Gå til innhold

jeg sliter med antrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet med sikkerhet at jeg skal i bryllup neste sommer... ok, lenge til tenker dere sikkert da.

men... jeg HATER kjoler og skjørt ! ser ingen grunn til å investere i et dyrt plagg jeg med sikkerhet aldri mer kommer til å bruke etter dette.

vurderer rett og slett pen svart dressbukse og kanskje en pen stroppeløs korsettopp a`la overdelene på en del "ballkjoler" jeg ser rundt om kring men vil dette bli akseptert ?

bruker KUN hvite og sorte bukser + jeans og hvitt + jeans er vel kanskje ikke akkurat et sjakktrekk ;)

ja jeg har god tid men jeg er et rørehode på dette her og må faktisk begynne å tenke allerede nå :sjenert:

det verste er jo at jeg er nær familie til brudgommen og (kusine)... huff... jeg sliter akkurat her.

Skrevet

Det går fint an å finne en kjole som både er fin og rimelig, og du har god tid på deg. Eller kanskje du har bunad? Sort bukse synes jeg blir feil.

Skrevet

Snakk med brudeparet du, synes de det er greit så blås i hva andre måtte mene. For det kan jo hende det blir noen negative kommentarer...

Søstra mi tigger om å gå i bukse i vårt bryllup. Hvis hun absolutt ikke vil gå i kjole eller skjørt synes jeg ikke at jeg kan presse det igjennom. Egentlig faller det jo mest tilbake på deg selv...

Men nå har jeg faktisk sett olabukse i bryllup også da... Blazer og en slitt olabukse. Det hører ikke til...

Skrevet

Kan du ikke vente og se om de skriver noe om antrekk i invitasjonen? Hvis de skriver f.eks. smoking blir det kanskje litt rart hvis du kommer i bukse...

Skrevet

Jeg synes du bør vente til du får invitasjonen og se hva det står om antrekk der... Er det galla/smoking bør du ikke stille i bukse.

Er det derimot pent antrekk/hagefest etc kan du stille i bukse. Synes jeg. Men da bør buksen virkelig være "fin" - altså se virkelig pyntet ut. Tror da jeg ville ungått sort - kanskje heller satset på en grå/sølv i et blankt/skinnende stoff. Og selvfølgelig en fiiiin topp.

Jeg er litt av den oppfatning at det er noen typer antrekk alle klesskap burde inneholde; selv om det ikke er så ofte man bruker det, og selv om det kanskje ikke er den type antrekk man foretrekker. Det handler om takt og tone. Man bør ha et antrekk som passer i begravelse, alle menn bør ha en dress og alle damer bør ha "noe" de kan ha på seg i bryllup/andre fine selskaper. Derfor synes jeg du bør satse på å finne en kjole du kan føle deg vel i. Jeg er sikker på at du kan finne en... særlig nå som du har lang tid på deg. Og den trenger heller ikke koste masse.

Lykke til :)

Skrevet

Synes egentlig du burde finne deg en kjole, så du har en.

Min forlover fant en flott kjole i helt sin stil på B-Young før mitt bryllup. Ikke var den dyr, og den kan brukes i masse andre anledninger. (Var ikke for pyntet)

Hun er heller ikke typen som går så mye i kjole og skjørt, men i sånne anledninger som dette, så syntes også hun det var greit å ha en kjole.

Nå har du jo god tid. Hvorfor ikke se litt når kjoleutvalget tar seg opp til jul? Kjedebutikkene kan ha helt fine klær de, men det selges ofte fort ut!

Skrevet

Lei deg en kjole, davel! Mange fine selskapsskjoler å finne i utleiesalongene.

Skrevet
Lei deg en kjole, davel! Mange fine selskapsskjoler å finne i utleiesalongene.

Nei, ikke så veldig mange fine, synes jeg... Der går det mye i 80-talls pastell-prinsessekjoler i billige stoffer... Og ikke er de billige å leie heller.

Kjøp deg heller en helt klassisk kjole som du kan bruke også i andre anledninger (jubileumsbursdager etc). Og kanskje blir du invitert i et bryllup til om du har flaks. Da er det veldig greit å ha noe hengende i skapet fra før.

Skrevet
jeg vet med sikkerhet at jeg skal i bryllup neste sommer... ok, lenge til tenker dere sikkert da.

men... jeg HATER kjoler og skjørt ! ser ingen grunn til å investere i et dyrt plagg jeg med sikkerhet aldri mer kommer til å bruke etter dette.

vurderer rett og slett pen svart dressbukse og kanskje en pen stroppeløs korsettopp a`la overdelene på en del "ballkjoler" jeg ser rundt om kring men vil dette bli akseptert ?

bruker KUN hvite og sorte bukser + jeans og hvitt + jeans er vel kanskje ikke akkurat et sjakktrekk ;)

ja jeg har god tid men jeg er et rørehode på dette her og må faktisk begynne å tenke allerede nå  :sjenert:

det verste er jo at jeg er nær familie til brudgommen og (kusine)... huff... jeg sliter akkurat her.

Dersom du hater å gå i kjole og skjørt så synes jeg du har to alternativ.

1. Se om du kan venne deg til det, ikke alle kjoler er like "kjolete" og feminine om det er det som er problemet,

2. Ring bruden/brudgommen (eller gå på besøk) og snakk med de om de vil finne det helt upassende med bukse. Er det nær familie så har de vel fått med seg at du ikke liker å gå i kjole?

Jeg har en slektning som skjelden går i kjole, hun er vel 60 nå, og har flotte boksedrakter på seg til alle annledninger. Sort bukse kan gå ann, men da må du velge noe som ser litt luksuriøst ut, og ha en ikke-sort topp til, ellers blir det fort kontor. Dersom du i tilegg legger litt i pent tilbehør og pent hår så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan gå med bukse, (men noen gamle tanter reagerer sikkert). Jeg er egentlig veldig konservativ på anntrekk, men synes en kan respektere ren kjoleangst der hvor dette er tilfelle.

Bukser med litt vidde (ikke åletrange) er nok best. Og du trenger ikke kjøpe dressjakke til, sjal eller lett jakke passer like godt til bukser som skjørt

Skrevet

he he, og igjen... kjole og skjørt er IKKE aktuellt ! enkelt og greit fordi jeg aldri har funnet en kjole som sitter pent på min fasong, passer den over hofter og rumpe så sitter den som en sekk over puppene osv... eneste muligheten jeg har er å få spesialsydd og det gidder jeg bare ikke :(

skjørt... vel... det er ekkelt å gå i.

men takker for andre tips, vurderer sort litt vid bukse i blankt stoff og en overdel i brytende farge + accessories, oppsatt hår og sandaler... :)

Skrevet
he he, og igjen... kjole og skjørt er IKKE aktuellt ! enkelt og greit fordi jeg aldri har funnet en kjole som sitter pent på min fasong, passer den over hofter og rumpe så sitter den som en sekk over puppene osv... eneste muligheten jeg har er å få spesialsydd og det gidder jeg bare ikke :(

men takker for andre tips, vurderer sort litt vid bukse i blankt stoff og en overdel i brytende farge + accessories, oppsatt hår og sandaler... :)

Synes det høres helt topp ut jeg!

Husk litt hæler på sandalene da.. det er så lekkert til bukse og fin topp! ;)

Skrevet

he he, i`m a healgirl ;)

dvs.. hvis beinet er samarbeidsvillig den dagen da...

Skrevet

Synes det høres ut som et fint antrekk :) ... i et bryllup som ikke er veldig stivt vel og merke.

Vil du fremdeles gå i bukse hvis de skriver galla eller smoking som antrekk? Jeg er i utgangspunktet for at folk må få lov til å gå i det de selv ønsker, men noen ganger må man også bite i det sure eplet og føye seg etter vertskapet.

Jeg er helt sikker på at det finnes kjoler som sitter pent på deg :) Kan det tenkes at det er lenge siden du prøvde å finne en, iom at du er så imot kjole? Jeg har f.eks. en skikkelig stilig kjole (litt sånn 50-talls snitt men i moderne stoff/mønster osv) som er ettersittende over bysten, men som skrår ut fra livet så man ikke ser rumpeformen. Den kjolen er jeg sikker på ville passet til de fleste, for man trenger jo bare at den passer over bysten.

Og jeg må bare spørre; hva er det som er ekkelt med skjørt?

Skrevet
  Kan det tenkes at det er lenge siden du prøvde å finne en, iom at du er så imot kjole? Jeg har f.eks. en skikkelig stilig kjole (litt sånn 50-talls snitt men i moderne stoff/mønster osv) som er ettersittende over bysten, men som skrår ut fra livet så man ikke ser rumpeformen. Den kjolen er jeg sikker på ville passet til de fleste, for man trenger jo bare at den passer over bysten.

Og jeg må bare spørre; hva er det som er ekkelt med skjørt?

hadde en runde senest i forrige uke og fortsatt ingen kjole.

modeller som den du nevner får meg til å se gravid ut så de er uaktuelle.

skjørt... vel, føler meg rett og slett bare avkledd på en måte, irrasjonell følelse, jeg vet :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...