Gjest loren Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Har en liten pus som akkurat har blitt utepus.. Vi bor i et rolig område med lite trafikk, men jeg er kanskje litt overbeskyttende ovenfor *babyen* min.. Hun er nesten helt grå, så hun vises jo ikke så godt på kvelden når det er mørkt... hun har et bånd med refleks på (+ sånn "kolbe" med navn/adresse i) men jeg har aldri sett det i mørket, så jeg vet ikke hvor godt det vil vises..det ligger jo innimellom pelsen på en måte, ser det nesten ikke når det er lyst... Ville dere kjøpt et bredere et for å se om det vistes bedre, eller hadde dere bare latt det være...?
Gjest beekeeper Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg" Et bånd med refleks på og en id-tube er jo mer enn nok.. Den lille pusen klarer seg nok utmerket!
Hu i Svingen Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Du er ikke redd for at halsbåndet kan henge seg opp i noe ute så pusen blir fanget da?
Gjest beekeeper Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Du er ikke redd for at halsbåndet kan henge seg opp i noe ute så pusen blir fanget da? ← Alle kattehalsbånd har enten strekk eller klype som går opp, så om de henger seg fast vil halsbåndet løsne!
Gjest loren Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg" Et bånd med refleks på og en id-tube er jo mer enn nok.. Den lille pusen klarer seg nok utmerket! ← Som sagt, jeg har blitt litt overbeskyttende for Taranbabyen min Vil bare det beste for henne Du er ikke redd for at halsbåndet kan henge seg opp i noe ute så pusen blir fanget da? ← Som beekeeper sa, så har båndet en klype som går opp om hun skulle sette eg fast
Gjest beekeeper Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Jeg var en gang på et ernæringskurs, der sa mannen at alle katteeiere er overnervøse og overbeskyttende for kattene sine! haha.. Kjente meg godt igjen da..
Gjest loren Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 *kremt*.. overbeskyttende? Neeeeei Glad den mannen ikke så meg da jeg dro med meg samboeren min ut for å finne pusen da hun hadde vært ute i hele TO timer... (til mitt forsvar var det 1. dagen i ny leilighet og pus hadde stukket av da..)
Tabris Skrevet 7. september 2006 #8 Skrevet 7. september 2006 Jeg mener det ikke er noe å bekymre seg for. Katter er et nattdyr, og klarer seg som regel fint selv. Som du selv sier, er det lite trafikk der du bor, og i tillegg har katten refleksarmbånd med nødstrikk. Du har gjort det beste du kan for pus, nå kan du smile fordi du vet pus er ute og lever et så tilnærmet naturlig og riktig liv som en katt kan gjøre.
Hu i Svingen Skrevet 7. september 2006 #9 Skrevet 7. september 2006 Alle kattehalsbånd har enten strekk eller klype som går opp, så om de henger seg fast vil halsbåndet løsne! ← Da lærte jeg noe i dag også. Smart!
juliannae Skrevet 7. september 2006 #10 Skrevet 7. september 2006 Minn lille pus (8mnd) har jeg fulgt med på den når den er ute og viser tydelig at den er redd for biler og andre ting som gir høy lyd. Jeg har han likevel inne om natten, da han har en tendens til å havne i slåsskamper på nattestid (han skal kastreres når han er 10 mnd, da også merkes) Er også litt skeptisk til at han er ute sent i helgene, da det gjerne er noen som har fester i nabolaget. Har lest så mye stygt om hva andre kan finne på å gjøre med puser på en fest. (selv om de fleste er nok snill og grei og ikke bryr seg om en pus)
minienthe Skrevet 8. september 2006 #11 Skrevet 8. september 2006 Alle kattehalsbånd har enten strekk eller klype som går opp, så om de henger seg fast vil halsbåndet løsne! ← vær litt obs på de halsbåndene med plastklype som du klikker på, det er ikke alltid de ryker dessverre. venninden min fant pusen sin omtrent hengt i et kratt og båndet hadde ikke løst seg ut som det skulle så aldri mer den typen på mine.
Tjorven Skrevet 8. september 2006 #12 Skrevet 8. september 2006 Kjenner meg igjen. Vår "guttebaby" på snart 10 mnd er inne på natta, synes det er litt skummelt å ha ham ute da. Men nå som det blir mørkere må han jo bare få være ute når det er mørkt. Heldigvis er han matvrak, så han kommer mjauende når han er sulten. Men du og du, snakk om at jeg er overbeskyttende ovenfor ham...
Gjest beekeeper Skrevet 8. september 2006 #13 Skrevet 8. september 2006 vær litt obs på de halsbåndene med plastklype som du klikker på, det er ikke alltid de ryker dessverre. venninden min fant pusen sin omtrent hengt i et kratt og båndet hadde ikke løst seg ut som det skulle så aldri mer den typen på mine. ← Jeg har ikke prøvd disse jeg, har bare hatt halsbånd med strekk i.. Men det kan jo være et engangstilfelle? Skummelt det der..
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. september 2006 #14 Skrevet 8. september 2006 Så i hvert fall refleksen til Snake veldig bra de få dagene han fikk beholde reflekshalsbåndet sitt på. (i mørket, foran billyktene altså) Problemet var bare det at noen drev og tok av ham halsbåndet Fire eller fem halsbånd kjøpte jeg før jeg gav opp. To ganger fant jeg det igjen i grøftekanten - åpnet. Mao var det noen som hadde tatt det av. Der hang adresselappen hans og refleksen hans så han skulle synes i mørket. Drittfolk!
Gjest gnu Skrevet 8. september 2006 #15 Skrevet 8. september 2006 Hehe, kjenner meg så igjen. Det var så skummelt de første nettene veslepus (eller middelpus som han var blitt da) var ute. Men katter er ikke alltid like aktive når de er ute. Katten min kan gå noen meter, sitte der i noen minutter, gå rundt et kratt, sette seg ned i noen minutter til, gå noen meter til... Men han er kastrert, så han har vel ikke det store vandrebehovet.
minienthe Skrevet 8. september 2006 #16 Skrevet 8. september 2006 Jeg har ikke prøvd disse jeg, har bare hatt halsbånd med strekk i.. Men det kan jo være et engangstilfelle? Skummelt det der.. ← joa, håper jo det men til og med når jeg drar i de så skal det mye til før de løser ut, er jo samme låsen som brukes til seler og halsbånd til hund
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2006 #17 Skrevet 8. september 2006 Har en liten pus som akkurat har blitt utepus.. Vi bor i et rolig område med lite trafikk, men jeg er kanskje litt overbeskyttende ovenfor *babyen* min.. Hun er nesten helt grå, så hun vises jo ikke så godt på kvelden når det er mørkt... hun har et bånd med refleks på (+ sånn "kolbe" med navn/adresse i) men jeg har aldri sett det i mørket, så jeg vet ikke hvor godt det vil vises..det ligger jo innimellom pelsen på en måte, ser det nesten ikke når det er lyst... Ville dere kjøpt et bredere et for å se om det vistes bedre, eller hadde dere bare latt det være...? ← Jeg er skeptisk til halsbånd på utekatter pga faren for å henge seg fast. Hvis det er påkjørsel du er redd for, så tror jeg ikke det har så mye å si at det er mørkt. De fleste påkjørsler skjer vel fordi katten løper ut i veien og bilen kommer for fort? Håper den lille pusen din klarer seg "der ute"
Gjest beekeeper Skrevet 9. september 2006 #18 Skrevet 9. september 2006 joa, håper jo det men til og med når jeg drar i de så skal det mye til før de løser ut, er jo samme låsen som brukes til seler og halsbånd til hund ← Da tror jeg det er en annen type.. De halsbåndene jeg snakker om har en bitteliten plastikkklype som går opp så lett som bare det. Mange har faktisk hatt problemer med at de har gått opp for ofte! (jeg har jobbet i dyrebutikk)
Gjest loren Skrevet 9. september 2006 #19 Skrevet 9. september 2006 Da tror jeg det er en annen type.. De halsbåndene jeg snakker om har en bitteliten plastikkklype som går opp så lett som bare det. Mange har faktisk hatt problemer med at de har gått opp for ofte! (jeg har jobbet i dyrebutikk) ← Jeg har nå sjekket klypa på Taran sitt bånd, (ja, jeg ble litt redd ) og den går lett opp =) Så da er *mamma* litt roligere
minienthe Skrevet 9. september 2006 #20 Skrevet 9. september 2006 Da tror jeg det er en annen type.. De halsbåndene jeg snakker om har en bitteliten plastikkklype som går opp så lett som bare det. Mange har faktisk hatt problemer med at de har gått opp for ofte! (jeg har jobbet i dyrebutikk) ← det er den plastikklypen som du klipser "tennene" inn i en holder jeg tenker på ja, brukes ofte i hundebånd i større utgaver. slik som dette http://www.honnibonni.dk/kategori.php?itemId=670 mye mulig vi hadde uflaks men jeg kommer ihvertfall aldri til å bruke denne typen på mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå