Gå til innhold

Test av parkdresser på TV2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ikke sett testen på tv2 i dag, men leste at det var Kappahl som vant med sin dress. Er det noen som har slik dress til sine barn og kan si litt om den i bruk, tykkelse osv?

Lurer også på hvilken farge du har på den, greit å vite om den kommer i flere farger.

Beklager om jeg har lagt enne i feil del av forumet.

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Dressen heter miniboy, så da vil jeg anta at den finnes i "gutte" - farger (selv om jeg prøver å overbevise datteren min om at det ikke er noe som heter det.. :sjenert: )

Skrevet

Jeg så testen, og det irriterer meg at de ikke hadde brukervennlighet som et punkt i testen. Det hjelper ikke at dressene er bra hvis barna ikke greier å kle de på seg.

Skrevet

Brukervennlighet kunne de godt tatt med, men skal ganske mye til for at de ikke skal klare å ta på seg en dress selv.

Jeg vil helst ha den i "jentefarge" da min datter nekter plent å gå i noe som for henne er "guttefarge". For min del er det ikke så nøye hvilken farge den er, men om det gleder min datter å kjøpe en dress i lilla eller rosa kan jeg like gjerne gjøre det.

Dette er vel typisk nok en dress de blir utsolgt for alt i dag, og ikke får inn på veldig lang tid. Var vel slik med noen sko som ble testet sist høst.

Skrevet

Litt dumt at de ikke tok med skogstad sin dress. Denne ligger seg ca 200 kr over testvinneren, og virker på meg som en veldig solid dress.

Dressen på Kappahl er nok utsolgt overalt da testen kom i bladet "foreldre og barn" sist uke. Den kommer også kun i blå utførelse. Som navnet på dressen sier, så er denne beregnet til gutter. De har en annen dress hos kappahl som er beregnet til jente, men det er ikke samme dressen, så umulig å si hvordan denne er i forhold til miniboy.

Når de skal utføre slike tester synes jeg de bør legge til grunn tilgjengligheten av produktet. Hva hjelper det at en dress blir best i test om den bare er å kjøpe den første uken i veldig få eksemplarer?

Det blir nok Helly Hansen eller skogstad på min datter når hun nå trenger ny dress. Disse koster vel 799, og er både billigere å bedre enn Troll og Reima sine dresser.

Skrevet

Var innom KappAhl i begynnelsen av uken etter å ha lest testen i Foreldre og Barn. Da hang det 3 igjen på stativet!

Dressen er mørkblå med limegrønne felt på bryst og rygg. Tror ikke den finnes i andre farger. Men det var en jente som hadde den på seg på TV2 i går. ;)

Tittet ikke så veldig på selve dressen, men den virker vel som en typisk parkdress. Mao. så passe ubevegelig. Den ser på bilde ut til å være litt romslig (plass til en del under), samtidig som den har skikkelig strikk i livet som holder den på plass på kroppen.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Er denne dressen bedre enn f.eks Reima dresser?

Skrevet
Brukervennlighet kunne de godt tatt med, men skal ganske mye til for at de ikke skal klare å ta på seg en dress selv.

Det skal IKKE så mye til før de ikke greier å ta den på selv. Husk at de skal se tydelig hvor de skal putte bena, det er forbausende mange barn som ikke ser at beinet skal inn i foret også, glidelåsen skal være lett å dra opp og den skal sitte godt i halsen. Videre skal det være mulig å trekke dressen over vinterstøvlene, og ikke minst dra strikken under beina. Ikke så lett dersom strikken er kort, trang eller vanskelig på annet vis.

Skrevet

Er disse dressene bedre enn f.eks Reima dressene?

Skrevet
Er disse dressene bedre enn f.eks Reima dressene?

KappAhl og Reima kom likt ut i testen. Begge fikk 4,2 og var dermed best. Men KappAhl fikk 5 på varmeisolering, mens Reima fikk 3. Reima fikk 5 på vindtetthet, mens KappAhl fikk 4. Refererer til testen i Forledre og barn.

På TV2 Hjelper deg kom KappAhl best ut siden de også tok hensyn til pris. 499,- kontra 1449,-.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Irriterende at de ikke testet de to dressene jeg vurderer... hrmmm

Det blir enten Leketøy sin dress (499,-) som vi har hatt i alle år og alltid vært fornøyd med, eller Bogerud sin som koster det samme..

Noen som har Bogerud sin dress her? Den rosa som IKKE har mønster over skuldrene (de har to ulike)..

Skrevet

Reimadressene er mye lettere for barna å kle på seg selv.

Skrevet
Reimadressene er mye lettere for barna å kle på seg selv.

Sammenligner du da med KappAhls dress? Hvorfor er de lettere? Fra hvilken alder gjelder dette?

Hilsen Lille meg

Skrevet

Reima dressen er jo bare sykt dyr! Jeg har ikke råd å kjøpe den hvertfall :( Har Kappahl sin og er fornøyd med den,jeg.Det er de i barnehagen også.

Skrevet

Reima dressen synes jeg også er for dyr, spesielt når en får like gode alternativer til henholdsvis 1\2 og 1\3 av prisen.

Jeg var blittt tipset om at troll sin skulle være så utrolig bra, men etter å ha fått med meg denne teste er jeg kjempe glad jeg ikke gikk for den.

Skrevet
Reima dressen er jo bare sykt dyr! Jeg har ikke råd å kjøpe den hvertfall :( Har Kappahl sin og er fornøyd med den,jeg.Det er de i barnehagen også.

hehe ja tror du barnehagen hadde sagt til deg at du burde kjøpe den dyre Reimadressen?

Skrevet
Sammenligner du da med KappAhls dress? Hvorfor er de lettere? Fra hvilken alder gjelder dette?

Hilsen Lille meg

Jeg snakker om barn på stor avdeling i barnehage og oppover. Vi legger stor vekt på at de skal lære å kle på seg selv, dette styrker selvfølelsen veldig.

Da er det viktig at selve dressen ikke er for tykk, at foret sitter godt og at strikkene ikke er for trange.

Reimadressene er og blir foretrukket av barnehagepersonalet, fordi vi ser at det er de dressene barna trives best med.

Skrevet

Kappahl sin er stiv og fæl! Og så er den i Bevernylon, som overhode ikke er vanntett. (Vannavvisende er noe annet.) Bevernylon var liksom det store før, men det er ikke det beste lenger. Reima er lett å ta på. (Husk at Reima har flere modeller da, det var toppmodellen Reima tec + som ble testet, den er veldig lett og fin.) Troll, som "alltid" har gjort det bra før kom særdeles dårlig ut på varmersolering, det jeg synes er det aller viktigste med en vinterdress. Troll sin er visst heller ikke lett å ta på selv for barne, men plusset er at det er avtagbart for, slik at dressen har langt større anvennlighet. Alt i alt bør man vurdere sitt eget behov.

Skrevet
Reima dressen synes jeg også er for dyr, spesielt når en får like gode alternativer til henholdsvis 1\2 og 1\3 av prisen.

Husk på at verken vanntetthet, brukervennlighet eller komfort ble testet da. Bevernylon er overhode ikke vanntett, det er stivt og fælt å ha på. Kappahl hadde dedinitivt ikke kommet så høyt dersom også dette hadde blitt testet. Her er Reima tec + suveren.

Skrevet

Jeg er fornøyd med Kappahl sin,synes ikke den er så fryktelig stiv og Lillemann har ikke klaget over det heller så da ser jeg ingen grunn til å kjøpe dress som er dobbel så dyr og vel så det.Men jeg vet at Reima sin er veldig bra.Har et tantebarn som bruker den ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...