cloudy Skrevet 13. januar 2003 #1 Skrevet 13. januar 2003 har akkurat fått vite at min mor også er gravid. hun er visstnok 3måneder på vei.. jeg fortalte henne ikke om meg, det orket jeg ikke. min mor og min far gikk fra hverandre for ca.3 år siden. like etter kom mamma med ny kjæreste som var 11 år yngre enn henne. han er kurdisk asylsøker, og har enda ikke fått oppholdstillatelse. han har derimot fått avslag flere ganger. i begynnelsen syntes jeg det var litt dumt i og med at aldersforskjellen var så stor.men han virket koselig, og min mor hadde det fint,så jeg la meg ikke opp i det. da første avslaget kom snakket de om å gifte seg for at han skulle få bli. jeg ble fullstendig overrasket,trodde virkelig ikke min mor ville gjøre noe sånt.men i og med at han allerede hadde fått avslag kunne de ikke gifte seg.(?) nå har han som sagt fått avslag opp til flere ganger. min mor nekter for at graviditeten er planlagt, men jeg vet også at hun har hatt spiral. hvorfor har hun fjernet denne om hun ikke ønsket bli gravid? det er helt tydelig at dette er noe hun ønsket... jeg liker han heller ikke. han hjelper aldri min mor i hjemmet,betaler ingen regninger(bare mat),vil ikke møte hennes familie eller venner. han var foreksempel invitert i dåpen til min datter, men kom ikke. min mor finner stadig på nye måter å forsvare han på. er det galt av meg å synest at noe skurrer? jeg klarer ikke å glede meg på hennes vegne. hun har en dårlig helse, men hun er bare 41år... jeg klarer ikke fri meg fra tanken om at denne mannen lurer henne for å få bli... hva sier dere?
Ma. Skrevet 13. januar 2003 #2 Skrevet 13. januar 2003 Hmmmm..... :o Litt av en historie..... Det er vel ganske naturlig at man føler at dette er "æsj" når ens egen mor blir gravid og det er jo litt rart når du også er gravid.... Men- hun er bare 41 år- den biologiske klokka tikker, men hun er ikke for gammel. Det er ikke stort du får gjort annet enn å glede deg sammen med mammaen din og øsnke en ny søster eller bror velkommen. Hva mannen hennes angår, så høres han ikke veldig hyggelig når han ikke vil møte dere eller vennene hennes etc. Men... det er mammaen din sitt valg. La oss håpe at hun vet hva hun gjør. Håper du kan glede deg sammen med henne!!!! Maria
Gjest sexysadie Skrevet 15. januar 2003 #3 Skrevet 15. januar 2003 synes mora di driter seg kraftig ut! Tror nok hun blir lurt ja.
Gjest marilyn Skrevet 15. januar 2003 #4 Skrevet 15. januar 2003 ups for en historie?! :o Ikke greit når man er bekymret for en man er glad i, føler at de holder på å ta galt valg..Vel,, jeg synes uansett at ho må få ta sine valg selv. Respekter valgene hennes og støtt henne i det ho bestemmer seg for. du har selvfølgelig lov til å si hva din mening er.. men det er hennes liv. Om hun dummer seg ut finner hun det tidsnok ut selv. og da vil hun i allefall trenge støtten din. Vi må jo bare leve livene våre selv, må vi ikke?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. januar 2003 #5 Skrevet 15. januar 2003 Dette stinker skikkelig. Synes at moren din oppfører seg ufattelig tåpelig til å være 41 år. Forsøk å besøke henne mer, følg nøye med etter tegn på vold, blåmerker etc. Milla
cloudy Skrevet 15. januar 2003 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2003 jeg har tilbrakt mye tid sammen med henne i det siste! tror ikke han skader henne, men skal være mere på vakt fra nå av. det jeg ville si var at jeg for flere måneder siden hadde en skikkelig krangel med han. han sa til meg,mens min mor satt og hørte på, at kvinner var mindre verdt enn menn,menn var mer intelligente,og kvinner kunne ikke gjøre annet enn å føde unger og passe hus... men ikke nok med det, hen presterte også å si at han var bedre enn de som var "hvite".han lirte ut av seg noen dumheter om hvordan "dem" var sterkere enn hvite menn foreksempel i krig. jeg ble så drit forbannet at jeg spurte han hvorfor han da var her, og ikke i sitt hjemland å slåss sammen med alle kvinner og barn som sitter igjen der nede. min mor ringte meg dagen etterpå og mente jeg skulle be HAN om unnskyldning... hun sa også at han ikke mente det han sa, han hadde bare trekt meg opp.... jeg blir helt sprø. har virkelig forsøkt snakke med henne mange ganger, men hun går i forsvarsposisjon med en gang. ingenting glir inn. hun tror utelukket at jeg ikke liker han fordi han er kurder...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. januar 2003 #7 Skrevet 15. januar 2003 kvinner var mindre verdt enn menn' date='menn var mer intelligente,og kvinner kunne ikke gjøre annet enn å føde unger og passe hus...[/quote'] Jeg tror hvertfall vi kan fastslå at her snakker vi om en 100% kynisk drittsekk som grovt utnytter din egen mor. Når hun nå venter barn med denne mannen så sitter hun skikkelig fint i det. Hva med å få flere i familien på din side, det er tydlig at han har manipulert din mor slik at hun selv ikke skjønner at dette bærer gale veien. Som sagt besøk henne ofte og vis at du bryr seg om henne, ikke be om unnskyldning til kjæresten hennes for noe, vær iskald og avvisende når han henvender seg til deg men støtt samtidig din mor. Etterhvert vil hun nok skjønne at dette forholdet bør hun komme seg ut av. Har du foreslått at hun bør ta abort? Det ville vært det beste i dette situasjonen men det er vel lite sannsynelig at hun går med på det kanskje? Milla
Gjest *Perser* Skrevet 15. januar 2003 #8 Skrevet 15. januar 2003 Selvom moren din er gravid og får barn med han, så er det ikke godt nok grunn for at han kan bli i landet! Så han kan bli sendt tilbake for det om.... Så det er jo dumt å ikke tenke på framtiden når det gjelder å sette barn i verden med en asylsøker som ikke kan bli i landet.....
cloudy Skrevet 15. februar 2003 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2003 hei igjen... min fantastiske maskin bestemte seg for å svikte meg på det groveste for noen uker siden :evil: men har nå endelig bestemt seg for å samarbeide igjen... min mor mistet barnet hun bar på 18 uker på vei. jeg har nå tilbragt mye tid sammen med henne, hun er knust. jeg må inrømme at min dårlige samvittighet tok totalt overhånd da dette skjedde. men dette handler rett å slett ikke om meg og mine følelser lenger.. men jeg kjente irritasjonen stige da hun snakket om "neste gang"... huff å huff. jeg ville uansett ikke ta opp igjen denne tråden, ville bare fortelle hvordan det lå an. videre får jeg la vær å ta sorgene på forskudd, ikke sant?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. februar 2003 #10 Skrevet 15. februar 2003 Få henne hvertfall til å sette inn spiralen igjen- og forsøk å få henne ut av dette kyniske forholdet hun er i. Milla
koldbruna Skrevet 16. februar 2003 #11 Skrevet 16. februar 2003 Her er jeg enig med milla. Få henne til å sette spiral inn igjen og få henne bort fra denne mannen. koldbruna
cloudy Skrevet 16. februar 2003 Forfatter #12 Skrevet 16. februar 2003 det er ingenting jeg kan gjøre for å skille dem. dette har jeg nå gitt opp. nei, hun må få leve sitt eget liv og finne ut av sine egne problem. det er desverre ingenting jeg kan gjøre ettersom hun absolutt ikke vil høre på meg... hun inntar forsvarsposisjon hver gang jeg nevner på ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå