Gjest seroxata Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 er så drittlei nå!!! jeg vet ikke om det hører hjemme i denne kategorien, men har med husarbeid å gjøre. så... Saken er den, at jeg føler jeg går daglig og rydder vekk tallerkner, brus, glass, matrester og rot fra stua og kjøkkenet, og det er aldri tomt for et eller annet rot, særlig i stua! jeg skal ikke si at jeg aldri går fra ting, men jeg gjør det sjeldent, fordi jeg HATER rot rundt meg! Men med to menn i hus, så føler jeg at jeg rydder og rydder, til ingen nytte! har prøvd å få orden på det, særlig det faktum at en setter skitne tallerkner INN i oppvaskmaskinen, IKKE på benken! Og det går ann å rydde vekk etter du har griset til.. gubben min er ganske flink til dette på kveldene, og han får ryddemani iblant. han er unnskyldt og, jobber hele dagene, så har lite tid. men sønnen i huset gidder liksom ikke ta seg bryet med å rydde. for virker som om han regner med at andre gjør det for han! Og nå begynner det å brygge opp til storm inni meg, av det faktum at det ikke er mulig å gjøre dette forbaska huset rent!! kom inn nå, så i stua, rot! så tenkte jeg "hva faen, jeg gidder ikke ta det her, det får bare stå til det råtner" jeg vil ikke virke meggete heller, sånn overhysterisk kjerring! men jeg klarer ikke slappe av i gris!!
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Ta et familiemøte i kveld og spør hva de mener om saken.
Gjest gjest1 Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 så digg å se det ikke er bare hos meg ja!!!!! Svinemenn allemann! Kjærsten min kom på en ide her (litt tungvinn da, men kanskje det kanfunke) fordi jeg er så drittlei av at de alltid setter brukte ting på BENKEN og ikke i VASKEMASKINA! Så vi har tenkt på å legge alle tekopper og teposer og all skiten de setter på benken opp på rommet dems. kanskje det funker at de begynner å rydde etter seg da?
Gjest gjest1 Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Gjett hvem som skal rydde før seroxata kommer på besøk nestegang
Gjest seroxata Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 Gjett hvem som skal rydde før seroxata kommer på besøk nestegang ← neeei, du må jo ikke tro jeg er blitt helt gal heller :D jeg rotet jo fint da jeg bodde i leiligheter, men det blir noe helt annet når det er to andre i huset som ikke gidder løfte en finger, og bare lar ting samle seg opp og gjøre det ekkelt :D jei har bare støv på hjernen i mitt eget heim, ikke i andres for der jeg ikke bo 24 time i døgnet :D
Gjest gjest1 Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 Puh! Be sønnen flytte ut, han er jo lovlig snart eller hva? Slaskehus!
Gjest gotthard Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 deler din frustrasjon. bare at ungen min bruker mye tid på og gjemme det unna så jeg ikke skal se det, før det kommer gående selv ut av kriker og kroker.... har prøvd med at vi kunn spiser på kjøkenet, fungerer greit så lenge jeg er hime men det er vel også grunn til at det blir jemt når jeg ikke er hime trur jeg.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #8 Skrevet 10. september 2006 Å så godt jeg kjenner meg igjen. Det er ikke noe moro å komme hjem og finne kjøkkenbenken full av kopper og fat som kunne vært satt rett inn i oppvaskmaskinen, som faktisk står rett under der de har satt fra seg koppene. Og brødfjøl og benk er full av smuler og skitne kniver og det enda mannen er hjemme hele dagene for tiden. Og hvordan får jeg sønnene i huset til å tørke opp og rydde etter seg når de ser at far ikke gidder? Jeg har bare lyst til å rømme, bo på en hybel en stund. Jeg liker ikke å være en masekjerring, det gjør noe negativt med meg, det gjør meg til en person jeg ikke er i utgangspunktet.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #9 Skrevet 10. september 2006 Dette bør være en vekker for mang en nybakt mor. Om man ikke får lært inn skikkelige rydderutiner fra ungene er helt små, så er det lett å ende slik som Seroxata.
Gjest gjest1 Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 Hun er nå blitt stemor til en gutt på 15 år da, men joa. Lykke til med neste "fornærmelse" du skal slenge ut
Gjest Gjest_vilde_* Skrevet 10. september 2006 #11 Skrevet 10. september 2006 Hun er nå blitt stemor til en gutt på 15 år da, men joa. Lykke til med neste "fornærmelse" du skal slenge ut ← Snakk om å misforstå med vilje da.. Om det var en fornærmelse, så var den rettet mot moren til gutten, ikke trådstarteren....
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #12 Skrevet 10. september 2006 Hun er nå blitt stemor til en gutt på 15 år da, men joa. Lykke til med neste "fornærmelse" du skal slenge ut ← Ro deg ned litt a, dette var da ikke kritikk av Seroxata. Det var bare et apropos til ungdommer som er slaskete, hva man kan gjøre for å forhindre å havne i samme situasjon selv.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #14 Skrevet 10. september 2006 Ahaaaa... ← Hyggelig at du forsvarer vennene dine, men det får da være grenser :D
Gjest gjest1 Skrevet 10. september 2006 #15 Skrevet 10. september 2006 En blir lettere forvirret en søndagsmorgen! Dette er hvitt flagg, ikke ironiflagg!
Gjest Fjellsippa Skrevet 10. september 2006 #16 Skrevet 10. september 2006 Hva skjer hvis du reiser bort ei uke eller to. Dra til syden med ei venninne. Så får du se hva som skjer. Risken er jo selvfølgelig at du ikke kommer over dørstokken når du kommer hjem, men det er kanskje forsøket verdt. Et annet alternativ er at du også begynner å rote. Hva skjer hvis du også setter tallerkenen på benken. Hvis det er du som pleier å lage mat kan du bare la være med begrunnelsen at det ikke er mulig å lage mat i et rotete kjøkken. Etter ei stund vil nok rotekoppene skjønne at tallerkenene ikke kryper inn i oppvaskmaskinen av seg selv og innse at du ikke er tjener for dem.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #17 Skrevet 10. september 2006 En blir lettere forvirret en søndagsmorgen! Dette er hvitt flagg, ikke ironiflagg! ←
Gjest seroxata Skrevet 15. september 2006 #19 Skrevet 15. september 2006 hehe.... har vært litt diskusjon her ser jeg men iallefall.. jeg har sagt jeg ikke vil lage mat der, og jeg har og sagt jeg ikke vil ha ansvaret for kjøkkenet! nå gjenstår det å se da... jeg vasket det ned for en måned siden, brukte flere timer! og det gjør jeg ikke igjen.. så nå blir det opp til de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå