Gå til innhold

Overdriver jeg

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke innlogget nå
Skrevet

Hei.

Har vært gift med mannen min i 15 år og vi har det veldig bra sammen. Han har alltid likt å dykke, men er bare på hytten vår han kjenner noen som driver det.

Nå viser det seg at den unge, single, blondinen på 25 år på jobben hans også dykker, og trenger noen å dykke med...

Så nå har han avtalt å dykke med henne på lørdag, og skjønner ikke at jeg reagerer. Jeg har sagt at han får avlyse avtalen, men han nekter og mener jeg er tåplig og gidder ikke diskutere saken en gang. Han mener det ikke er noe å snakke om. Hva mener dere. Er jeg helt rar som reagerer??

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Det kommer helt an på. Har han mye kontakt med henne ellers? Har de det ville jeg ikke likt det.

Skrevet

Jeg dykker ikke, har prøvd en gang for mange år siden, og likte det ikke...

De har ikke hatt noe spesiell kontakt før, så vidt jeg vet. Han snakker jo litt om henne, men de jobber i ett lite firma og hun har fått til veldig mye bra der, så mer i den duren.

Så på telefonen hans i går (er stort sett den vi bruker, da jobben betaler regningene, barna bruker den også, så det er ikke noe unormalt med det) Og selv om de meldingene dreide seg om dykkingen, følte jeg det var en litt flørtende undertone der. Vanskleig å sette fingeren på, men ikke en slik melding han hadde sendt til en kompis...

Skrevet

Du sier selv at det bare er på hytten deres han kjenner andre som også dykker.

La nå mannen få dyrke hobbyen sin. Selv om det er sammen med en ung blondine. Hvor skummelt kan det være? (Det hadde vært noe helt annet dersom han sa han skulle dykke alene, men at det i ettertid viste seg at han hadde dykket sammen med henne. Men dersom du reagerer så sterkt, er det jo ikke rart om det er det som vil skje neste gang...)

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Jeg syns egentlig at han må få lov til å ha venner av det motsatte kjønn, jeg da. Jeg hadde blitt skikkelig forbanna om mannen min skulle begynne å bestemme at jeg må avlyse avtaler, bare fordi andre som deler mine interesser er menn.

Syns egentlig at du burde gå litt i deg selv, og finne ett svar på hvorfor du reagerer så kraftig på dette.

Skrevet (endret)
Hei.

Har vært gift med mannen min i 15 år og vi har det veldig bra sammen. Han har alltid likt å dykke, men er bare på hytten vår han kjenner noen som driver det.

Nå viser det seg at den unge, single, blondinen på 25 år på jobben hans også dykker, og trenger noen å dykke med...

Så nå har han avtalt å dykke med henne på lørdag, og skjønner ikke at jeg reagerer. Jeg har sagt at han får avlyse avtalen, men han nekter og mener jeg er tåplig og gidder ikke diskutere saken en gang. Han mener det ikke er noe å snakke om. Hva mener dere. Er jeg helt rar som reagerer??

Ja! Mannen din har rett - la ham være i fred. Endret av Top Gun
Skrevet

hei.

Jeg skjønner at du blir sjalu...men det er ditt problem, ikke hans.

Han trenger en "buddy" og du vil ikke dykke!

Sørg heller for å bli kjent med henne.Back ham opp og vis interesse for hobbyen hans.

La ham ikke ha dårlig samvittighet fordi at han har funnet en kollega med samme interesse!

Prøv å komme over sjalusien din...det gavner ikke ekteskapet deres.

Hvis han skulle ville gå inn i utroskap kan det skje uansett...dykking eller ikke.

Ikke la ham ha noen grunn til å være utro heller enn å kvele ham!

Klem fra guapa :klem:

Skrevet

Hvis du er så sjalu får du heller sitte ved vannkanten og se ned på dem.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Han har jo fortalt deg om at han skal dykke med henne, så det burde ikke være noen grunn til sjalusi. Som noen andre skrev ville det vært noe annet hvis han forsøkte å skjule det.

Bli heller kjent med denne jenten. Om du ikke vil dykke selv, kan du kanskje evt være med en gang som den som fikser kaffen og passer på på land?

Skrevet

Og - hvor lekker går det an å bli i en dykkerdrakt?

Med ansiktet skvisa skikkelig ???

Huff nei, kanskje ikke rette arena for sjekking. Men hadde nok reagert som du, noe som sikkert ligger i vår "natur"!!!

:klem:

Skrevet

Vet ikke helt hva det er jeg, kanskje at min mann skal pleie hobbyen sin med en jente som er omtrent halvparten så gammel som meg (bare nesten da... viktig...)

At man ser fler og fler av vennene sine bryte opp, og i enkelte tilfeller fordi mannen har funnet seg en yngre dame..

Vet jeg bare må la han gjøre det, men kjenner jeg ikke liker det... Tror han hadde følt seg litt beklemt om jeg skulle blitt med...

Forresten så reagerte jeg på ett ord han brukte her om dagen, "seff", fikk forklart av datteren vår at det betydde selvfølgelig (hun bruker det ikke). Men så i den ene meldingen hun har sendt min mann at hun brukte det ordet...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Seff er et helt normalt ord å bruke, ikke bekymre deg for mye.

Skrevet

Kan du ikke bare invitere henne over til middag etter dykket, så kan du tilberede fangsten og bli kjent med henne.

Ta tyren litt ved hornene, hvis du er bekymret.

Skrevet

Jeg hadde reagert som deg. Det å stole på partneren skal en visst gjøre i absolutt alle situasjoner, hvis ikke er ikke forholdet liv laga, eller noe i den retning...bla,bla.

Hun er ung, hun er sikkert attraktiv og hun er kvinne. Dette i seg selv er nok til at jeg forstår din usikkerhet.

Hvorfor MÅ han dykke med henne da, når han vet at du misliker det?

Ja, kanskje bør du stole på han i alle situasjoner, men er det virkelig nødvendig for han å oppsøke fristelser? Han er vel som mannfolk flest som liker unge, flotte, blonde jenter. Er det virkelig så vanskelig å forstå at det gjør en veldig ukonfortabel at ens mann er alene med en ung kvinne? Nope. Jeg hadde ikke stolt på han et sekund om han IKKE ville finne en annen dykkepartner. Hvor mange kalorier kan det koste han å ta litt hensyn til deg?

Er det så viktig for han å markere at han kan gjøre som han vil?

Egoismen lenge leve! (Joda, han har retten på sin side, men herregud.)

Min mann hadde ikke likt at jeg tilbrakte tid alene sammen med en annen attraktiv mann. Han hadde blitt usikker og det har jeg full forståelse for. Jeg kunne selvfølgelig sagt at det er hans problem og ikke mitt og at han er sjalu og ikke stoler på meg og igjen: Bla-bla........ men jeg ønsker ikke å gjør min kjære usikker. Ønsker heller ikke at han skal ha det vondt.

Jeg BLIR sjarmert av andre mannfolk. Så hvorfor legge opp til at jeg skal være alene med de?? Idiotisk.

Skrevet
Ja, kanskje bør du stole på han i alle situasjoner, men er det virkelig nødvendig for han å oppsøke fristelser?

Unnskyld meg, men oppsøke fristelser?? Jeg tror faktisk at dette dreier seg om dykking jeg! Kjempekoselig at han har funnet en å dykke sammen med!

Ts: Tror du ikke han hadde gjort akkurat det samme hvis det var en mannlig kollega? Jeg hadde benyttet anledningen til å bli bedre kjent med denne dama, som er en kollega av din mann. Kan jo hende hun viser seg å være hyggelig og ufarlig ;)

Skrevet

Dette bunner ut i at du ikke stoler på mannen din, og her er det du som må jobbe med deg selv.

Skrevet
hei.

Jeg skjønner at du blir sjalu...men det er ditt problem, ikke hans.

Han trenger en "buddy" og du vil ikke dykke!

Sørg heller for å bli kjent med henne.Back ham opp og vis interesse for hobbyen hans.

La ham ikke ha dårlig samvittighet fordi at han har funnet en kollega med samme interesse!

Prøv å komme over sjalusien din...det gavner ikke ekteskapet deres.

Hvis han skulle ville gå inn i utroskap kan det skje uansett...dykking eller ikke.

Ikke la ham ha noen grunn til å være utro heller enn å kvele ham!

Klem fra guapa :klem:

Dette er det eneste riktige i mine øyne og erfaringsmessig,så derfor...

Absolutt 100% enig!! :klappe:

Skrevet
Unnskyld meg, men oppsøke fristelser?? Jeg tror faktisk at dette dreier seg om dykking jeg! Kjempekoselig at han har funnet en å dykke sammen med!

Nei, det er ikke kjempekoselig at han dykker med en attraktiv, ung, blond, singel kollega. Ikke i det hele tatt. Det er i aller høyeste grad å oppsøke fristelser.

Men for all del, vær naiv..... 100% tillit. Jada....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...