Gå til innhold

Sykkelshorts

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til en bra sykkelshorts? Til min mann, altså?

Jeg har tenkt at han skal få en i julegave.....

Men jeg har ikke peil i det hele tatt. Hva bør jeg gå for? Se etter? Pris? Hvor?

anyone....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pearl Izumi er veldig bra. De har sykkeltights i alle lengder, korte, pirat og lange, med og uten seler. Koster fra 600-1200

Ellers har Fox en del snasne som ser ut som vanlige shortser, men med innerbukse med padding.

Selv har jeg kjøpt "billigvarianter", fra Oslo Sportslager og VG Shop. Den fra Oslo Sportslager er egentlig Diadora-tights med OSL-merke på, mens den fra VG Shop er av ukjent merke. Begge to er av veldig bra kvalitet (var på to ukers sykkelferie i sommer, og veldig fornøyd med begge).

Det du må sjekke, er paddingen. På en del billigshortser er ikke paddingen solid nok.

Sykkelbukser kan kjøpes på de fleste sportsbutikker, Oslo Sportslager har greit utvalg, XXL har noe, Anton Sport, sykkelforretninger.

Skrevet

Hva er padding?

Takk for at du tar deg gidd til å svare :kose:

Skrevet

Padding er "puta" som er inni sykkelbuksa. Slik at man ikke blir sår i stumpen og snoppen! :ler: Føler meg veeldig sexy i "bleiebuksene" mine :ironi:

Og husk: Man skal ikke bruke undertøy under slike bukser. Da får man gnagsår. Og det er ikke gøy (believe you me - jeg har prøvd...)

Skrevet

Kan du gi meg et konkret tips om hvilken bukse som er aller aller best, mest trendy og den beste å kjøpe til en middels mann som sykler mer enn meg men mindre enn Hushovd?

Skrevet

Tjaaa... Min kjære samboer har "tusenvis" av slike shortser, i alle prisklasser, og alle er bra.

Skal du slå til på merkefronten, kjøper du Pearl Izumi. Gjerne denne. Finnes også med hengsler.

Eller dersom du tror han heller vil ha vanlig shorts-varianten, denne.

Bruker han "racersykkel"-skjorter, vil han nok helst ha førstnevnte, bruker han litt vidde når han er ute på sykkel, vil han nok helle ha den siste.

Dersom han skal sykle utover høsten, bør du kjøpe Pearl Izumi i piratutgave (da blir han ikke kald på knærne), sykler han om vinteren, bør du kjøpe sykkeltights.

Skrevet

Det går også an å kjøpe løse ben (og armer for den sakens skyld) for å skjøte på shortsen når det begynner å bli kaldt.

Skrevet

Det er sant, men det er noe træl. Greit å ha med løsarmer og -bein i Camelbaken på enkelttur, så man kan ta på dersom været endrer seg drastisk, men ikke noe å satse på til vanlig dersom man er ute og trener på sykkel et par ganger i uka.

Skrevet

Nei, ikke noe å satse på for hele vintersesongen kanskje, men det kan være greit på denne tida når temperaturen varierer ganske mye.

Skrevet

Det er sant. Men ser han der samboeren min - i denne tida bruker han stort sett bare piratvarianten sin. For holder man knærne varme, blir man ikke så kald ellers, heller. Han har sånne beinforlengere, også, men de er nesten ikke i bruk etter at han fikk seg "under knærne"-bukse. Den vaskes minst et par ganger i uka, for å si det sånn. ;)

Selv har jeg bare korte bukser, så drar på meg treningsbukse over. Helt greit, men blir nok å investere i noe med lengre bein jeg, også, etterhvert.

Skrevet

Skal du slå til på merkefronten, kjøper du Pearl Izumi. Gjerne denne. Finnes også med hengsler.

Denne tror jeg kan være sånn som han vil ha, den ligner iallefall på den ene han har fra før... Men hva er hengsler? Er det seler liksom...? :sjenert:

Og polstringa i denne er bra sier du?

Skrevet

Hengsler = seler, ja.

Og meget bra padding. Pearl Izumi er foregangsfigur når det gjelder utvikling av sykkeltøy.

Lykke til med kjøpet, blir nok suksess.

God helg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...