Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på butikken nå for å pante flasker. Hadde med meg en del og deriblandt noe glasscola og annet pantegodt i glass. MEN pantemaskinen ville ikke ta glassflasker!

Og de i butikken ville ikke ta imot mine glassflasker som det er pant på å gi meg de pengene.

Noe så tragisk, blir så sint! :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dårlig.. Alle som selger flasker er pliktige til å ta disse tilbake. Hvilken butikk er det snakk om her? Skriv en mail og klag?

Selv ville jeg nok resirkulert glassene, om det ikke var snakk om mange..

Skrevet

Jeg tok med meg flaksene igjen, bare på trass!

Skrevet

Neste gang forlanger du at de skal ta dem i mot!

Skrevet
Neste gang forlanger du at de skal ta dem i mot!

Butikkene er bare pliktige til å ta pant på flasker de selger selv. Det vi si at butikker som ikke selger glassfalsker ikke må ta i mot glassflasker til pant. Det samme gjelder for ulike typer ølbokser også.

En butikk jeg vet om selger utenlandske ølbokser, og de tar i mot dem til pant også. Andre butikker som ikke selger dette, tar ikke i mot boksene til pant.

Så dere kan ikke forlange at de skal ta i mot alle flaskene deres.

Skrevet
Butikkene er bare pliktige til å ta pant på flasker de selger selv. Det vi si at butikker som ikke selger glassfalsker ikke må ta i mot glassflasker til pant. Det samme gjelder for ulike typer ølbokser også.

En butikk jeg vet om selger utenlandske ølbokser, og de tar i mot dem til pant også. Andre butikker som ikke selger dette, tar ikke i mot boksene til pant.

Så dere kan ikke forlange at de skal ta i mot alle flaskene deres.

Ja, jeg veit egentlig det her, men i hodet mitt var hun i en helt vanlig butikk, og de fleste vanlige butikker selger vel glasscola, og er dermed pliktige til å ta i mot dem....det var sånn jeg så det for meg i hvertfall.... :sjenert:

Skrevet
Ja, jeg veit egentlig det her, men i hodet mitt var hun i en helt vanlig butikk, og de fleste vanlige butikker selger vel glasscola, og er dermed pliktige til å ta i mot dem....det var sånn jeg så det for meg i hvertfall.... :sjenert:

Jeg har problemer med å finne glasscolaflaskene, så for meg er ikke det vanlig... Det er mange butikker som har gått bort fra glassflaskene, og satser på plastflaskene med skrukorkene.

Gjest Blære ikke reg
Skrevet

Så lenge de selger Coca Cola så er de pålagt å ta imot de flasker og bokser som Coca Cola Norge selger faktisk.

Skrevet
Så lenge de selger Coca Cola så er de pålagt å ta imot de flasker og bokser som Coca Cola Norge selger faktisk.

Så bra :) Trådstarter, da kan du forlange at de tar dem i mot neste gang ;)

Skrevet

Og hvis vi snakker om solo-flasker eller flasker fra andre bryggerier?

Det er mange forskjellige pantemaskiner å finne i butikkene, så at det er noen av dem som ikke aksepterer alle typer flasker er ikke noe nytt.

Skrevet

Jeg var på en joker butikk...

De selger kanskje ikke glasscola, men de selger da øl på glass flasker.

Han i butikken var ny, og de hadde satt ham i kassen og gått hjem eller noe de andre der oppe. Hele butikken er tragisk, så jeg har rett og slett boikotta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...