Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Pga. en skade i leiligheten måtte vi flytte ut på kort varsel og bo borte over lengre tid. Nå har vi flyttet hjem igjen og oppdaget at det ble glemt igjen litt oppvask som ikke var rent inne i oppvaskmaskinen, og det er nå en slags mugg- eller jordlukt inne i maskinen. Har foreløpig kjørt igjennom programmet én gang men det lukter fortsatt. Bruker vanlig oppvasktabletter (Rimco) og glansmiddel i maskinen. Maskinen tror jeg vasker på 65 grader (ikke mulighet til å justere dette). Noen som vet råd for hvordan man får vekk denne lukten?
Annie Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Har du prøvd sitronsyre? Eller helle litt klor der vaskemiddelet skal være og kjøre igjennom med det.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Har vært i flere butikker nå og spurt etter rensemiddel til oppvaskmaskin, men ser ut som ingen har det. Har heller ikke funnet sånn sitron som man kan henge opp inne i maskinen (det har jeg fått tak i på Meny før :S). Hva gjør man med sitronsyre? Og hva med klor - vil ikke maskinen eller rør kunne ta skade av det kanskje?
Måneskinn Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 hei har vært på jakt etter det samme... inntil videre har jeg brukt litt salmiakk også, det har fungert greit. har nylig sett en reklame på dansk tv 3 for et sånn middel- skal se nærmere på tv å se om jg finner igjen reklamen og si fra!
Elbereth Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Eddik skal også funke mot mugglukt i oppvaskmaskin.
Merneith Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Eddik skal også funke mot mugglukt i oppvaskmaskin. ← Det fungerer ja Sitronsyre høres også effektivt ut. Ville ikke tord å bruke salmiakk i oppvaskmaskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå