Gå til innhold

Miste 3-4 kg. i en fart ( uten å gå overbord)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Om 2,5 uker skal vi på en veldig spesiell langhelg - avrundet med et bryllup for våre beste venner.

Jeg har lyst å være litt xtra fin til denne turen - jeg skal være forlover - og lurer derfor på følgende:

Er det noen som har noen skikkelig gode råd til hvordan jeg kan ta av en 3-4 kg. til da?

Ingen xtremgreie ( stikker ikke fingeren i halsen eller sulter meg ihjel ).

Etter å ha født mine barn, ser jeg egentlig helt OK ut i forhold til høyde og vekt - kanskje jeg kunne gått ned en størrelse - men ikke noe desperat behov for det,liksom!?

Så jeg er ikke på jakt etter VIDUNDERKUREN over alle kurer - bare en liten " kjapp en" for anledningen! ;)

På forhånd taqkk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Jeg har med godt resultat kjørt etpar C24 kurer. Dette er en renselses kur som hjelper kroppen med å kvitte seg med vann og avgiftsstoffer.

Har som regel gått ned 2-5 kg på dette...

Ellers pleier de fleste å gå ned noen kilo de først ukene av Grete Rode kosthold kombinert med trening...

Nettsider

Endret av prestekrage
Skrevet

Trim

Forbrenner du 14000 kalorier blir du 1 kg lettere. En gåtur i raskt tempo på 2 timer gir fra seg ca 1000 kalorier, så her er det bare å stå på.

Tror kanskje du må gå dag og natt :ler:

Skrevet
Trim

Forbrenner du 14000 kalorier blir du 1 kg lettere.  En gåtur i raskt tempo på 2 timer gir fra seg ca 1000 kalorier, så her er det bare å stå på.

Tror kanskje du må gå dag og natt :ler:

Er det ikke 7000 kalorier som tilsvarer 1 kilo fettt?

Skrevet

Kutt ut brød, drikk bare iste (i mengder) spis grove knekkebrød, salat og kjøtt. da går du ned.

Skrevet

Jupp. helt riktig!

Skrevet

Ok, da trenger hun bare å gå halvparten så langt :ler:
Skrevet

Jeg ville gjennomført fase 1 av South Beach. Det er ingen ekstremkur, krever bare at du er streng og konsekvent med deg selv i to uker. Se egen tråd - der finner du gode forklaringer på hva dietten går ut på.

Jeg er 167 høy, og gikk ned fra 64 til 60 på denne kuren i løpet av de to første ukene.

Det positive med kuren er at den er utarbeidet av en hjertelege, det er ikke skadelig på noen måte å følge kuren.

Det negative er at du kan bli litt lei av egg, og så krever den selvfølgelig endel motivasjon - men det høres det ut som du har.

Skrevet
Jeg ville gjennomført fase 1 av South Beach. Det er ingen ekstremkur, krever bare at du er streng og konsekvent med deg selv i to uker. Se egen tråd - der finner du gode forklaringer på hva dietten går ut på.

Jeg er 167 høy, og gikk ned fra 64 til 60 på denne kuren i løpet av de to første ukene.

Det positive med kuren er at den er utarbeidet av en hjertelege, det er ikke skadelig på noen måte å følge kuren.

Det negative er at du kan bli litt lei av egg, og så krever den selvfølgelig endel motivasjon - men det høres det ut som du har.

Hvor finner du oppskriften på denen kuren? Jeg veier 64 kilo og er 167 cm høy, og vil gjerne gå ned til 60 slik som du! ;) Må jeg kjøpe boka? Eller ligger den på internett? Kunne du gitt meg en link?

Gjest Twigi ulogget
Skrevet

Det ligger masse informasjon på den nye South Beach tråden her på forumet, rett over/under denne tråden nå :)

Skrevet
Jeg har hørt 9000 kcal.

Energimengden i ett kg kroppsfett er 7000 kcal, siden kroppsfett også inneholder endel vann. I kg fett derimot, av typen smør fra butikken, er energimengden rundt 9000 kcal.

Skrevet
Kutt ut brød, drikk bare iste (i mengder) spis grove knekkebrød, salat og kjøtt. da går du ned.

Hvorfor iste? :klø:

Skrevet

Spis astmamedisin for hester! Det brukes av idrettsutøvere når de må få av seg litt fett uten å minske i muskelmasse. Man kan vistnok gå ned 4 kilo i fett på 1 uke... Sundt? Tvilsomt... Foundation? Ja.

Skrevet

Drikk i hvert fall ikke iste som du kjøper i butikken!!! Wasa Fiber Pluss, frukt, vann i store mengder. Hvitt kjøtt, villris, salat. Jada, så lenge du drikker 3-4 liter vann om dagen så blir det litt igjen i kroppen. Skal imidlertid ikke mer enn et par dager før det er ute. Ned 10 kg til normalvekt i løpet av 4 uker...

Skrevet

Iste er jo full av sukker??

Drikk heller vanlig te og masse vann.

Atkins er også kjent for å dra med seg en del kilo de første ukene. Mange mister mer enn 5 kg på to første ukene. Tipper det er hovedsaklig vann....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...