Gå til innhold

Rødvinsflekker!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som har noen gode råd til meg!? Jeg søler stadig vekk rødvin på klærne mine når jeg er ute/fester, og jeg får de ikke vekk!! *håpløs, ja..*

Masse fine nye klær jeg ikke kan bruke fordi flekkene ikke går vekk.. Kjedelig!! Har prøvd med Zalo og Bio-Tex o.l, men ingenting hjelper! Nå har jeg jo vasket klærne, men er det noe som kan fjerne flekkene likevel?

Håper noen kan hjelpe meg!! Det er vel ikke så lurt å klore elastiske klær/blonde..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ! Eg har eit veldi bra tips til deg om rødvinsflekker, hiv på hvit vin, jeg vet det virker har sjølv prøvd , har og høyrt att salt skal virke men det har eg ikkje prøvd sjølv. Lykke til ! Enja icon_wink.gificon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg vet ikke hva du skal gjøre med det som allerede er ødelagt. Men neste gagng du søler rødvin på deg heller du på masse salt på flekken og la det ligge der.

Når du kommer hjem etterpå putter du plagget i kaldt vann ( dersom det er et renseplagg) eller rett i vaskemaskinen om det går.

Jeg har reddet mye fint på denne måten12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan også prøve en såpe som heter sunlightsåpe. Den bruker eg til vanskelige flekker, vinduer m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, hvitvin er det beste. Jeg jobbet på restaurant, og en gjest der fikk rødvin på et linskjørt. Dynket det i hvitvin og alt forsvant. Svigermor fikk også et helt glass på helt ny jakke. Det samme- la jekken i hvitvin noen timer og jakken ble helt fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Og hvis du ikke har hvitvin i nærheten

så ta salt og farris,har prøvd dette

på store flekker på duker,med flott resultat,

men må gjøres med en gang,la ligge over natten.

Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...