Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag ble jeg fortalt at alle skinnsko og skinnstøvletter lages av sel... Syns synd på de stakkars dyrene... Er det kun sel de lages av??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

Mine sorte er iallefall laget av kalveskinn.

Skrevet

Øh... Er det mer synd i sel som blir sko enn andre dyr som blir sko?

Skrevet
Øh... Er det mer synd i sel som blir sko enn andre dyr som blir sko?

Du vet, de har jo så stooooore, vååååååååte øyne. Men det har jo kyr også. :klø:

Skrevet

Poenget er vel at vi spiser kalv men ikke sel..... ? Eller?

Skrevet

Jo søtere/større/sjeldne dyrene er jo mer "synd" er det i.

Skrevet
Poenget er vel at vi spiser kalv men ikke sel..... ? Eller?

Da dør kanskje de dyra vi spiser bare litt, da, mens de vi ikke spiser dør mye? :sjenert:

Skrevet

Neida, ku, kalv, kenguru, hund, og hest blir også brukt. Eller jeg er litt usikker på om hund er mest i hansker.

Skrevet
Da dør kanskje de dyra vi spiser bare litt, da, mens de vi ikke spiser dør mye?  :sjenert:

Det er jo bedre å bruke noe av et kadaver som allerede er planlagt å brukes til middag, enn å løpe ut som villmenn og slakte glade sel bare fordi de er pene som sko?

Skrevet
Det er jo bedre å bruke noe av et kadaver som allerede er planlagt å brukes til middag, enn å løpe ut som villmenn og slakte glade sel bare fordi de er pene som sko?

Helt enig!

Skrevet

Helt enig!

Jeg også, men i motsetning til de forholda en del husdyr lever under, så har i hvert fall selen hatt et fritt og godt liv.

Så lenge det varte.

Btw: En del sel blir faktisk også spist.

Skrevet
Jeg også, men i motsetning til de forholda en del husdyr lever under, så har i hvert fall selen hatt et fritt og godt liv.

Så lenge det varte.

Btw: En del sel blir faktisk også spist.

Nåvel, men så blir husdyra gjerne slaktet på en mer "human" måte en sel som blir klubbet til døde.

Skrevet
Nåvel, men så blir husdyra gjerne slaktet på en mer "human" måte en sel som blir klubbet til døde.

Transport i, er det opptil 8 timer som er grensen nå? uansett, en god del timer. Så drevet inn sammen med andre fremmede dyr, mye stress osv. Tror du hadde fått deg en overraskelse om du hadde jobbet en uke på et slakteri. Jeg gjorde iverfall det.

Skrevet

Veldig søtt spørsmål. :) Men sel er faktisk godt. Og supersøte er de, ja visst!

Skrevet

Et slag på rett sted gir en kjapp og smertefri død.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...