Gjest Cosette Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Savner sønnen min, har ikke sett ham siden sommerferien, håper jeg snart kan få lov til å treffe ham. Jeg har aldri gjort noe galt mot sønnen min, aldri snakket stygt om pappa i hans nærvær, jeg er ikke kriminell, er ikke rusmisbruker.. Det eneste jeg har ønsket for min sønn er at han skal få ha et godt forhold til sin far. Det jeg ikke så da jeg ga omsorgen til far er at far kun var ute etter å straffe meg for å ikke ville ha far..
Gjest LilSweetie Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Vet ikke hva jeg skal si, håper at det ordner seg
Gjest Tyr Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Jeg kan ikke gi deg annet enn en *får du snakket med sønnen din?*
brumma* Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Uff, det var trist å høre. Har dere samværsavtale? Han har plikt til å medvirke til at samværsretten gjennomføres. Ellers kan han pålegges tvangsmulkt (altså en bot) for hver dag samværet ikke blir oppfylt. Kanskje ikke det beste for forholdet dere imellom, men det er jo rimelig uholdbart at han straffer deg ved å ikke la deg se sønnen din. Hvis sabotasjen av samværet fortsetter kan han risikere at den daglige omsorgen overføres til deg. Hensynet til barnets kontakt med begge foreldre veier tungt. Dette må du nok dessverre gå til sak for å få til... Dette ble veldig rettslig... Jeg synes først og fremst du skal snakke med far (det har du sikkert allerede gjort, men...) Du får prøve å få han til å forstå at det er barnets beste som bør være i fokus, ikke hans følelser og hevntanker. Det er barnet deres det går ut over at han nekter deg samvær! Hvis han er vrang kan du jo hinte om de første to avsnittene av svaret mitt... Lykke til!
Milje Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Nå virket alle mine problemer små, jeg fikk en stor klum i magen Har du snakket med familievern kontoret der du bor? eller en advokat som kan bistå deg? Du må IKKE gi opp! lykke til
Titti72 Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Huff huff huff... Blir så lei meg når jeg tenker på hvordan noen kan ødelegge noe så viktig som foreldre/barn kjærligheten. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer deg . Jeg føler så utrolig med deg og skulle gjerne ha knust kneskålene til det svinet av en far. i lassevis fra meg.
Far til 2 Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 Jeg får virkelig vondt når jeg hører bostedsforeldre oppføre seg sånn. Det er ikke barnets beste å bli fratatt samvær med den andre forelderen. Isteden grenser det opp mot barnemishandling. Jeg er flau på mine brødres vegne, og jeg skulle så gjerne ha stilt opp for dere. Men jeg vet at min stemme vil gjøre seg bedre på et generelt grunnlag. At politikerene velger å lage et lovverk som gir rom for denne slags barnemishandling er bare tragisk. Og det viser hvor lite de egentlig bryr seg om barn og foreldres behov og rett til samvær. Vi vet så altfor godt at det er barn som utsettes for denne typen straffemetoder. Ditt innlegg viser at også samværsforeldre rammes hardt. Skriv en mail til Barne- og Familieministeren (du finner adressen på Odin.no). Det skjer ingenting om vi aksepterer at politikerene ikke får vite hva som skjer rundt om i Norge. Jeg har "snakket" med flere av disse, og det er kun Svarstad Haugland som aldri besvarte mine forespørsler. Det er på tide å få på plass et lovverk som ivaretar barn mer enn foreldrene. Å akseptere et lovverk som fratar barn muligheten til omsorg fra en oppegående forelder blir helt feil. Derfor håper jeg både kvinner og menn kan "slå seg sammen og gjøre noe i fellesskap" for å bedre situasjonen for barn som utsettes for samværstrenering den ene eller andre veien".
Laina Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Det er så trist at såkalt voksne mennesker skal bruke uskyldige barn som våpen for å ramme den andre parten.
Gjest Cosette Skrevet 8. september 2006 #9 Skrevet 8. september 2006 Kjører saken rettslig nå, begjæring om tvangsgjennomføring av samvær, bøter om ikke så skjer. Takk for alle
Gjest Blondie65 Skrevet 8. september 2006 #10 Skrevet 8. september 2006 Jeg har bare en ting å si som trøst: Den som saboterer samværet vil i lengden tape på det fordi barna vil etterhvert se det. Med det mener jeg selvsagt ikke at du ikke skal kjempe for å få igjennom samvær, bare som et apropos. Den av foreldrene som velger løgn og sabotasje velger kortsiktige seiere, som kan bli til tap på lang sikt.
Gjest Cosette Skrevet 8. september 2006 #11 Skrevet 8. september 2006 Jeg har bare en ting å si som trøst: Den som saboterer samværet vil i lengden tape på det fordi barna vil etterhvert se det. Med det mener jeg selvsagt ikke at du ikke skal kjempe for å få igjennom samvær, bare som et apropos. Den av foreldrene som velger løgn og sabotasje velger kortsiktige seiere, som kan bli til tap på lang sikt. ← Kloke ord Blondie65.. Tenker akkurat det samme, og begynner allerede nå å merke slike reaksjoner hos sønnen min. Dessverre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå