Gjest Gjest_Gamal_* Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 OK damer (og herrer, for den slags skyld). I dag serverte jeg stekt filet av isgalte m villris, steinsopp og en grønn salat, og så presterer kjerringtrollet å si at det er på tide vi legger mer energi i middagslaginga på hverdager. Nå var jo dette en forholdsvis enkel middag som er laga på den tiden det tar å koke risen, men likevel: Jeg synes dette er mer enn grei nok mat. Er det jeg som er lat eller er det hun som er kravstor?
mee mee Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 hun som er kravstor! hadde blitt kjempegla jeg
Gjest Madam Felle Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 (endret) Hun virker både kravstor og utakknemlig, og hadde fått beskjed av meg om å lage maten selv om hun skulle fortsette å klage. Endret 6. september 2006 av Madam Felle
Gjest Gjest_Gamal_* Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Hva lager folk til middag på en vanling onsdag?
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Skal glatt innrømme at det er adskillig bedre enn endel av det som kommer på bordet her i gården enkelte dager........ Men om hun ikke er fornøyd kan hun vel lage maten selv?
liv Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Kan jo hende det ikke var middagen i dag hun mente, men at det bør bli flere middager som denne i dag
Gjest Madam Felle Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Kan jo hende det ikke var middagen i dag hun mente, men at det bør bli flere middager som denne i dag ← Og burde hun ikke da sagt det?
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Hun virker både kravstor og utakknemlig, og hadde fått beskjed av meg om å lage maten selv om hun skulle fortsette å klage. ← Helt enig. Det får da være grenser. Du er jo den gourmetkokken i forhold til meg og mine hverdagsmiddager.
tommeline Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 hvis ikke det er bra nok middag, hva er det da?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 Kan jo hende det ikke var middagen i dag hun mente, men at det bør bli flere middager som denne i dag ← Dette tenkte jeg også...
Gjest Gjest_Gamal_* Skrevet 6. september 2006 #12 Skrevet 6. september 2006 Det er for så vidt ingen urimelig tanke, men dette er jo ikke akkurat mat som får ungene til å juble av glede, derfor blir det kyllingbryst eller lammekoteletter, noen dager med pasta, fisk et par ganger i uka ... Bruker så å si aldri annen halvfabrikata enn bokser med hakka tomater og pasta, pølser innimellom ... Innsigelsene er at det ikke er nok - salaten burde alltid inneholdt noe mer eller annet
Gjest Hedda Gabler Skrevet 6. september 2006 #14 Skrevet 6. september 2006 Fisk. Helt enig med kjerringtrollet ditt - denslags slaskemiddager passer best i ferien/ bakrus/ barneselskaper. Skjerpe seg! For at det ikke skal være tvil: Tulla.
Gjest gjesta Skrevet 6. september 2006 #15 Skrevet 6. september 2006 den dagen typen lager middag til meg, jubler jeg bare jeg ser en tallerken med noen brødskiver tror jeg! ellers synes han at brødskive er middag da, mens jeg er mer vant med litt skikkelig mat, flere matgrupper f eks. Men noen ganger slå han til, vi lager pizza sammen kjerringtrollet ( for å bruke dine ord:) burde være fornøyd, si at det var godt å la det være med det. neste gang hun lager egen salat, sier at en eller annen ingrediens mååå være med, så legger du selvfølgelig merke til det og følger opp neste gang
Minien Skrevet 7. september 2006 #16 Skrevet 7. september 2006 Jeg hadde blitt kjempeglad bare min kjære hadde laget pølser til meg, jeg.. At han i det hele tatt har tenkt på at han skal lage middag til meg, og faktisk har gjort det, er godt nok i seg selv. Det er tanken som teller..
Gjest niomi Skrevet 7. september 2006 #17 Skrevet 7. september 2006 (endret) Kjerringa er storforlangende. Nå er jeg bortskjemt med en mann som elsker å lage mat, men i ukedagene blir det som oftest wok med enten kylling, svin eller laks + nudler, pasta med en eller annen saus (i går slo jeg til og laget karbonara. Yummy!!!), risotto eller annen enkel mat. Vi bruker minst mulig halv-fabrikata, men man gidder ikke å bruke veldig mye tid (og penger) på vanlig middag midt i uka! Jeg er ikke hjemme fra jobb før mellom 5 og 6 om dagene, og dersom man da skal gourmet-kokke, blir det jo nesten midnatt før man får mat. Nei, enkel, god og sunn mat i ukedagene - "slow food" i helga. Endret 7. september 2006 av niomi
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #18 Skrevet 7. september 2006 OK damer (og herrer, for den slags skyld). I dag serverte jeg stekt filet av isgalte m villris, steinsopp og en grønn salat, og så presterer kjerringtrollet å si at det er på tide vi legger mer energi i middagslaginga på hverdager. Nå var jo dette en forholdsvis enkel middag som er laga på den tiden det tar å koke risen, men likevel: Jeg synes dette er mer enn grei nok mat. Er det jeg som er lat eller er det hun som er kravstor? ← Men spurte du hva hun mente med å legge mer tid i middagen på hverdager? Kanskje hun mente at dere burde sammen sette av tid til å kose dere med middagslaging? Det må ikke ha vært kritikk hun fremførte. Det er ikke sikkert hun er et troll bare fordi du mener det. Så hva svarte hun da du spurte om hva hun mente?
Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2006 #19 Skrevet 7. september 2006 Hva lager folk til middag på en vanling onsdag? ← Her kan du finne ut av det: Ukemenyer Syns hun er litt kravstor, isgalt er virkelig en gourmetfisk, steinsopp stiller i samme kategori. Lurer på hva dere har til middag ellers hvis dette er gale.
flickan Skrevet 7. september 2006 #20 Skrevet 7. september 2006 (endret) jeg kom med en liknende kommentar til samboer for ikke lenge siden. Men han kom med joika-kaker! Jeg trodde faktisk han tulla med meg da han dro opp joika-kakene fra handleposen og sa vi skulle ha det til middag. Ikke før vi satt ved bordet og spiste skjønte jeg at det var den faktiske middagen. Huff, håper ikke jeg var bitchete, men synes virkelig det var en stusselig middag og han godt kunne lagt litt mer effort i den. lagt til: men jeg synes din middag hørtes kjempegod ut, ville med glede spist den både hverdag og helg. Endret 7. september 2006 av Bare Bea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå