Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Siden vi har barn under 16 år må vi til mekling før separasjon kan invilges. Noen som har vært til mekling og kan fortelle hva som skjer der? Vi er ikke uvenner, men jeg er litt nervøs likevel. Hva bør jeg forberede på forhånd?
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Det kommer jo helt an på. Selv hadde jeg harde meklingsrunder siden den andre i forholdet stort sett ikke dukket opp eller kom for sent. I tillegg slet vi med å få til en samværsavtale fordi ingen forslag jeg kom med var gode nok. Formålet med mekling er jo at dere skal bli enige om barna Altså bosted, samvær og omsorg. Om dere er enige på forhånd så kan meklingen gjøres unna på en time
Milje Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 (endret) Siden vi har barn under 16 år må vi til mekling før separasjon kan invilges. Noen som har vært til mekling og kan fortelle hva som skjer der? Vi er ikke uvenner, men jeg er litt nervøs likevel. Hva bør jeg forberede på forhånd? ← Mekleren skal være til hjelp for dere, slik at dere kan komme frem til en avtale om hvor barnet skal bo, foreldreansvar og samværsrett. pr. i dag kan ingen nektes foreldreansvar... HVIS det ikke ligger noen form for dom, på personen som ønsker det. Fikk min samboer vite av familievernkontoret nå i juli 06. Jeg og min x-mann var innom familieværn kontoret og fikk meklings attest der. Der fikk vi også mye råd og vink med hensyn til ungene, i ettertid har jeg kunne ringt og snakket med denne kontakt personen og spurt om ting. Dvs hvis barna begynner og "utnytte" situasjonen vår eller oppføre seg veldig rart. alle unger oppfatter/opplever en separasjon forskjellig og reagerer derfor forskjellig, noe som er veldig frustrerende. Min nye samboer og hans X-dame har vert 4 eller 5 ganger hos en mekler, der min samboer har hatt med 3 forskjellige avtaler og hun har hatt med sine avtaler og de blir bare ikke enige. Lykke til! Tror dere fikser det bra jeg Endret 7. september 2006 av Milje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå