Gå til innhold

9 års bursdagsselskap..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tøtta vår blir 9 år om nøyaktig 1 mnd. Jeg er så i bedaring mht hva vi skal gjøre ut av bursdagen. Invitere hele klassen? Invitere noen av venninnne til jenta vår..? Hmm.. :klø:

Selv vet hun ikke helt hva hun har lyst å gjøre. Jeg spurte om kanskje å invitere noen av hennes nærmeste venninner til f.eks Burger King kunne være noe. Hun syntes det var en go' ide...men jeg merka hun var litt usikker.

Og - hva skal man servere da? Noen som har gode ideer? I fjor inviterte vi noen av de hun leker mest med hjem til oss. Pølser, kaker, "stol-lek", og kino-forestilling hjemme. Falt i god smak den - men i år har jeg lyst å gjøre noe annet.

Sååå, er det noen kreative mødre her på KG som har gode tips??

Alle (konstruktive!!) råd mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Burger bursdag er kanskje litt kjedelig?

I gjengen til min sønn på 10 er det populært med fotballbursdag.

Da har de på fotball trøya til favorittlaget, vi serverer fotball bane kake (4-kantet, med mål, seigmenn på banen osv), deler ungene inn i grupper hvor alle må svare på spørsmål og levere inn.

Ellers har vi gave utdeling med flaske tuten peker på - dvs ungene gir gaven etter tur, dette fører til at alle er oppmerksomme på hvem gaven kommer av, og både giver og mottaker synes dette er hyggelig.

Vi har også hatt rebusløp i huset eller skattejakt eller fiskekonkurranse, der godteri blir delt ut som premie.

Vi har passet på at bursdagene ikke har vært så langvarige, gjerne 2 t frem til ungene blir litt større. Dessuten har vi også sluttet å invitere hele klassen, men det etter ønske fra barnet - da han ikke fikk så mye ut av å ha absolutt alle i selskapet sitt.

Skrevet

Sjekk langtidsværmeldingen og inviter til båltur i skogen. Alle spikker sine egne pølsepinner og griller selv. Marsmelows hører også med. Så kan man ha noen konkurranser rundt leirbålet.

Husmusa

Skrevet

Hadde akkuratt "KimPossibel" bursdag for 8 åringen min. Var supert populært. Bestilte på ebay en pakke med KimPossibel tallerkner, invitasjoner, pinjata (med fyll), duk, seil med gratulerer med dagen XXXX osv. Temaet var selfølgelig cheerleading, og alle hadde dusker. Danse konkurranse. Men Pinjatan var nok høydepunktet....

VI hadde alle jentene i klassen, men de er bare 8 + jentene fra fotballen

Skrevet

Sånn angående hvem man skal invitere synes jeg det er best med hele klassen, bare jentene/guttene i klassen, + evt andre venner. Hvis man begynner å bare invitere de av folkene i klassen man leker mest med, så er det jo lett for at det er én stakkar i klassen som gjerne aldri blir invitert, siden vedkommende kanskje bare leker litt med mange, i stedet for å være bestevenn med et par.

Skrevet

Disco-bursdag!

Heng pledd eller lignende foran vinduer og skaff billig lys/discokule på Europris. Garantert en hit. Lag "bar" med paraply-"drinker".

Eller skogtur som noen andre nevner

Hva med å prøve å huske hva dere gjorde på bursdger når du var på den alderen.... smakeleken, avskjed på grått papir, fisketur, tampen brenner m/godteposer, pølsebod osv.

Ellers så skal det finnes en bok med masse bursdagstips, men jeg husker ikke hva den heter :sur:

Skrevet

Da jeg var liten husker jeg vi pleide å ha løype rundt i huset med forskjellige poster. På noen rom var det oppgaver vi skulle svare på lagvis (litt naturstiaktig men med morsommere oppgaver). Så hadde vi sånn fisking over et forheng hvor alle fiska etter tur og fikk godtepose eller kjærlighet på pinne e.l. på kroken.

I et rom var det sånn lek der alle står i ring og så lenge musikken går tar man hatten til naboen (i bestemt retning) - har hatter til alle minus én. Den som står uten hatt når musikken stopper går ut (tilsvarende stolleken), så tar man ut en hatt osv.

Den morsomste leken var sjokoladespiseleken:

Pakk inn en melkesjokolade e.l. i flere lag avispapir, innpakningspapir og med hyssing e.l. rundt. (forberedelse) I tillegg trenger du en terning, et par store votter (herrestørrelse) og kniv og gaffel til alle. Den innpakkete sjokoladen ligger i midten. Én person begynner å slå terningen. Når noen får seks skal man ta vottene fra den som har dem, ta dem på seg og begynne å åpne sjokoladepakka med kniv og gaffel. Imens sendes terningen videre, når nestemann slår seks tar hun/han over vottene og fortsetter. Når sjokoladen er pakka opp får den som slår seks begynne å spise av sjokoladen. (Fortsatt med kniv og gaffel.) Jeg synes denne leken var veldig morsom da jeg var liten, det er nok 15 år siden, men det kan jo hende den er morsom enda?

Skrevet
Sjekk langtidsværmeldingen og inviter til båltur i skogen. Alle spikker sine egne pølsepinner og griller selv. Marsmelows hører også med. Så kan man ha noen konkurranser rundt leirbålet.

Husmusa

*skriv under på denne*

Inviter gjerne med foreldre også! :)

Skrevet

Hos oss fungerte det veldig godt med "karaoke"... ikke helt det da. Men de øvde på sanger/diktet sanger og sang i mikrofon. Ville ikke gjøre noe annet, og alle var strålende fornøyde. Noen var Idol-dommere, og sa at det var "utrolig vakkert" og "jeg får gåsehud når du synger". Helt topp.

Skrevet
Noen var Idol-dommere, og sa at det var "utrolig vakkert" og "jeg får gåsehud når du synger". Helt topp.

*fnis*

Så herleg!!! :legrine:

Skrevet

Hehe....utrolig mange flotte tips og råd her!! *noterer ned for harde livet* Spurte ikveld hvor mange hun har lyst å invitere. Hun tenkte hardt og kom fram til "hele klassen". Så, da blir det bursdag på grendehuset. Har IKKE plass her hjemme til alle sammen.

Tror jeg tar en blanding av karaoke/discotek/bursdagsleker...og festen varer i 2 timer. 2 timer er det som er vanlig i venninnekretsen uansett så.

KimPossible var SUPERide!! Takk for den! Tøtta vår har skikkelig dilla på den serien - og har spillet på pc'n som hun digger rått....

Takk for DEN ideen gjest 1545 :-D

Føler jeg kan senke skuldrene litt mer nå som jeg har noe å "bygge på" ilag med tøtta vår :)

Skrevet

Dersom du bor i Oslo, så er det mulig å feire bursdag på minigolfen på Ekeberg.

Skrevet

Vi har hatt bursdag med bowling. Det var enkelt og greit. Maten fikk ungene der, og vi hadde bare med en kake. Tror det var 2 runder som var inkludert i prisen, og tror nok at en runde hadde holdt for de fleste ungene.

Skrevet

Hos oss gikk datteren vår sammen med 2 fra klassen. Vi leide svømmebasseng, med badevakt. Noen foreldre var også med. Mens ungene badet, dekket vi langbord og laget taco. Hun synes det var knall kjekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...