagen. Gjerne bare at han kanskje "tar seg en fotbllkamp" mens jeg ser en serie på tv som han ikke følger med på, eller at jeg spiller litt som underholdning mens han jobber (eller ser fotball på tv) Men, jeg krever (vel, ikke denne uken da han altså ikke har vært hjemme, men nettopp dette er en grunn til at jeg ønsker at han ikke skal jobbe så mye) at vi deler på husarbeidet. Vi ser gjerne tv sammen, eller på andre måter tilbringer tid sammen. Selv om vi selvsagt har ulike interesser, så gjør vi ting sammen også (noen ganger er det lettere å "slå seg sammen med dem enn slå dem", jeg har sesongkort på stadion. Jeg kunne velge at han var borte fra meg ca fire timer annenhver søndag, eller jeg kunne finne utav om dette var noe jeg kunne delta på, så jeg ble med en gang, og har vært med siden. Det var den beste løsningen for meg. Litt kompromisser må man inngå, og det gjelder BEGGE.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #19 Skrevet 15. september 2006 Han tar deg for gitt, du tar han for gitt! Pc, Se & Hør, Blue Lagoon osv..... Plutselig er ikke du/han sjarmerende lenger. Kvelder tilbragt med TP eller andre inkluderende aktiviteter er erstattet med åndssvakt svada på hver sin kant! Forholdet er overeksponert/kommersialisert med Britney/JohnyDepp profiler som referansepunkt og før du vet ordet av det poster du på KG og trenger TIPS/INNSPILL fra vilt fremmede mennesker som er like lost som deg men håper at deres stemme vil gjøre forskjellen for NOEN om ikke seg selv!!!! Velkommen til den mest absurde opplæringsplatformen kalt: LIVET!!! JIppiKaIjeyMotherfucker! Og Kai, det har absolutt ingenting med deg å gjøre din PRKåte idiot!
Gjest niomi Skrevet 15. september 2006 #20 Skrevet 15. september 2006 Akkurat passe. Vi henger nå i hver vår sofa og leser/ser TV/surfer på nettet etter at vi har spist middag - kanskje vi drar ut på en treningstur sammen. Utenom når vi driver med fritidsaktivitetene våre, da. I helgene lager vi alltid god mat sammen, handler, drar på tur. Innimellom går han ut med sine venner, noen ganger jeg med mine, som oftest går vi ut sammen. Fint å være mye sammen, selv om vi ikke gjør så mye da, men superdeilig å være hver for oss, også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå