Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lå bak en trailer, det var mørkt, snø, slapps og sprut fra traileren. Etter å ha ligget lenge nok bak den bestemmer jeg meg for å kjøre forbi. Jeg ser en bil langt i det fjerne men jeg vet at det er en lang strekke foran meg. Jeg legger meg ut og gir gass, da jeg er på siden av traileren hører jeg at trailersjåføren henger på hornet. Men hva skal jeg gjøre, jeg gir på det bilen har. Jeg ser forsatt bilen som kommer imot, men ser den som om den skal være langt borte. Helt instinktivt vrenger jeg bilen inn foran traileren. Og idet jeg gjør det fyker det en hvit bil forbi i motgående kjørefelt. Det min samboer registrerte da bilen føyk forbi var at bilen bare hadde ett lys foran, derfor så så det ut som om bilen var langt borte.(når en bil med ett lys kommer kjørende mot deg så kan det se ut som om bilen er langt borte. Når en bil er langt borte så blir to lys seende ut som ett lys, derfor så trodde da jeg at bilen var det, men den var altfor nære)Det jeg lærte av det, er at "ikke kjør forbi hvis du ikke er 100% sikker at det er klart". Jeg tenker meg om to ganger før jeg kjører forbi idag. MEN det ejeg vil fram til er at det kan vel ikke være så veldig vanskelig å greie å ha to lykter som lyser. Så nne folk bør virkelig få seg en skikkelig bot. De setter ikke bare sitt eget liv i fare, men de setter mitt og alle andres liv i fare også. Det er rart at det ikke blir gjort noe med biler uten lys som virker. Neste gang dere kjører hjem fra hytta, etc Så tell hvor mange biler dere møter som ikke har to lys som funker. Det er skremmende. SE Å FÅ ORDNA PÅ LYSENE; FOR DIN EGEN DEL OG FOR MIN. Neste gang er det en av dere som kommer under døds statistikken. TENK PÅ DET, det gjør jeg . :kjempesinna::kjempesinna::frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det jeg lærte av det' date=' er at "ikke kjør forbi hvis du ikke er 100% sikker at det er klart". : :kjempesinna::frustrert:[/quote']

Dette bør være elementær kunnskap for alle som kjører bil.

Tenker du fikk deg en støkk ja. Jeg var med en venninne som tok en slik sjanse en gang. Har aldri vært så redd i mitt liv. I grunnen ser jeg ikke noen grunn til å kjøre forbi andre biler. Stort sett holder alle fartsgrensen.

Moralen er : Sjekk lysa dine og unngå forbikjøringer :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...