Gå til innhold

maritim pynt

Anbefalte innlegg

Gjest marina...
Skrevet

Siden vi skal feire bryllupet vårt ved sjøen, og min samboer er veldig glad i sjø- og båtlivet, har vi tenkt å ha dette som tema for pyntingen av lokalet, bordene osv. Vi har en del ideer til hvordan, for eksempel lage dekorasjoner med litt garn og hamptau og blomster i friske farger, og selvfølgelig eføy. Det høres sikkert rart ut, men vi vil ikke ha a4- dekorasjoner....

Mitt problem i denne sammenhengen er: hvilke blomster kan vi bruke? Hva passer til et maritimt tema? Helst med litt farger på..... Jeg kunne gjerne tenke meg at brudebuketten også kunne være litt i stil......

Noen gode råd?

Gjest Anonymous
Skrevet

Maritim bordpynt høres jo kjempe fint ut! Så smart i og med at dere skal ha det ved sjøen.. Ser for meg blå og hvite blomster jeg da..men hvilke...hmm..sorry! Men lykke til i hvertfall !!

Skrevet

Maritim stil er kjempeflott! Hva med blåskjell og steiner som dekorasjon, og ulike markblomster i blå og lillatoner (rødkløver, fuglevikke(!), prestekrager,. Det er veldig lekkert å legge selve blomsten av markblomstene i enkle skåler med vann, samt et hvitt flytelys.

Skrevet

Det hørtes jo kjempefint ut! Jeg tenker meg kanskje blomster som vokser ved sjøen (vilt), eller andre som ligner på disse... Type litt hardføre blomster, som tåler vær og vind... Hvor jeg kommer fra vokser bl. a prestekrage, revebjelle...

Vet ikke om dette var til noe hjelp men...

Lykke til iallefall! :D

Skrevet

Hva med siv og strå da?

Bunter med siv som er knyttet sammen med tau.

Og får man tak i vannliljer?

Stein kan med fordel brukes i dekorasjoner.

Sammen med skjell og andre "sjøting".

Lag sjøstjerner i gips og bruk dem på bordet som pynt eller bordkort.

Eller hva med noen enkle fisker i gips e.l.?

Synes at markblomster høres fint ut til denne stilen jeg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke saa mye om hvike blomster som kan passe, men jeg ville bare fortelle om de bordkortene vi hadde. Vi lakkerte halve blaaskjell (blank hobbylakk), og skrev navnene paa innsiden av skjellene med hvit skrift (saanne hobbylakk-penner). Paa baksiden festet vi en liten sten slik at de sto pent paa bordet. Det var litt arbeid, og vi forspiste oss vel omtrent paa blaaskjell (...men vi hadde jo ogsaa 120 gjester tilbords), men ble ganske fint. Dersom hele bryllupet har en maritim stil blir det gjerne enda penere.

Skrevet
Jeg vet egentlig ikke saa mye om hvike blomster som kan passe, men jeg ville bare fortelle om de bordkortene vi hadde. Vi lakkerte halve blaaskjell (blank hobbylakk), og skrev navnene paa innsiden av skjellene med hvit skrift (saanne hobbylakk-penner). Paa baksiden festet vi en liten sten slik at de sto pent paa bordet. Det var litt arbeid, og vi forspiste oss vel omtrent paa blaaskjell (...men vi hadde jo ogsaa 120 gjester tilbords), men ble ganske fint. Dersom hele bryllupet har en maritim stil blir det gjerne enda penere.

Hei !

Du har ikke tilfeldigvis et bilde å vise ?

Vi skal også ha samme tema og klarer ikke helt å bestemme meg for bordkort......

:-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Dessverre har jeg ikke noen bilder hvor bordkortene vises tror jeg...har ikke scanner heller dessverre, men det gaar jo an aa bare kjope noen faa skjell og proeve seg fram og se om dere liker det. Det gjorde vi. Tror forresten vi fikk ideen fra ei hobbybok vi fant paa biblioteket,saa kanskje hvis du ser i slike bordkort boeker saa finner du det, slik at du kan hvordan det ser ut. Det gaar jo an aa gjoere det paa flere maater, f.eks skrive paa utsiden av skjellene og bare legge dem ned paa bordet slik at hulrommet kommer under hvis du forstaar hva jeg mener. Eller skrive paa innsiden slik vi gjorde. Jeg valgte aa skrive paa innsiden fordi jeg synes det er penest farge inne i skjellene, men det var litt vanskelig med de som hadde veldig lange navn. Maatte ty til noen forkortelser. bare spoer hvis du lurer paa noe mer.

Gjest marina...
Skrevet

tusen takk for alle gode tips og ideer! mange ting jeg sikkert aldri ville kommet på selv!! klem marina!!

Gjest Anita77
Skrevet

Vi hadde et maritimt bryllup i fjor vinter. Leide et lite maritimt lokale og pyntet maritimt da. Synes det ble helt nydelig jeg.

Har i ettertid fått veldig mye skryt av detaljene, slik som broderte håndkler på badet, hjemmelagde gelelys med skjell som bordlys, bordkortene og hjemmelagde såper formet som skjell.

Tok også en tom fiskebolle (til gullfisk) og fylte med vann og grottestener og tau rundt og hadde flytelys oppi her, flytelysene hadde bilde av ror på seg. Litt rundt om kring i lokalet la jeg tomme krabbeskall som jeg hadde vasket grundig, og sjøstjerner/skjell som jeg hadde laget i gips.

Bilde av ferdig dekket tallerken: http://home.no.net/ajj77/Bryllup/Oss/001.jpg

Bilde av håndklerne: http://home.no.net/ajj77/Bryllup/Oss/004.jpg

Bilde av gelelys:http://home.no.net/ajj77/Bryllup/Oss/002.jpg

Bryllupskaken vår var sånn med fontene under. Og rundt fontenen hadde vi brudetyll pyntet med små blå skjell laget i marsipan.

Det ligger flere bilder fra bryllupet på hjemmesiden min, men det er lenge siden jeg har hatt vedlikehold på siden så det er ikke alle som virker lenger..

http://home.no.net/ajj77/

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...