Gå til innhold

Bleking av tenner som gravid-haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge tenkt på å bleke tennene, og skulle til å bestille en time nå. Men så kom jeg på, at kan det være noe fare i dette siden jeg er gravid? Tenker på stoffene som brukes ol?

Leser samtidig i tråder her at det ikke er grunn til å bli overhysterisk, og jeg har jo lyst på et hvitere smil... ;) Men er det trygt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge det jeg har lest, kna du ikke bleke tennene hvis du er gravid, ammer eller har hull i tennene. Så det er nok best og vente til babyen er ute. :)

Skrevet

Lest hvor gjest 1212...? En link hadde jo vært kjekt da for å bygge oppunder din påstand.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Lest hvor gjest 1212...? En link hadde jo vært kjekt da for å bygge oppunder din påstand.

:Nikke:

Trådstarter

Skrevet (endret)

Da jeg bleika tennene mine, spurte tannpleieren om jeg var gravid. Jeg vet ikke hvorfor hun spurte, men siden jeg da ikke var gravid, tenkte jeg heller ikke noe over det, og spurte ikke videre...

Endret av Burpen
Skrevet

Da jeg var hos tannlegen for ca tre uker siden forsikret de seg om at jeg ikke var gravid før jeg begynte å bleke tennene. Det er visstnok forbudt for gravide å gjøre det. Jeg har desverre ingen link, men det var den beskjeden jeg fikk iallefall. :)

Skrevet

Hm.....vel, da vet man det da. Har ikke akkurat tenkt å bleike colgate-gliset (:-D) mitt da men det er jo kjekt å vite liksom ;)

Skrevet

Her står det at man ikke skal bleke tennene når man er gravid eller ammer.

Står ingenting om årsak, men jeg vil tro at siden det ikke er forsket godt nok på det, advarer de mot det. Selv om du ikke får svelget noe, kan virkestoffene komme inn i kroppen din via slimhinnene i munnhulen. I tillegg til at man blir utsatt for store mengder UV-stråling (riktignok bare i munnen, men allikevel...)

Skrevet

Det var en artikkel i et blad på venterommet på det lokale legekontoret, mulig det var Kk. ;)

De sjekket hvor seriøse de forskjellige aktørene som holdt på med likt var. Det var tre kriterier de la til grunne, det viktikste var om de spurte om du var gravid, for da var det helt utelukket å gjennomføre en tannbleking ifølge reglene på det.

Skrevet
Står ingenting om årsak, men jeg vil tro at siden det ikke er forsket godt nok på det, advarer de mot det.

Tannlegeassistenten der jeg var sa også at det er ikke er lov å drive forskning på tannbleking på gravide, fordi de ikke vet nok om virkningene. Så da er man like langt.

Skrevet

Dere som har bleket tennene før, blir de stygge igjen fort? Blir de mer overfølsomme, og får lettere hull? Jeg har så lyst til å bleke tennene før bryllupet neste år men faren min (som er tannlegen min) vil ikke at jeg skal gjøre det.

Skrevet

jeg leste en test i kk, tror jeg. man skal ikke bleke tenner mens man er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...