Gå til innhold

Retur av programvare

Anbefalte innlegg

Gjest meg selv
Skrevet

Hei

Der jeg jobber har jeg kommet bort i en kinkig situasjon. Vi selger programvare til PC.

Vi har fått retur fra en kunde, som forventer å slippe å betale fakturaen siden han har returnert produktene. Problemet er at han har installert programpakken han kjøpte, men påstår at han har slettet de fra maskinen sin etterpå. De virket tydeligvis ikke like godt på hans maskin som på kompisen sin.....

Problemet mitt er at deler av pakken har vi allerede kjøpt fra en annen leverandør, og når installasjonen er fullført har vi ingen som helst mulighet for å bruke dette produktet til en annen kunde. Dvs. at vi taper noen dagslønninger der... OM vi lar han slippe å betale.....

Det jeg lurer på: hvordan er det med dere data-brukere der ute, forventer dere å slippe å betale for programvare dere allerede har installert, men som ikke er helt slik du hadde tenkt? Vi har ikke fått mulighet til å hjelpe denne kunden, sannsynligvis har han en gammel maskin som ikke oppfyller alle maskinkravene våre.....

Er det jeg som er striks, eller er det kunden som har rett? Er det noen som VIRKELIG KJENNER kjøpsloven på dette området? Noen som ikke bare syns og tror, men noen som virkelig vet....

Jeg kjenner jeg blir sur når kunder tror at dersom de sier hopp, så står vi alle sammen der å hopper!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men i all verden???

Er det ikke en sjef eller leder av noe slag der som kan svare på dette da?

Dere må vel ha noen retningslinjer ang.dette?

Spørre om hjelp til det her er greit nok,men fy flate så useriøst.

Skulle gjerne likt å visst hvilken butikk dette var.

Skrevet

Hadde jeg kjøpt programvare og installert den så hadde jeg nok ikke bedt om å få returnert den og fått tilbake pengene. Den synes jeg er rimelig frekk.

Dersom programvaren ikke fungerte slik jeg ønsket så hadde jeg forventet hjelp av selger for å få det til å fungere.

Dersom jeg ikke har sjekket maskinspesifikasjonene for å få programmet til å virke, så er det noe jeg må ta på egen kappe.

Nå er alt dette bare synsing da...

Skrevet

Du kan jo si at han kan få pengene etter at han bekreftet at han har slettet programmet fra sin maskin. Regner med at det er et seriennummer eller noe slikt på produktet.

Hadde jeg drevet butikk hadde jeg ikke refundert noen ting som helst før jeg var overbevist om at det faktisk var slettet. Syns kunden har bevisbyrden her . Hva kjøpsloven sier om en slik situasjon har jeg ingen formening om.

Skrevet

Det er vel kundens ansvar å ha hardware i orden og å sjekke at hardware og software fungerer som det skal. Med mindre deres ansatte har sagt at det skal fungere bra med det utstyret han har da.

Skrevet

<i mange butikker så står det at slike produkter er det ikke returrett på. Det er netopp på grunn av denne problemstillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...