Gjest Mireya Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Dette er et spørsmål til de som trener regelmessig og har gjort det en stund (prøver å trene regelmessig gjelds ikke ): Hvilke gode resultater har du fått, mht kropp, helse og velvære/trivsel, etter at du startet å trene regelmessig? (Et litt relevant spørsmål i den sammenheng kan vel også være: Hva trener du, og hvor ofte? Men det er altså de gode resultatene jeg vil høre om.)
Lykkelig eks-frue Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Teller 8 måneder? Synes i allefall at det er en stund. Jeg trener på stepper eller går en rask tur hver morgen i 30-60 minutter alt etter tiden jeg har til disposisjon. I tillegg trener jeg styrke. Har en del løse vekter hjemme jeg trener med. Trener med tung belastning. Dette gjør jeg 4 ganger i uka. De resterende 3 dagene trener jeg pilates eller med ball for å styrke kjernemuslaturen. Resultatene jeg har oppnådd er: - bedre vektnedgang (har slanket meg en del) - fått bedre overskudd - sover mer - mange "plager" har forsvunnet, bl.a. vondt i hodet og ryggen - jeg holder følge med ungene når de løper avgårde - kroppen er rankere og jeg ser høyere ut
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Jeg har løpt regelmessig de siste 2 årene (2-5 ganger i uak avhengig av hvor mye tid jeg har) *gått ned mye i vekt selv med tilnærmet likt kosthold (fra 76-63 kg) *sover bedre - sovner fortere og er mer uthvilt - har ikke lenger den plagsomme trøttheten et par timer etter lunsj *mindre plager med knær og rygg *generelt mer overskudd
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Jeg har trent styrke regelmessig to-tre ganger i uken i et par-tre år, og for halvannet år siden begynte jeg også å trene kampsport. Resultatene har vært gode! * mer muskler. Er sterk som fy, er ikke noe syltetøyglass som kan stå imot lenger Kroppen ser veldig fin og fast ut, har tydelige markerte muskler i hele kroppen. Jeg har faktisk gått 4 kg opp i vekt, samtidig som en del klær er blitt litt for store, så er tydelig at muskelmassen har økt betraktelig. Forbrenningen har gått opp, jeg eter som en hest, er nesten pinlig til tider hvor mye jeg stapper i meg. * bedre kondis! Før pustet jeg som en hval av å småløpe deler av veien til bussen, nå løper jeg hele uten å tenke over det engang. * bedre balanse. Ikke noe hinking og veiving når jeg står og tar på sokkene nå, nei * bedre generell kroppskontroll, koordinasjon og i det store og det hele * smidigere. Før var jeg ikke i nærheten av å nå ned til tærne mine når jeg sto med strake samlede bein, nå er det ikke noe problem i det hele tatt * gladere! Jeg gleder meg til hver kampsporttrening, for ikke bare er kampsport gøy, det er sosialt i tillegg. Folkene jeg trener med er veldig greie, det er alltid mye latter på treningen innimellom øktene. * tryggere. Via kampsport lærer man selvforsvar. Man blir vant til at store sterke manner kommer løpende mot en mens de sparker og slår og brøler, så man vet man kan takle det alldeles fint likevel.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Jeg har trent fast 2-3 ganger i uken i halvannet år, og merker helt klart positive effekter av det. Jeg er mye mer opplagt og har generelt sett mye mer energi enn tidligere. Og så har jeg fått mer muskler.
alvine Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Jeg har trent regelmessig på studio i over et år nå. Både kondisjon og styrke. Resultatene er: - Mer muskler, fastere i kroppen - Bedre kondis - Hverdagsaktivitetene går mye lettere enn før - Smerter i nakke og korsrygg er borte - Mer stabilt humør og mer overskudd - Bedre selvbilde, følelsen av å mestre noe - Ser generelt lysere på livet
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 Jeg har alltid vært mye i aktivitet, og har derfor ingen før-etter-historier å komme med. Men jeg hvis sammenligner med venninner som ikke trener, ser jeg noen forskjeller. Jeg er f.eks. så og si aldri syk (har sikkert noe å gjøre med kosthold også), kan gå i trapper og oppoverbakker uten å dø av det, generell velbehagsfølelse, mer overskudd (føler meg ikke å sliten i hverdagen). Har heller ingen rygg- eller nakkeplager, ei heller hodepine. Dette kan kanskje høre litt rart ut (og ikke døm meg for dette), men hvis jeg helt ærlig skal sammenligne med meg venninner fra videregående som jeg hadde lik kroppsfasong som da, så har det endret seg noe. Flere av venninnene mine som ikke trener (og kanskje spiser en del godteri?), og som alltid før var slanke, har "lagt seg ut" litt. Og dette irriterer meg fordi de gnåler om det hele tiden (!). Skulle ønske de bare kunne komme seg på trening, og slutte og klage. Jeg er glad jeg trener, så jeg kan spare omgivelsene for klaging over at kroppen min ikke er det den en gang var. Det siste høres litt krast ut, men er inne i en litt irritert periode nå når det gjelder klagende venninner. Føler nesten at jeg burde ha dårlig samvittighet for at jeg ikke har dårlig selvbilde i forhold til kropp (typisk jenter ). Hvor store eller små folk er i seg selv, bryr meg selvfølgelig ikke.
marsy Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 har ikke så lang fartstid, men etter å ha trent spinning 3 ganger i uken i 2 måneder har jeg gått ned 6 kg. har fortsatt 10-15 kg jeg må ned, så da er det bare å fortsette å sykle i tillegg drikker jeg aldri brus, men lett-brus hvis jeg får veldig lyst på noe søtt. Spiser potetgull i helga, og drikker litt vin og øl men holder meg til regelen "alt med måte". Spinning har ihvertfall virkelig virket for meg!
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #9 Skrevet 11. september 2006 Har bare holdt på et par måneder jeg også, men det er utrolig hva styrketrening tre ganger i uka kan gjøre med kroppen på så kort tid. - Har ikke smerte i rygg og nakke lengre (sleit med dette før pga stillesittende jobb) - magen er mye flatere og finere og midjen er mer markert - Holdningen er mye rakere, før subbet jeg meg fremover - Har blitt sterkere! Da jeg begynte på sats klarte jeg knapt fem armhevinger. Nå kan jeg ta en hel haug. Utrente folk (som meg) merker stor fremgang den første tiden med trening, så regner med at fremskrittene vil gå mer jevnt etter hvert.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 jeg varierer på å jogge og gå turer. treningen endres etter årstida: svømming om sommeren, langrenn om vinteren overskudd energi mindre tungsinn og tristhet mindre skuldervondt stabilisert matinntak(matlyst) bedre selvtillit vektreduksjon/stabil vekt sterk som en BJØRN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå