Gå til innhold

Ekle jenter man bare må forholde seg til...

Anbefalte innlegg

Gjest absolutt ikke innlogget nå
Skrevet

Begynte på skole i en annen by for noen år siden. Har blitt kjent med mange hyggelige folk på den tiden, kullet vårt er stort sett en sammensveiset gjeng som ofte går ut og finner på ting sammen. Dessverre har vi også noen "høystatus"-jenter som av en eller annen grunn ikke liker meg. Jeg forsøkte å bli kjent med dem da vi begynte, men de overså meg, rett og slett. Etter hvert begynte de å himle med øynene hver gang jeg sa noe, eller ignorerte meg. (F.eks. hvis vi satt en gjeng rundt et gruppebord og diskuterte noe, og jeg kom med innspill, kunne de bare avbryte og kjøre på som om jeg ikke eksisterte.) Derimot er de veeeldig hyggelig til de andre ( :kvalm: ), og særlig til de tre som jeg kjenner best. Kjempetrygge på seg selv og vet alltid hva de skal si, og blir alltid midtpunktet.

Jeg er egentlig minst like flink som dem faglig, og tenkte som så at dette skal jeg ikke la gå inn på meg, men det gjør det! :cry: Jeg er ikke meg selv lenger, skolen går dårlig, jeg har konstant vondt i magen, ser i bakken og er nervøs, og om jeg i det hele tatt sier noe så blir det bare dumt, noe som gir dem enda mer grunn til å synes jeg er teit. Det dumme er at jeg heller ikke greier å slappe av når de ikke er tilstede, noe som gjør det vanskelig å omgås de som er hyggelige også. (De er ikke alltid med på det vi finner på sammen, men kan plutselig dukke opp, og da er kvelden ødelagt for min del, selv om jeg har bestemt meg på forhånd for at jeg ikke skal la meg påvirke.) Det er vanskelig å prøve å finne på noe sammen med bare de hyggelige folka, for plutselig er det noen som har ringt og bedt med disse jentene. De har til og med vært på fest hjemme hos meg fordi noen ba dem med, og satt der og ignorerte meg i min egen stue.

Jeg kunne ha nektet dem å komme på festen min, og sagt til de andre at jeg ikke vil at de skal være med på det vi gjør, men er redd for at det skal eskalere og bli til en stor konflikt, noe jeg ikke er i stand til å takle sånn som ståa er nå.

Hadde de jentene gjort noe direkte jævlig mot meg så tviler jeg ikke på at de andre ville ha stilt opp for meg, men sånn som det er nå så er det liksom ikke noe håndfast å peke på. En annen jente har bemerket at disse jentene virker utrolig manipulerende (noe som gjør meg enda mer redd for å sette ned foten, i frykt for å stå der helt alene til slutt), men hun faller også for sjarmoffensiven deres, og vil heller ikke være på kant med dem. Det har også hendt at de har blitt kjempe"blide" til meg, men da sånn "se alle sammen så snille vi er og tar oss av henne".

Opplevde noe lignende på ungdomskolen og det gikk også veldig inn på meg, men gikk på en stor videregående skole hvor det var mulig å unngå "slike" og vi hadde vår egen gjeng. Etter videregående (ett år folkehøyskole og ett år jobbing) har jeg heller aldri hatt problemer med noen. Hadde aldri forventet å oppleve det igjen - på en høyskole! Blir regnet (av de som kjenner meg fra før) som en oppegående og sosial person...og her sitter jeg nå, fomlete og nervøs. Hvorfor akkurat meg?? -og hvordan skal jeg komme meg ut av denne situasjonen??! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, først trodde jeg du gikk på ungdomsskoletrinnet... ikke pga deg, men pga oppførselen til disse kjerringene!!! Herregud for noen hespetre, sånne kvinnfolk gjør meg så dritforbanna!!!!! :frustrert: Jeg kan ikke si noe annet enn at du må prøve å overse det, og plei det vennskapet du har med de andre i klassen.... Jeg vet det er vanskelig, har blitt utsatt for slike typer selv.... men å vise at det går innpå deg, gir dem bare vann på mølla, da skjønner de at de kan herse med deg! De er vel noen ensomme sjeler innerst inne de og, siden de er nødt til å tråkke på andre for å føle seg bedre... Hvis du ikke orker å konfrontere dem, så overse dem....

:klem: til deg!

Skrevet

Åh, jeg syns så synd på deg!

Du beskriver nesten ordrett det jeg gikk igjennom på videregående. Enkelte jenter kan være utrolig ondskapfulle uten noen som helst åpenbar grunn. Tror egentlig de bare trenger en hakkekylling, noen å hevde seg på, for egentlig er de langt ifra så selvsikre som de fremstår.

Har egentlig ingen konkrete råd, håper bare så inderlig at det ikke gjør det samme med deg som det gjorde med meg.

Ser du har mange av "symptomene" allerede, som at det går dårlig på skolen, klump i magen og at du ikke klarer å slappe av rundt de.

Tilslutt hadde de forvandlet meg fra en positiv og selvsikker person, til et nervøst, ugjenkjennelig vrak.

Du måå bare prøve å ignorere de, og i det minste late som de ikke affiserer deg. (Fake it till you make it..) Det er iallefall dette jeg i ettertid tenker at jeg skulle ha gjort, og som kansje faktisk hadde funket.

Jeg har veldig vondt av deg akkurat nå, og håper at du klarer det jeg ikke gjorde.

:klem:

Skrevet

:klem: Ikke lett den situasjonen du har kommet i.

Mitt råd er, (selv om jeg vet det kan være veldig vanskelig med

manipulerende mennesker rundt deg..) Vær deg selv uansett! Bli sta, og si til deg selv hver dag at du er godt og harmonsk menneske, om de ikke klarer å sette pris på den du er, fortjener de ikke din oppmerksomhet og energi. Prøv etter beste evne å ikke miste din personlighet blant disse menneskene. Det er alltid noen mennesker som liker deg, og fortsett med å være med venner som bygger deg opp, og ikke bryter deg ned. Ha hodet høyt hevet når du er på fest med disse jentene, og prøv å endre din holdning til dem, prøv rett og slett å overse dem, og ikke bruk energi på å bli likt av dem.

En kamerat av meg som slet med selvtillit kom frem til ett eget motto:

Av hundre mennesker er det kanskje 20% som ikke liker meg, men fortsatt 80% som liker meg og godtar den jeg er.

Ofte er det de 20% prosentene man bryr seg om, for man vil bli helst likt av alle, men det kan til tider være veldig vanskelig. Det er ikke noe galt med deg, du er bare uheldig å kommet med noen mennesker som ikke har lært å sette pris på deg og det menneske du er.

Sender deg en varm tanke og god klem, skjønner det er vanskelig, men prøv å endre din oppfatning av deg selv. Du er bra nok

:troest:

Skrevet

Off slik er ikke lett. Jeg har det fakisk litt på samme måte i mitt kull, men ikke til så stor grad likevel. Hos oss er dette bare ei det gjelder. Jeg har bestemt meg for å ta det opp med henne dersom det fortsetter. Vi er da voksne mennesker, og slik kan man ikke holde på. Tenker bare si at det er greit at du ikke liker meg men jeg håper vi kan oppføre oss som siviliserte mennesker sammen med våre felles venner eller noe sånt. Ikke noe drama, bare en kort sakelig kommentar om at dette aksepterer jeg ikke.

Heldigvis begynner de andre også å se det jeg har sett en stund. Så du kan jo bare håpe det du også at de andre vennene dine er såpass voksne at de innser hordan dette mennesket egentlig er.

Jeg vil forresten bare legge til at oppfører man seg slik i voksen alder så er det nok mer dyptliggende grunner til at en person er slik. I det tilfellet mitt vet jeg noe av årsakene til at hun er slik, det unskylder ikke oppførselen, men forklarer den kanskje litt. Grunnen til at de har valgt ut akkurat deg ligger nok i at du ikke har falt for sjarmen og forsøker å innynde deg. Desverre er det en del som henger i gjen på ungdomsskole stadiet her for altid.

Skrevet

:klem:

enkelte kan være så utrolig kjipe... Helt utrolig at folk ikke er mer voksne når de er så gamle! :overrasket: vet ikke hva jeg skal råde deg til, men hold deg til vennene dine og prøv å overse de andre. prøv å ikke vis at det går innpå deg når de oppfører seg som fjortiser.

Skrevet
Derimot er de veeeldig hyggelig til de andre ( :kvalm:  ), og særlig til de tre som jeg kjenner best. Kjempetrygge på seg selv og vet alltid hva de skal si, og blir alltid midtpunktet.

Neppe trygge på seg selv når de holder på sånn. Neste gang de avbryter deg i en samtale avbryt dem igjen og bus på. Tenk...hva er det verste som kan skje? Jo, at dem himler litt ektra med øya.

Skrevet (endret)

Vet du hva.

Jeg har møtt mange av "de tjipe jentene" nå i ettertid.

Det har plutselig blitt helt vanlige mennesker av dem:! med hengepupper, hår med ettervekst, en skokk unger og utro ektemenn :tunge1:

Pillutta dem....

*fryder meg* :hoho::twisted:

Endret av La Guapa
Skrevet

Neste gang de avbryter deg på den måten, kan du bare se dem rett inn i øya og si litt spøkefullt, men bestem "øy - snurp igjen mens jeg snakker da!"

Så får de se at de ikke kan dytte deg rundt :)

Skrevet

Mitt råd er: Vær høflig ovenfor dem, slik at de ikke har noe å ta deg på. Tro på deg selv, vis at du er selvsikker og smil når du møter dem. Kommer de med sleivete kommentarer svarer du bare høflig, saklig og rolig tilbake. Ikke bruk mer energi på dem enn høyst nødvendig.

Skrevet

Vet det er lett for meg å si, men hev deg over det! Sånne mennesker er så lavmål som det går an å få det! Var noen over her som kom med uttrykket "fake it till you make it..", mye fornuftig i det. Si til deg selv at du gir f*** i dem. Bare behandle dem som du behandler alle andre og lat som du ikke legger merke til hva de driver med. Lat som om det ikke går innpå deg i det hele tatt. Etterhvert som de merker at du (tilsynelatende) har blitt sterkere og tryggere på deg selv så kommer de til å respektere deg mer og mer og du kommer også til å merke at du faktisk blir mye tryggere på deg selv. Det er sant som de sier at motgang gjør deg sterkere.

Skrevet

Når de avbryter syns jeg at du bare skal si

"unnskyld, men nå snakker jeg" og så fortsette der du var!

Det er aldri morsomt med jenter (eller gutter) som oppfører seg slik, men husk, det er en begrenset periode som du skal forholde deg til disse menneskene, og du får ikke la de styre hvordan ditt liv skal bli fremover!

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Overse dem. Lat som om de ikke er der. Da blir du plutselig mer interessant. Se hva som skjer da.

Skrevet

Det eneste som funker mot sånne folk er å bitche skikkelig tilbake, hvis ikke kommer de aldri til å respektere deg, det er min erfaring. Ikke prøv å få dem til å like deg, bare vær skikkelig ekkel tilbake. Barnslig, men det funket for meg. DU må lære dem hvordan du vil bli behandlet, som dr Phil sa i et program! ;)

Skrevet

Vet ikke hvor rappkjefta du er, men vil absolutt anbefale deg å sette dem på plass hvis du klarer det. Det er det eneste de skjønner.

Gjest Gjest_T.s_*
Skrevet

Jeg er nok ikke særlig rappkjefta av meg, nei. :sjenert:

Fler forslag til hva jeg eventuelt burde si mottas med stor takk!

Skrevet

Synes forslagene om å si at " nå snakker jeg " og " snurp igjen " var gode :klappe: Og når de himler ekstra med øynene, se på henne og spør om hun har rusk i øyet.. eller om hun har problemer med øynene for de virrer så rart..

Og ikke tenk at det du sier er dumt eller rart. Det er det de som har fått deg til å tro. Du vet at du er like flink som dem. Oppfør deg som om du er det. Vis at du er det.

Kommer de en gang til på døren din, kan du jo spørre dem rett ut, "hvorfor gidder dere kommer hit?" "hvorfor gidder dere sitte her?" Eller rett og slett "hvorfor sitter dere i min stue med en slik dårlig oppførsel"

Du må si til deg selv hver dag at du er bedere enn dem- for det er du.

De er utrygge som må ha noen å hakke på. Tenk på det.

Kan du nevne noe for en av de andre venninnene dine?

Fysj, sånne jenter er ekle, ufyselige og kvalme. Vi hadde en slik på ungdomskolen. Nå i voksen alder vet jeg hun hun har mistet alle "disiplene"sine, og savner noen venner. Men alle som kjenner henne fra før skyr henne som pesten.

Ceca ;)

Skrevet (endret)

Du beskrev dette problemet meget godt, og jeg tror de fleste har vært borti slike troll fra tid til annen. De dukker opp overalt, i arbeidsliv, skole, nabo, i serviceyrket og i familier.

Fellestrekk er at de bare må ha noen å kunne rakke ned på. Dette fordi at de ikke eier evne til å være tilfreds, og dette får dem til å føle seg et hakk bedre. (Man velger ofte ut objekter som man misunner. eks: "De som er tilfreds, vellykket og trygg skal ned på jorda i en fart." Manipulering er kjente virkemidler, og fungerer ekstra godt når man har medsammensvorne. Man bruker alle midler for å få en person usikker ved tisking, "skjulte" blikk i offerets retning, flir osv. ved ethvert forsøk fra offeret på å formidle noe. Resultatet lar ikke vente på seg. Offeret får raskt tanker om egen utilstrekkelighet ut i fra signalene han ser. Dette gjør personen ofte nervøs og klønete, og tilbaketrukket.

Nå kan trollet blomstre i all sin prakt, da misunnelsesobjektet er kneblet.

Dersom offeret i steden for å senke stemmen, heller hever den, så vil dette føre til usikkerhet hos "trollet". (Hemmeligheten er å late som man er trygg og sikker, selv om man egentlig føler seg som et fjols innvendig. Samt å si til seg selv at man har noe missunnelsesverdig, noe som blir bevist ved at nettop DU blir angrepet) Stødige blikk i "trollets" retning mens man snakker klart og tydelig forsterker usikkerheten til trollet. Og ved å svare "trollet" med en høy og trygg stemme så forsvinner trollet til slutt for godt.

Jeg lover! ;)

Endret av Rakel
Skrevet
fortsett med å være med venner som bygger deg opp, og ikke bryter deg ned. Ha hodet høyt hevet når du er på fest med disse jentene, og prøv å endre din holdning til dem, prøv rett og slett å overse dem, og ikke bruk energi på å bli likt av dem.

det er mitt råd også. overse, ignorèr, lat som om de ikke er der, som om du ikke hører dem, ikke hils.

vi hadde noen sånne på ungdomsskolen, og de ble nesten litt desperate etterhvert om ikke alle hilste på dem og elsket dem like høyt som de selv gjorde.

Skrevet (endret)
Kommer de en gang til på døren din, kan du jo spørre dem rett ut, "hvorfor gidder dere kommer hit?"  "hvorfor gidder dere sitte her?" Eller rett og slett "hvorfor sitter dere i min stue med en slik dårlig oppførsel"

eller rett og slett "hvorfor er dere her?" "jeg kjøper ikke av dørselgere" "kan ikke huske at jeg inviterte dere" osv.

ikke vær en høflig dørmatte, gi svar på tiltale, se de inn i øynene når du prater, legg for eksempel armen lett over ryggstøet, se de inn i øynene og si "jeg vil gjerne prate ferdig" "nå prater jeg". om de himler med øynene så spør rett og slett hvorfor de sitter og himler med øynene. du får sikkert et surt svar, mer himling og en liten latter, da rister du på hodet og ler litt hånlig. drit dem litt ut, innbill deg selv at du ikke tar imot drit fra noen.

man MÅ ikke være venne rmed alle.

Endret av Fruktfat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...