Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg klarer aldri og følge med på motene, iallefall ikke de fleste. Ser nå at alt er åttitall og helst åttitall med pendamestilen innblandet. Dette er ikke helt meg. Trange bukser som jeg ikke får over anklene og som sitter som pølseskinn. Ikke er støvletter helt brukbart heller. Ikke vil jeg ha en svær stripete genser med belte rundt livet heller. Så hva gjør jeg? Er jo helt ute jeg..

Men hva er kult som jeg kan bruke til min kjipe klestil med sløve dongribukser, joggesko, tskjorter og hettegensere.

Jeg vil ha skjorte og slips. Med da ser jeg jo helt traktorlesbe ut. Men egentlig vil jeg jo ha det alikavel. Men dongribukse og skjorte og hva slags sko og hva utenpå?

Nei enkelte er ikke skapt for dette..

Endret av jack
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bruk det du liker og din egen stil.

Feil svar.. ;)

Jeg vil ha tips :sjenert:

Skrevet

Mitt tips: Ikke joggebukser, og helst ikke hettegenser.

Bra nok svar? :engel:

Skrevet

Og dersom du vil ha skjorte og slips, ha litt feminint tilbehør, som skjørt f.eks., eller høye støvletter. Og bruk litt sminke.

Skrevet

Les Vogue og Elle ;) Der er det masse tips. Du trenger ikke bruke drainpipes og store gensere for å være moteriktig i år.

Grå cardigan

boots (brune eller svarte)

Ankelboots

Skjorte

Strikket genser

Svart kjole

Langermet bomullskjole

Genserkjole

Skinnjakke (kort)

Lag-på-lag

Strikkeplagg

Tartan (ruter)

Baskerlue

Tweed (Jakke eller skjørt)

"Ridebukser"

Cityshorts

Cape

Vide grå bukser

Cardigans

A-formet stil

Leggings

Pumps

Markert midje (med belte)

Veske i lakk

Accessoarer i gull

Vest

Dressjakker

Fløyel

Svart

Hvitt

Grått

Rødt

Brunt

Marineblått

Skrevet

Hei Jack,

det høres ut som om stilen din i dag er praktisk og komfortabel, men at du ønsker nye inspirasjoner og forandringer, uten å ta vekk følelsen av det som er naturlig deg.

Det viktigste er ikke alltid hva du går med, men hvordan du setter det sammen og kombinerer det, og husk at bruken av accessoirer skiller menneskene fra dyrene. Damer kan fint gå med skjorte og slips, men iom at dette normalt er så maskuline klær, er det viktig at begge deler sammen har et feminint snitt, fx at slipset er litt kortere og bredere enn herreslips, eller at skjorten fx har innsydde folder i fronten, noe som fremhever en kvinnelig figur. Dersom du ønsker et alternativ til jeans, er løse dressbukser (ikke sammen med skjorte og slips, hehe) veldig pent og anvendelig, dette plagget er mye vanligere i frankrike og sør-europa. Et annet tips er å investere i få kvalitetsplagg fremfor poser på impuls og salg. Ellers så kan man hente mye spennende inspirasjoner fra magasiner, tv, butikker på ferie eller gamle filmer.

Det er grunnleggende å kjenne kroppen sin og lære hvilke fremtrinn man bør fremheve og hvilke plagg du helst ikke bør vise deg i, fx er hvite capribusker lite flatterende dersom du er pæreformet, eller sort singlet dersom man har kraftige skuldre og armer. Skjørt er alltid pent og pyntet, så lenge man ikke har store blåmerker, og et fargerikt skjerf eller pent smykke kan ramme inn ansiktet og ta fokuset vekk fra dobbelhaker. Løse belter skjuler utrente mager, og hoftebelter fremhever gir hoftene en sexy fremtoning. Accessorize har veldig pene hoftebelter som passer til alle bukser. Kombiner gjerne svært ulike klær, eller lag på lag, singlet på singlet eller to t-shorter utenpå hverandre kan gjøre et kjedelig plagglangt mer spennende. Til sist håper jeg du ikke føler deg bundet til hva du synes passer deg som person eller din stil, prøv nye spennende ting som du virkelig blir glad av å ha på deg, det kan hjelpe på en grå dag og ta på seg de nye killer-skoene, buksene du jobbet overtid i uker for å få råd til eller eventyr-toppen du kom over på 70 %. Dette ble mye lenger enn jeg hadde tenkt, men håper du finner noe av det nyttig, ønsker deg lykke til som en nye og bedre deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...