Gå til innhold

Sydentur sommeren 2003

Gjest anonym

Best i Syden?  

1. 1. Best i Syden?

• Bulgaria
      0
    • Kroatia
      1
    • Portugal
      0
    • Frankrike
      1
    • Hellas
      15
    • Italia
      3
    • Tyrkia
      5
    • Spania
      6

Anbefalte innlegg

Drømmer om sydentur til sommeren 8) Hvor er det best å dra? Og når bør jeg bestille flybillett hvis jeg skal reise i begynnelsen på juli?

Hva er billigst, finest strender, hyggelige folk, mest sol, osv. Noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville anbefalt deg å bestille med en gang jeg. Iallfall hvis du har en jobb som gjør at du ikke kan ta ferie på kort varsel. Går jo an og vente og se om det blir billige turer, men det er ikke så godt utvalg av det i juli.

Spania er det landet som frister meg mest, har vært en del ganger på Gran Canaria. Kjempegod mat og drikke, og varmt og godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Chica i at Spania er best.

Har du anledning til å dra på våren (mai/juni) eller på høsten (september), så vi du får mye billigere turer og mindre turisme.

Har opplevd at populære reisemål har vært utsolgt i juli allerede før nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke fri før til sommeren, så jeg må ta ferien da. Har skaffet meg en hel haug med sydenkataloger, da er det Tyrkia som snakker til meg... Nydelig land, litt mystisk... Har også hørt at Malta skal være bra 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Tyrkia i begynnelsen av juni. Nærmere bestemt Side.

Vi storgleder oss. Har mange venner som har vært i Hellas og skryter veldig av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte på Italia jeg, men Bulgaria er også nydelig. Må bare advare deg om at spesielt Tyrkia kan bli ekstremt varmt om sommeren, og for ikke så sol-vante nordboere kan det lett bli alt for mye av det gode.

Men som sagt- Italia er nydelig, og sååå mye spennende å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tyrkia frister meg også. Men hva hvis det blir krig i Irak?? Er litt usikker jeg pga dette. Dersom det blir krig vil det bli plassert styrker i Tyrkia. Riktig nok et godt stykke fra turistbyene, men alikevell.

Tør dere bestille alikevell eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for Spania. Rent og pent,trivelige folk. Tyrkia=innpåslitne mannfolk :evil:

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvordan er det mulig og stemme på Tyrkia? Hva er det dere tiltrekkes av der?

Nå vet nå ikke jeg hva slags ferie det er snakk om her, er det chartertur til et av de vanlige feriestedene så er sikkert Tyrkia rel. likt hellas etc bare litt styggere.

Personlig ville jeg tatt Italia,men IKKE som charterturist, ville vel egentlig ikke valgt charter under noen omstendighet, eller kanskje visst jeg fikk en billig hoppåtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann og jeg reiser til Mallorca i April,og til Bulgaria i August. :briller:

I fjor var vi på Tenerife og Playa del Ingles,men det stedet vi trivdes best på var Kos i Hellas. Der var vi året før,og det var bare SÅ trivelig der.

Vi reiser nok tilbake dit neste år.

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betryggende at såpass få holder Tyrkia som favoritt... Dèt ferielandet skal du få billig av meg...

Jeg kan dessuten styre min begeistring også for sommer-tur til Spania eller spanske/kanariske øyer, de er for meg en "nødløsning" i for å få litt varme i vinterhalvåret, hvis man f eks bare har mulighet til èn uke.

Hellas er favoritten min om sommeren, kanske bortsett fra slutten av juli og begynnelsen av august... da er det jævlig varmt på øyene lengst sør i Egeerhavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia er fint det, men noen ganger kan både butikkselgere og menn bli plagsomt innpåslitne. Jeg blir rett og slett sliten av å si "nei" og å ignorere alle slags tilbud omtrent hele tiden.

Hellas og Spania har et langt mer avslappet forhold til utenlandske turister - og folk der er drevne i å ta seg godt av sine gjester. De er mine favoritter.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig Vibeke,de er virkelig slitsomme.

Men drar nok tilbake engang:)

Var på mallorca i høst..det var jo helt utrolig,nesten ingen som spurte om du ville ha hjelp i butikken engang,så deilig! hehe:)

var ved barene om kvelden da,men de var så utrolig høflige.

Nydelige mennesker(de var stort sett engelskmenn da,men likevel)

Sa du nei var det helt ok.

Velkommen en annen dag sa de fleste :D

ja takk, i`ll be back! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Gran Canaria og Tenerif. Likte meg kjempe godt. Den spanske atmosfæren passer meg veldig bra. Har også vært på Paros men det var veldig varmt (i juni). veldig fint der men da ville jeg reist senere på høsten for å unngå den verste varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, nå ser jeg at Hellas leder!!! Klassen min i fjor reiste til Poros (eller Paros?!) i mai (uten meg, seff... Jeg var blakk..). De hadde filmet reisen. Jeg synes det så dritkjipt ut der! Kjedelig sted uten noe særlig turister eller spesielt fint vær... Men for all del, nå var jo det før sommeren, og Poros er jo en liten øy, så jeg fikk kanskje feil bilde av Hellas fra den turen. Holder fremdeles en knapp på Tyrkia. Slitsomme selgere og kåte mannfolk er jeg forberedt på uansett hvor i Syden jeg skal! Det blir nok Tyrkia eller Spania på meg. Har ennå ikke bestillt tur! Treigt ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

For meg ligger Tyrkia og Spania laaangt ned på listen, sammenlignet med greske øyer.

Eminel...har du noengang vært på en gresk øy, møtt grekere i turistsammenheng? Da tror jeg ikke det hadde blitt noen Tyrkia-tur på deg.

Etter min mening er det et folkslag som man lett misliker... pussig egentlig, at det skal være så stor forskjell på grekere og tyrkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hva er så spesielt med Hellas? Hvorfor er det bedre enn Spania? Har aldri vært på de Greske øyer jeg. Har aldri vært i Syden. Derfor kan jeg ikke sammenligne selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor det er best for deg å reise kommer an på hva du ønsker å oppnå med ferien din. :o

Jeg synes Grand Canaria er helt topp. Der er masse uteliv ( playa del ingles og puerto rico ), pene strender, og nok av muligheter til å trekke seg tilbake når man blir lei. Dessuten har de kjempegod mat , og om du måtte komme til å lengte etter skandinavisk kost, kan du få tak i det der.

Prisnivåer er meget konkurtansedyktig. Ikke ta med deg mer enn et sett med bikini. De har knall utvalg på GC. Samme gjelder treningsklær, og en del røfft ungdomstøy. :D

Og manfolkene løper deg ikke ned, som i Tyrkia eller Egypt.

Grand C er litt spania men ikke helt, kanskje mer sammensatt ettersom nesten alle nasjoene i vest europa er representert.

Italia er også en favoritt ! :briller:

Det er noe helt annet å treffe italienere på hjemmebane, enn når de er utenlands. Hjemme er de kjempe hyggelige, og viser stor respekt på alle måter. Og så er de utrolige morrosome. Det er lite som kan sammenlikne seg med shopping i Italia. Råbra........ :wink:

Men italia er ganske dyrt i forhold til feks spania.

Og du prøv å styre unnå Tyrka, i hvertfall hvis du vil slippe inpåslitne mannfolk. Jeg blir ihvertfall drittlei av slik masete oppførsel. :evil:

Kos opplevde jeg som hyklerisk, dvs just as nice as money can buy. Ikke det samboeren min og jeg tipser hele tiden og fikk dermed også mange "venner". Kreta var hærlig, glade mennesker, verdens beste appelsiner, greske salater, baileys frape-mmmmmmm, og god service. Men likevell er det Grand Canaria og Italia som er favorittene :hoho:

Hilsen Hundjevelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kroatia er mitt favorittland i "Syden". Og Tyrkia! Men jeg har aldri vært på sånn typisk sydentur - altså pakke-/chartertur. Jeg kjøper alltid en flybillett og reiser på egen hånd rundt i det landet eller den regionen. Man kan være borte så lenge man vil og slipper som regel altfor mange fulle nordmenn/svensker/engelskmenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...