Gjest Tanita Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Idag ble jeg fortalt at alle skinnsko og skinnstøvletter lages av sel... Syns synd på de stakkars dyrene... Er det kun sel de lages av??
Crash Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 (endret) . Endret 2. april 2008 av Miros
Crash Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 (endret) . Endret 2. april 2008 av Miros
Gjest Tanita Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Skal iallefall ikke kjøpe de skoene...
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Mine sorte er iallefall laget av kalveskinn.
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 Øh... Er det mer synd i sel som blir sko enn andre dyr som blir sko?
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #8 Skrevet 7. september 2006 Øh... Er det mer synd i sel som blir sko enn andre dyr som blir sko? ← Du vet, de har jo så stooooore, vååååååååte øyne. Men det har jo kyr også. :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #9 Skrevet 7. september 2006 Poenget er vel at vi spiser kalv men ikke sel..... ? Eller?
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #10 Skrevet 7. september 2006 Jo søtere/større/sjeldne dyrene er jo mer "synd" er det i.
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #11 Skrevet 7. september 2006 Poenget er vel at vi spiser kalv men ikke sel..... ? Eller? ← Da dør kanskje de dyra vi spiser bare litt, da, mens de vi ikke spiser dør mye?
Gjest Tanita Skrevet 7. september 2006 #12 Skrevet 7. september 2006 Nei, men var bare overrasket over at det var sel. Trodde ikke det jeg. Og ja, de er søte... http://mfrost.typepad.com/cute_overload/20...6/ear_buds.html http://mfrost.typepad.com/cute_overload/20..._side_is_u.html
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #13 Skrevet 7. september 2006 Neida, ku, kalv, kenguru, hund, og hest blir også brukt. Eller jeg er litt usikker på om hund er mest i hansker.
Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2006 #14 Skrevet 7. september 2006 Da dør kanskje de dyra vi spiser bare litt, da, mens de vi ikke spiser dør mye? ← Det er jo bedre å bruke noe av et kadaver som allerede er planlagt å brukes til middag, enn å løpe ut som villmenn og slakte glade sel bare fordi de er pene som sko?
Gjest Tanita Skrevet 7. september 2006 #15 Skrevet 7. september 2006 Det er jo bedre å bruke noe av et kadaver som allerede er planlagt å brukes til middag, enn å løpe ut som villmenn og slakte glade sel bare fordi de er pene som sko? ← Helt enig!
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #16 Skrevet 7. september 2006 Det er jo bedre å bruke noe av et kadaver som allerede er planlagt å brukes til middag, enn å løpe ut som villmenn og slakte glade sel bare fordi de er pene som sko? ← Helt enig! ← Jeg også, men i motsetning til de forholda en del husdyr lever under, så har i hvert fall selen hatt et fritt og godt liv. Så lenge det varte. Btw: En del sel blir faktisk også spist.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #17 Skrevet 7. september 2006 Jeg også, men i motsetning til de forholda en del husdyr lever under, så har i hvert fall selen hatt et fritt og godt liv. Så lenge det varte. Btw: En del sel blir faktisk også spist. ← Nåvel, men så blir husdyra gjerne slaktet på en mer "human" måte en sel som blir klubbet til døde.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #18 Skrevet 7. september 2006 Nåvel, men så blir husdyra gjerne slaktet på en mer "human" måte en sel som blir klubbet til døde. ← Transport i, er det opptil 8 timer som er grensen nå? uansett, en god del timer. Så drevet inn sammen med andre fremmede dyr, mye stress osv. Tror du hadde fått deg en overraskelse om du hadde jobbet en uke på et slakteri. Jeg gjorde iverfall det.
Hu i Svingen Skrevet 7. september 2006 #19 Skrevet 7. september 2006 Veldig søtt spørsmål. Men sel er faktisk godt. Og supersøte er de, ja visst!
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2006 #20 Skrevet 8. september 2006 Nåvel, men så blir husdyra gjerne slaktet på en mer "human" måte en sel som blir klubbet til døde. ← Et slag på rett sted gir en kjapp og smertefri død.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå