Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har fått time til jordmorsamtale og omvisning på sykehuset (selv om jeg går til kontroll hos jordmor på helsestasjon til vanlig). Hva snakker man om her? Jeg vet at man kan ta opp hvordan man ønsker fødselen skal bli osv, men jeg vet faktisk ikke hva jeg skal spørre om eller hva jeg ønsker meg/kan ønske meg! Hvor lenge varer denne samtalen? Er det vanlig at mannen blir med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg vil tror dette er omvisning på fødeavdeligen, info om hva du gjør når du kommer dit, hvor parkere hvis litt akutt osv. Dette er det i alle fall her jeg skal føde i Ålesund. Når jeg(vi) skal inn på sykehuset er det for å bli mere kjent med omgivelsene og vite litt hva vi skal gjøre når vi kommer.

MEN det kan også være at du får snakket om fødselen, hvordan du vil ha det osv. Hvis du skal føde på et sykehus som har tilbud om alterativ smertebehandling, fødselsrom for famile(du, faren og barnet bor der i lag etter fødselen) Dette tilbudet (med mye mer) vet jeg de har på Haukeland i Bergen og sikkert andre plasser. På et slikt sted velger du bort smertestillende og blir bare overført til den andre fødeavdelingen ved komplikasjoner.

Så jeg må vel konkludere med at JA du får en omvisning, og det sikkert er lurt å ha med faren for det kan være nyttig info du glemmer hvis fødselen kommer i gang fort.....

Dessuten kunne jo det være lurt å finne ut om ditt sykehus har noen spesielle tilbud, og hvordan du stiller deg til dette.

Lykke til :D

Skrevet

Det er nesten et "must" å ha med barnefaren på omvisningen. Han trenger informasjonen like mye som du. :)

Du får fortalt/vist div. fødestillinger/avslapningsteknikker. Info om div smertestillende. Rutiner etter fødsel o.l.

Ine2:

Har du født på Ålesund sentralsykehus før? Hvis ikke får du en fin opplevelse. De er så flinke der. Fødte nr to der i 1998. Kjempe opplevelse! :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...