flickan Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Jeg har tenkt å kjøpe inn to store krukker og sette på hver side av trappen ved inngangspartiet vårt. JEg tenkte at disse kunne stå ute hele året, da de vil være store og tunge å flytte. Jeg har overhodet ikke grønne fingre eller erfaring med dette. Er det noe jeg må tenke på i forhold til frost osv? Hva slags planter foreslår dere, gjerne noe grønt som også er fint om vinteren?
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 det er ikke så mye som står seg like fint og grønt i krukke hele året. Og det aller meste i krukke vil vokse fantastisk lite. Jeg har en kjeglegran på trammen, den har ikke vokst i det hele tatt på fire år.... Jeg har også krukker med tuja. Står helt greit. Fint å ha lys i i desember.
Kvist Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Har også hatt store krukker med grønt i på trappa... men hver vår blir de til store krukker med brunt i... for jeg glemmer å vanne Ikke så lett for stakkars hjernen min å oppfatte at jorda i krukka er tørr selv om alt annet er klissklass vått eller stivfrossent tydeligvis. Er i grunnen min egen feil, for jeg VET jo at det er sånn, hvert år. Samme greia med solskader egentlig, frossen busk som blir solbrent på den ene siden. Har gitt opp sånne for en stund jeg.
Gjest Fjellsippa Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Hvis du kjøper store leirkrukker må du tømme dem før vinteren. Ellers fryser de i stykker.
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Mine har stått i tre år, og de er ikke frosset i stykker....
Marianne78 Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Ta deg en tur på et gartneri og si at du skal ha noe som er vintergrønt, kan stå i krukker og at krukkene må være frostsikre. Det finnes 1000 ting å velge mellom. Nå på høsten er det jo fint med crysantemun, som står helt til frosten kommer. Og diverse typer lyng. Hvis du ikke husker å vanne er det lurt å sette pottene et sted der detkan regner på de.. er lettere å huske å tømme litt vann enn å huske å vanne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå