Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Vi vurderer å skifte over både banktjenester og forsikringer til Jernbanebanken. Har alltid hørt at det er en bra bank med gode betingelser, men er det noen her som har personlige erfaringer?
Gjest lilletroll Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 (endret) Ja. Banken er jo bare for jernbaneansatte, da....(og i arvelinje rett nedover) Vi har denne og uansett hvordan man vrir og vender på det er det ingen over ingen ved siden. Prisene er uslåelige! Oppgjør går også uten noe tull. Absolutt en forsikring å anbefale! Endret 8. september 2006 av lilletroll
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Jeg har en "sovende" konto der, og når jeg får tilbud/ oppdateringer fra Jernbanepersonalets bank, tenker jeg alltid: Himmel, hvorfor skifter jeg ikke til dem? De har gode betingelser, og mine foreldre/ besteforeldre har alltid brukt den og vært svært fornøyde. (hvorfor jeg faktisk ikke skifter - jeg er lat...)
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Tusen takk for svar! Regner med at vi skifter over til uka, da. Bilforsikring vil vi i hvert fall tjene MANGE tusen på å skifte over...
Chica Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Jeg var med mamma for å få flyttet over hennes forsikringer, men da vi kom fikk vi beskjed om at de hadde tatt inn nok nye kunder det året og hun fikk beskjed om å komme tilbake januar året etter. Har det gått greit å få flyttet over for dere andre som har hatt forsikringer andre steder tidligere? Får barnebarn av jernbaneansatte samme vilkår?
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Jeg var med mamma for å få flyttet over hennes forsikringer, men da vi kom fikk vi beskjed om at de hadde tatt inn nok nye kunder det året og hun fikk beskjed om å komme tilbake januar året etter. Har det gått greit å få flyttet over for dere andre som har hatt forsikringer andre steder tidligere? Får barnebarn av jernbaneansatte samme vilkår? ← Var det i år hun ble avvist? De sa ingenting om det da vi ringte dit i går... Barnebarn har ikke samme rettigheter, nei.
Chica Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Nei, tror det var i fjor, men kan godt være det var året før, husker ikke helt jeg
Gjest Ulva35 Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Tidligere jernbaneannsatt her. Uføretrygdet nå. Massevis av familie i jernbanen. Har alikevel skiftet bank og forsikringsselskap til det samme som mannen min har. Og ikke tapt noe på det. Tvert imot. Og en annen ting er at det er billig forsikring, men er det noen som har opplevd at noe skjer og at du skal ha igjen penger. Da er det trøbbel. Hva om du har flom og får masse ødelagt. Vondt nok, men heldigvis har du naturskadeforsikring. Det kommer en mann og skjekker og forteller deg at det er ikke naturskade så lenge ikke hele bygda står under vann Og huset ditt er det eneste huset i bygda som står på flatmark. De andre står på topper og vil aldri få flom. Du skifter forsikringselskap og neste gang det skjer, så får du igjen og det raskt også. Det er mange slike historier om Jernbane forsikring og i banken demmes er det selvfølgelige hyggelige folk også, men masse sure og lite serviceinnstilte folk. Dette er min og mange av mine venner og familie sine erfaringer.
Gjest trådstarte Skrevet 8. september 2006 #9 Skrevet 8. september 2006 Tidligere jernbaneannsatt her. Uføretrygdet nå. Massevis av familie i jernbanen. Har alikevel skiftet bank og forsikringsselskap til det samme som mannen min har. Og ikke tapt noe på det. Tvert imot. Og en annen ting er at det er billig forsikring, men er det noen som har opplevd at noe skjer og at du skal ha igjen penger. Da er det trøbbel. Hva om du har flom og får masse ødelagt. Vondt nok, men heldigvis har du naturskadeforsikring. Det kommer en mann og skjekker og forteller deg at det er ikke naturskade så lenge ikke hele bygda står under vann Og huset ditt er det eneste huset i bygda som står på flatmark. De andre står på topper og vil aldri få flom. Du skifter forsikringselskap og neste gang det skjer, så får du igjen og det raskt også. Det er mange slike historier om Jernbane forsikring og i banken demmes er det selvfølgelige hyggelige folk også, men masse sure og lite serviceinnstilte folk. Dette er min og mange av mine venner og familie sine erfaringer. ← Der kom det negative frem, ja... Visste at det var for godt til å være sant Men prisforskjellen på forsikringene våre i Jernbanebanken og i andre forsikringsselskaper er så ENORMT stor, at vi likevel må vurdere det.
Gjest Ulva35 Skrevet 8. september 2006 #10 Skrevet 8. september 2006 Det skjønner jeg TS, og det kan jo hende at jeg og de jeg snakker om har vært ekstremt uheldig. Men jeg synes bare jeg måtte fortelle deg om mine(våre) erfaringer også. Lykke til
Bobeline Skrevet 8. september 2006 #11 Skrevet 8. september 2006 Ja. Banken er jo bare for jernbaneansatte, da....(og i arvelinje rett nedover) Vi har denne og uansett hvordan man vrir og vender på det er det ingen over ingen ved siden. Prisene er uslåelige! Oppgjør går også uten noe tull. Absolutt en forsikring å anbefale! ← Banken og forsikringene er åpnet for alle. Kravet om ansettelse og familieforhold er fjernet. Kravet i dag er at en kunde må bli totalkunde for å oppnå de beste fordelene (slik er det i de fleste banker). Jeg har opplevd at servicen er individuell. Regionkontoret som jeg tilhører (Bergen) er svært serviceinnstilte og meget hjelpsomme. Regionkontoret som er nærmest mitt bosted, har en annen holdning. Nå er jeg såpass heldig i og med at jeg jobber i en bank selv utenom studier, slik at jeg klarer å utføre tjenster og annet selv. Med dette mener jeg at det kan være vanskelig å nå frem når en ikke vet hva en skal spørre om, eller hvilke alternativer som finnes (noe som også gjelder for de fleste banker). Jeg har forsikring der, og jeg har ikke opplevd problemer med oppgjør, men jeg tilhører et regionskontor som er hjelpsomme og gir gode råd.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #12 Skrevet 8. september 2006 Banken og forsikringene er åpnet for alle. Kravet om ansettelse og familieforhold er fjernet. Kravet i dag er at en kunde må bli totalkunde for å oppnå de beste fordelene (slik er det i de fleste banker). ← Kravet om ansettelse og familieforhold er IKKE fjernet.
Gjest Ulva35 Skrevet 8. september 2006 #13 Skrevet 8. september 2006 Kravet om ansettelse og familieforhold er IKKE fjernet. ← Joda de er faktisk det. Glemte å si det i mitt forrige innlegg. Men da jeg ringte i forbindelse med at jeg byttet bank og forsikring spurte de meg jo om hvorfor. Jeg sa blant annet at ettersom jeg ikke var i jernbanen lenger og min mann hadde en annen bank o.s.v. Fikk da til svar: Det er slutt på det nå. Selv om du aldri hadde vært i jernbanen og ikke din mann heller, så kunne dere begge hatt bank og forsikring i jernbanepersonaltes bank og forsikring. Det var iallefall svaret jeg fikk
Bobeline Skrevet 8. september 2006 #14 Skrevet 8. september 2006 Joda de er faktisk det. Glemte å si det i mitt forrige innlegg. Men da jeg ringte i forbindelse med at jeg byttet bank og forsikring spurte de meg jo om hvorfor. Jeg sa blant annet at ettersom jeg ikke var i jernbanen lenger og min mann hadde en annen bank o.s.v. Fikk da til svar: Det er slutt på det nå. Selv om du aldri hadde vært i jernbanen og ikke din mann heller, så kunne dere begge hatt bank og forsikring i jernbanepersonaltes bank og forsikring. Det var iallefall svaret jeg fikk ← Helt riktig. Det forandret seg for noen år siden når Jernbanebanken omla systemet sitt.
Bobeline Skrevet 8. september 2006 #15 Skrevet 8. september 2006 Kravet om ansettelse og familieforhold er IKKE fjernet. ← Jeg har vært kunde i Jernbanebanken siden jeg ble født. Og for få år siden mottok jeg et brev der Jernbanebanken gjorde rede for deres åpning for nye kundeforhold og gjorde "gamle kunder" oppmerksomme på at omleggingen ikke fikk noen konsekvenser for oss.
Gjest lilletroll Skrevet 8. september 2006 #16 Skrevet 8. september 2006 (endret) Og en annen ting er at det er billig forsikring, men er det noen som har opplevd at noe skjer og at du skal ha igjen penger. Da er det trøbbel. Hva om du har flom og får masse ødelagt. Vondt nok, men heldigvis har du naturskadeforsikring. Det kommer en mann og skjekker og forteller deg at det er ikke naturskade så lenge ikke hele bygda står under vann Og huset ditt er det eneste huset i bygda som står på flatmark. De andre står på topper og vil aldri få flom. Du skifter forsikringselskap og neste gang det skjer, så får du igjen og det raskt også. Det er mange slike historier om Jernbane forsikring og i banken demmes er det selvfølgelige hyggelige folk også, men masse sure og lite serviceinnstilte folk. Dette er min og mange av mine venner og familie sine erfaringer. ← Det er IKKE vår erfaring i hvertfall!! Endret 8. september 2006 av lilletroll
Gjest Ulva35 Skrevet 8. september 2006 #17 Skrevet 8. september 2006 Det er IKKE vår erfaring i hvertfall!! ← Fint det Jeg skrev da heller ikke at det var alles erfaring. Jeg presiserte at det var vår og andre jeg kjenner sin erfaring. Bra det er noen med gode erfaringer også
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #18 Skrevet 8. september 2006 Jeg har vært kunde i Jernbanebanken siden jeg ble født. Og for få år siden mottok jeg et brev der Jernbanebanken gjorde rede for deres åpning for nye kundeforhold og gjorde "gamle kunder" oppmerksomme på at omleggingen ikke fikk noen konsekvenser for oss. ← Rart at de fortsatt har det kravet beskrevet på hjemmesiden sin, da, og at de sier de har det når man ringer og spør.
Kykkelikokos Skrevet 8. september 2006 #19 Skrevet 8. september 2006 Dette står på sidene deres pr. i dag: Hvem kan tegne forsikringer i JFG? Medlemskap i JFG. Alle som er ansatt i jernbanevirksomhet i Norge eller i selskaper som helt eller delvis eies av jernbanevirksomhet, kan være medlem i JFG. I tillegg kan barn av ovennevnte også være medlemmer. Alle forsikringskunder kan benytte banken Som medlem i forsikringsselskapet kan du også benytte banken vår.Det samme gjelder ektefelle/samboer og andre familiemedlemmer.
Bobeline Skrevet 8. september 2006 #20 Skrevet 8. september 2006 (endret) Venner av meg som ikke er medlemmer, og som ikke har familiemedlemmer som er medlemmer av forbundet har banktjenester og forsikringer i Jernbanebanken. Kravet var å samle alt i samme bank. De gjorde dette etter at jeg hadde mottatt brevet jeg nevnte. Men Jernbanebanken har operert med tidsfrister, det vi si at de har satt enkelte tidsbegrensninger der de har forandret vilkårene for å bli kunde i enkelte perioder. Det kan være at vi er "inne i en slik periode" Endret 8. september 2006 av Bobeline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå