Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #1 Del Skrevet 6. september 2006 hei, babyen min på 4 uker har fått hvit belegg på tungen sin. ikke hele munnen, men bare på tungen. jeg var på apoteket idag og spurte hva man kan fjerne den med. jeg ble anbefalt å bruke corsodyll munnvask/munnskyll. har dere brukt corsodyll til å fjerne det hvite belegget på tungen til babyen deres? altså, babyen er jo bare 4 uker gammel. vet ikke helt om jeg tør å bruke det på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #2 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg vasket min baby med blå Farris på tungen. Kjøpte noen sterlie "pads" på apoteket, hadde på Farris og vasket på tungen og i munnhulen. Det hjalp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #3 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg vasket min baby med blå Farris på tungen. Kjøpte noen sterlie "pads" på apoteket, hadde på Farris og vasket på tungen og i munnhulen. Det hjalp ← Farris funker fint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopp Skrevet 7. september 2006 #4 Del Skrevet 7. september 2006 Synes det hørtes litt voldsomt ut å skylle munnen til en så liten baby med Corsodyll - er ikke det ganske sterkt? Ville prøvd Farris først . Det kan jo være trøske og hvis det ikke blir borte bør du ta en tur til helsesøster eller lege og få resept på medisin som tar det bort. Trøske kan også smitte over på puppen dersom du ammer - og det er ikke spesielt behagelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #5 Del Skrevet 7. september 2006 Ikke bruk Corsodyl - det er altfor sterkt. Tannlegen min ble overrasket over at jeg hadde fått det foreskrevet til meg - det dreper alt av bakterier i munnen - også de man skal ha der. Hvitt belegg på tungen kan enten være etter melka, eller så kan det være trøske (da sitter det bedre, og sitter også gjerne i munnhulen). Dersom det er trøske anbefaler jeg deg å vaske munnen med Farris. Gjerne den med sitron. Syra gjør at trøska ikke trives så godt (det er en sopp som trives veldig godt i det søte etter morsmelka). Dersom du merker at du er sår på brystet også er det sannsynligvis trøske. Gå til helsestasjon/fastlege og få resept på et middel mot trøske. Dette må du gi barnet og smøre på puppen. Det er noe styr - men veldig viktig å følge kuren. Vi hadde to runder med trøske fordi vi ikke var nøye nok første gangen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå