Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Har kjøpt en jakke idag der lommene er sydd igjen. Er dette fordi de bare er til pynt eller kan jeg sprette dem opp? Føler meg litt lurt hvis de ikke er ordentlige, og jeg får jo ikke sjekket skikkelig uten å sprette dem opp
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Det er for at de ikke skal begynne å henge, tror jeg. Du kan bare sprette i vei, som oftest kjenner du fra innsiden om det er en ordentlig lomme eller ikke.
Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Aha, da går jeg får spretting om jeg har en sånn husmorspretteting.. (heller tvilsomt) Danke
honey21 Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Trodde de var sydd igjen slik at ingen kunne stjele ved å putte ting i lommene, jeg...
Crash Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 (endret) . Endret 2. april 2008 av Miros
Leo Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Jeg har masse jakker i forskjellige prisklasser, men felles for dem alle er at lommene er sydd igjen og på de billigste er det vel ikke en gang for i lommene. (Lommene er for øvrig også sydd igjen på herredressjakker). I mine jakker forblir lommene gjensydd. Årsaken er at lommene først og fremst er ment som "pynt" og det ser ufattelig stygt ut med saker og ting som ligger i lommen på jakken og synes gjennom stoffet på yttersiden! Går man med tyngre ting, som f.eks. mobiltelefon, i lommen over lengre tid, vil jakken sannsynligvis "dra seg" og rett og slett bli stygg for ikke å si ødelagt.
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Lommene på "finere" plagg har alltid vært gjensydd, gå fex på Ferner og kjenn i alle dressjakkelommene. Dette er fordi at plagget skal holde seg penere og ikke krølle seg, altså at det ikke skal bli "lommemerker" i selve jakken Og lommene skal selvfølgelig sprettes opp, dette skal være enkelt å gjøre.
Krista83 Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Jeg har også en del jakker som lommene har vært sydd igjen i, og normalt har jeg alltid sprettet opp. Men nå har jeg bestemt meg for å ikke gjøre det, skal se hvordan jakka holder seg uten lommer. Og så går jeg jo alltid med veske så jeg trenger jo ikke stappe alt i lommene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå