choop Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 (endret) I dagens nettavis av VG kunne jeg lese at Terje Blom Pettersen var blitt i Agder Lagmannsrett blitt dømt til 15års fengsel på drapet av sin kone. - En nyhet som i og for seg er allright å få med seg,som mange andre rettssaker.Men i samme artikkel står det i detaljer beskrevet hvor han drepte henne,hvordan han drepte henne,og fraktet henne avgårde.Hallo?!?Denne mannen har små barn.Media bør være mer skånsom med ømfintlige detaljer som dette med tanke på fornærmedes famlie.Er det slik at medmenneskelighet og sympati kommer i annen rekke etter nyhetsdekning?Slikt kan man ikke akseptere!!! Her er artikkelen! Endret 7. september 2006 av choop
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Barna deres er de siste som bør skånes for de detaljene. De må få tett oppfølging for å lære å takle det. Hvis man holder barn unna sannheten begynner de å lage egne historier og bilder, og det er mye verre. Dette er en grusom sak.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Vi mennesker er dessverre slik at vi grafser i grusomme detaljer. Se bare på Natascha nå - vi mesker oss nærmest med livet hennes.
choop Skrevet 7. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2006 Saken er at de gjennomlever dette hver eneste dag.De bør ikke skånes fra detaljene,men fra å kunne lese slikt i aviser,blader osv.Vi lesere har vel ingen krav på å få vite disse detaljene.Ikke er det interessant heller!!
Laina Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Saken er at de gjennomlever dette hver eneste dag.De bør ikke skånes fra detaljene,men fra å kunne lese slikt i aviser,blader osv.Vi lesere har vel ingen krav på å få vite disse detaljene.Ikke er det interessant heller!! ← Helt enig. Og barna burde skånes fra å få slengt i trynet hva deres far gjorde mot deres mor. Mennesker kan være grusomme mot hverandre, og det kan være en av følgene når slikt står skrevet til alles "forlystelse".
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Husker da dette skjedde at jeg reagerte VELDIG på den medie dekningen.
Gjest Labellamia Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 (endret) En så tragisk det er, så må barna få vite hva som er skjedd. Hva hvis dette skulle være hemmeligholdt og kun en "myk historie" ble fortalt barna, hva med dem den dagen de er voksne og kansje vil lese rettsdokumentene? Da vil det bli mye verre for dem å takle. De merker også at voksne holder ting skult for dem, og må leve med at "alle vet mer en oss" De må heller få god hjelp av helsevesenet til å takle dette, og lære seg å leve med det. Og de får god hjelp i dag. Hedda Gabler, Natasha sitt liv er vel ikke noe vi mesker oss med? ikke jeg ihvertfall og mange med meg. Hun har vært i fangenskap o mange år, klarte å rømme og skal nå få seg et liv. Jeg følger med på dette fordi jeg intresserer meg for henne og hvordan hun klarer seg, Synes også hun er sterk som har holdt ut dette og kan fremstå som ung reflektert kvinne i dag. Hun er en inspirasjon for mange. Samfunnet trenger også å prøve å forstå hvordan slike ting kan hende. Med å fortelle sin historie gjør hun det enklere for oss å forstå hvordan hun har overlevd og hva hennes kidnapper tenkte. En annen ting er at vi fordømmer medias dekkning over mange saker. Men vi kjøper disse avisene, vi leser dem, snakker om dem. Er det ikke en viss dobbeltmoral ute å går? Og hva hvis media ikke kom med fakta oa, da ville ryktespredning og alkens teorier bli mange og ganske dramatiske tror jeg. Endret 8. september 2006 av Labellamia
choop Skrevet 8. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 8. september 2006 (endret) Jeg mener ikke at barna skal utestenges fra fakta i slike saker.Da misforstår du.Jeg mener at detaljer slik som i dette tilfellet:hvordan hun ble drept,hvor osv er noe allmennheten ikke har krav på å få vite,og de pårørende skal kunne slippe å lese og høre om i medier. Vi må prøve å være medmennesker,bry oss,prøve å sette oss inn i deres situasjon. Ville du like å få slått opp i en artikkel i en av norges største aviser en beskrivelse hvordan din far kaldblodig tok liv av din mor?!? Prøv å forestille deg det!Disse detaljene er noe barna,og familien kan fortelle befolkningnen dersom de skulle ønske det i ettertid. Spekulasjoner kan man aldri unngå.Nysgjerrige mennesker vil finnes til evig tid.La dem få lure! Endret 8. september 2006 av choop
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå