Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli så fryktelig lei for tiden. Krangler mye med mannen min, og er sliten av dette.

Føler ikke at jeg har tid til meg selv lengre, og kan telle på en hånd de gangene jeg har vært for meg selv siden mai.

Har alltid vært sånn at jeg liker å være litt "for meg selv".

Nå har det vært lite rom for dette i lang tid, og jeg synes jeg har prioritert alle andre fremfor meg selv i det siste. Ikke det at jeg ikke liker å ha noen rundt meg, men kjenner at jeg behøver et pusterom...

Hver dag går jeg på jobb (sitter i sentralbordet), hentes og kjøres av mannen min, er sammen med han og ungene mine til sengetid, og slik er det - dag ut og dag inn. I tillegg kommer hans barn til helga, og det betyr enda mindre tid til meg selv.

Hvordan løser jeg dette?

Sist jeg var ute for meg selv med venninner, var for 4 år siden. Tror jeg tørner snart, men føler ikke at jeg kan gå ut uten han - pga økonomi og at jeg er redd for å bli upopulær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det bare du som kan gjøre noe med. Jeg har fire barn og min mann har også to fra før. Det går fint an å få tid for seg selv fordet. Men du må gjøre det selv og det vil si at du legger rollen som organisator bort og lar mann, hus og ungen seile sin egen sjø en stund.

Menn er som regel mye flinkere til å stikke ut en tur uten å føle det minste dårlig samvittighet fordi konen sitter hjemme med hus, barn og mye som skal gjøres.

Bli flinkere til å prioritere deg selv. Vil du ut så gå ut! Så enkelt er det faktisk. At hans barn kommer i helgene er heller ingen unnskyldning. Det er faktisk hans barn og hans ansvar.

Gjest StoreSky
Skrevet

Som den ovenfor sier, la mannen passe hus, unger og heim!

Skrevet

Mannen min pleier iblant å ta med seg barna en helg på hytta eller til venner/familie el han. Så får jeg huset for meg selv, og kan bare nyte friheten! For meg er det nemlig ikke behovet for å gå ut som er det største; jeg gjør det når jeg vil. Men jeg har stort behov for å være hjemme alene. Hvile, se noe tull på tv, rydde og pusle omkring. Det forstår familien, og ordner det for meg!

Skrevet

hva med å unne deg en liten husmorferie. enten i utlandet eller noe.

bare si ifra til gubben at du trenger litt space. han har forhåpentligvis forståelse for dette.

sjøl tok jeg meg en ukes tur i tunisia i fjor. uten barn å alt. dro med en venninne.

kjøpte en skikkelig billi restplass. å det var det lureste jeg noen gang kunne gjort.

kan anbefales på det varmeste.

Skrevet

Ettersom du nevnte økonomien oppe i dette, trenger det ikke være så kostbare turen! Har noen venner av deg ei hytte feks? Kanskje du kan låne den en dag eller to? I verste fall kan du stikke ut en lørdag på kafé med ei venninne - eller alene? Mannen din bør takle å være alene med barna noen timer... hvis ikke ville jeg faktisk vurdert hele forholdet... Snakk med ham om at du er sliten og trenger litt tid innimellom til deg selv - om han kan ta med barna ut å handle feks. Ofte er det ikke så mye som skal til.. bare et par timer alene.. men da må du være flink å IKKE begynne med husarbeide eller andre ting som du "skal bare" gjøre... ;)

Lykke til!

Skrevet

Ja jeg må bare berømme deg for din tålmod ts. FIRE år?!?!? Hadde tørna for lenge siden jeg. Og, det koker ikke ned til økonomi at du ikke har vært for deg sjøl...men til det faktum at du er til mannen dins "every beck and call". HANS barn kommer til helgen...? Ja? Er det ditt ansvar kanskje? Neeeei.!!

Jente; sett litt krav!! Hællanduttan altså!

Og, en "utegåing" trenger IKKE koste all verdens. 50-lapp for en kjeft kaffe og en vaffel? Pointe er ikke hva du GJØR, men at du får være litt for deg selv alene - eller med venninner.

Jeg er med i en "radio-bingo-klubb"...hehe...ja i know, skikkelig kjerring :ler: Men - disse kveldene er HELLIGE!! (Er HVER mandag!) Så, hver mandag sørger gubben min for at ungen er i seng og gjør alt det praktiske. Jeg durer ut av døra kl 2000 og er SENEST tilbake i 2330 tiden! Det er DEILIG å være uten unge og gubbe! Og, hvis bingo'n er hos oss, sitter gubben på tv-rommet, ser på tv, leser...whatever...underholder seg selv...OG legger ungen! Han har jo sine kvelder med kompiser - da skulle det bare mangle at ikke jeg hadde det med mine!! Har DIN mann slike "kompiskvelder"?

Og det trenger IKKE koste allverdens din "frisone" skjønner du. Få med deg gode venninner og ta en tur i skauen omså. En lørdagsshopping f.eks. Vinkveld med venninner, treningstur. Gåtur rett og slett. Du skjønner...?!

Pass deg for at ikke familien din tar deg for gitt!! At "åååhh, hjeelp - mamma/kjerringa setter krav til oss?????" Du skjønner?!

Hvorfor krangler du og din mann så mye? Om hva f.eks? Det kan ikke bare koke ned til at du er DØNN sliten da? Trenger ja, - litt SPACE!

Sett krav - I DAG!!

(Ok, høres ut som jeg vil at du skal stå på barrikadene, hive bh'n og ikle deg fotformsko og lilla skjerf hehe....men du MÅ begynne å sette litt krav. Tenke litt å deg SELV i alt familielivet. Gjør det for det er for seint!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...