Tabris Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 (endret) Heisan. Jeg er ny her og dette er mitt første innlegg. Jeg er 29 år (i oktober), og bor i en liten leilighet med samboer og hund. Det kommer i blant ei jente og går tur med hunden vår. Jeg vet ikke nøyaktig hvor gammel hun er, men ser for meg hun er ca. 12 år. (For ordens skyld - vi har ikke barn selv enda). Når hun låner hunden, så er hun borte ganske lenge. Som regel 2-3 timer, og det hender også hun kjøper noe hundesnop til den firbente. Jeg har derfor lyst å gi henne noen penger for dette i blandt. Jeg husker selv min ungdomstid, hvor jeg gikk tur med alle hundene i nabolaget, og hvor kjekt det var å få stukket til seg noen mynter i blandt. (Jeg har hørt av jentas venninne at hun visstnok bare går tur med hunden for å få penger. Hvorvidt dette stemmer, vet jeg ikke. Jeg synes heller ikke det er problematisk, så lenge hunden koser seg). Mitt spørsmål er: hvor mye er vanlig å gi? Da jeg gikk tur med hunder - som nå nærmer seg 15 år siden - så fikk jeg tyve, tredve kroner innimellom. Noen få ganger fikk jeg en femtilapp - og det var mye! Nå er både samboer og jeg studenter, så særlig rike er vi ikke. Så jeg lurer på hva som kan være en akseptabel sum uten at det hverken blir for mye eller for lite...? Endret 7. september 2006 av Tabris
Saeria Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 En tier til femten kroner i timen? Jeg passet selv hund da jeg var liten og var ute alt i fra en time til tre. Jeg fikk rundt en 10-15 kroner, men regner med at det har gått litt "inflasjon" i lønna for hundepass siden den gang.
Netten Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Jeg har luftet en del hunder opp igjennom, og hvis jeg fikk betalt var det vel snakk om 10-30 kr. (fra 10-17 år siden). Da var jeg ute i 1-3 timer. Det var ikke alltid jeg fikk noe, men så gjorde jeg det heller ikke for pengenes skyld - jeg bare eeeelsket hunder!
LilleMy Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Jeg ville vel gitt etter hva jeg hadde for hånden, så om hun hadde vært ute ett par timer på eget initiativ ville jeg ha gitt henne 30 kr om jeg hadde det en gang, 20 en annen og kanskje 50 innimellom - og ingenting i hovedsak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå