flickan Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 varmekablene på badet funker bare om jeg har termostaten på rundt 20 grader. det er litt i varmeste laget for oss, dersom jeg srkrur ned til f. eks 15 grader, er de ikke på i det hele tatt.. Noe som vet hva som er galt og om det et er dyrt å gjøre noe med?
Gjest Fjellsippa Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Sånn er det hos meg også Jeg har ikke trinnløs regulering. Setter jeg den på 3 er den alt for varm. Setter jeg den på 2 er den for kald. Den er ikke helt av (gir litt lunk), men kablene gir for lite varme på vinteren når de står på 2. Vil også gjerne vite om det er noe å gjøre. Kan man f.eks. bytte til trinnløs regulering, når det ikke ble installert samtidig med kablene?
Gjest HB Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 varmekablene på badet funker bare om jeg har termostaten på rundt 20 grader. det er litt i varmeste laget for oss, dersom jeg srkrur ned til f. eks 15 grader, er de ikke på i det hele tatt.. Noe som vet hva som er galt og om det et er dyrt å gjøre noe med? ← Det vil vel bety at det er over 15 grader i rommet og derfor trenger ikke varmekabelen stå på og gulvet blir kaldt. Hilsen Lille meg
flickan Skrevet 8. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2006 men termostaten regner jeg med står i gulvet og det er virkelig iiiskaldt dersom varmekablene ikke står på.. om sommeren går det greit, men legger likevel et teppe på for å få det mer behagelig. Om vinteren er det uuthildelig og følgelig må vi ha varmekablene på 20.. (og fjerner selvsagt teppet..) men da er badet veldig varmt. Varmekablene er dessuten den eneste opvarmingen vi har på badet.
Gjest HB Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Har du trinnløs termostat kan du prøve å sette den på 17 grader. Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå