Gå til innhold

vaniljestang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man ut føene på best mulig måte? Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deler stangen i to og skraper frøene ut med en kniv.

Skrevet

Ta en kniv og splitt den opp på langs. Brett ut stangen, og skrap frøene ut med kniven.

Skrevet

Hei

Som de andre skriver er det bare å splitte den på langs å skrape ut frøene med en kniv. Det finnes flere leverandører av vaniljestenger og forskjellig kvalitet.Jeg liker best å kjøpe en type som kommer på et reagensrør (husker ikke hva merke det er)...her er vaniljestangen stor og saftig. Noen ganger når man kjøper fra f.eks. Black boy så har jeg opplevd at de er litt tørre og da er det vanskelig å få ut så mange frø.

Skrevet
Det finnes flere leverandører av vaniljestenger og forskjellig kvalitet.Jeg liker best å kjøpe en type som kommer på et reagensrør (husker ikke hva merke det er)...her er vaniljestangen stor og saftig. Noen ganger når man kjøper fra f.eks. Black boy så har jeg opplevd at de er litt tørre og da er det vanskelig å få ut så mange frø.

Opererte også etter dette prinsippet før, men etter å ha kjøpt ihvertfall en knusktørr vaniljestang i gjennomsiktig plastrør, og mange myke i pose fra Black Boy, har jeg kommet til at førstnevnte ikke nødvendigvis er bedre enn sistnevnte.

Mitt tips er derfor: Kjøp vaniljestang i pose (billigere er de også), men bøy og vend på posen før du kjøper den. Er vaniljestangen myk og bøyelig, er den av god kvalitet, sier det "knakk" inni der kjøper du den ikke (og dette er ikke å herpe varer man ikke betaler for: I den grad vaniljestangen er/blir ødelagt, var den det før du bøyde på posen).

Verre å bøye på et reagensrør. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...