Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Fant en strikkeoppskrift på nettet hvor det stod at det var strikket med babyull fra Sisu, men dette finnes ikke. Kan jeg da bruke Sisu-garn, eller bør jeg bruke annen babyull? Skal være til et teppe, ikke direkte på huden. I butikken sa de at det ikke er noe problem å bruke Sisu i klær til barnet når de er over 6 mnd, så kanskje det går greit med teppe fra noe tidligere? Noen som vet?
Frk. Stella Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Sisu er navnet på en garnkvalitet produsert av Sandnes. Babyullen til Sandnes heter Lanett. Du kan lese mer her.
Gjest Fantus Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Sisu er jo ganske mykt garn da, og en baby har jo gjerne klær på kroppen når h*n ligger på teppet. Det burde ikke være noe problem å strikke med sisu mener jeg.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 TS her. Da tar jeg sjansen på å strikke med Sisu, også får jeg bare passe på å ikke ha det rett på huden. Om det blir for "hardt" og stikkete får jeg bruke det i vognen når babyen er litt eldre istedefor.
Frk. Stella Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt Lanett i stedet jeg...
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Lanette måtte strikkes med mindre pinner, og hadde ikke fungert med oppskriften jeg fant. Ble bare rot, det her...
Frk. Stella Skrevet 9. september 2006 #7 Skrevet 9. september 2006 Lanette måtte strikkes med mindre pinner, og hadde ikke fungert med oppskriften jeg fant. Ble bare rot, det her... ← Det er bare størrelsen som vil endre seg litt. Strikker du med Lanett og pinne 2.5 vil teppet bli ørlittegrann større... Om du ikke strikker altfor løst går det også fint å strikke Lanett på pinne nr. 3...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå