Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #1 Skrevet 13. januar 2003 Jeg har fått en kviselignende, en mørk rød blodfylt byll på størrelse med en stor kvise midt mellom de yttre kjønnsleppene, like ovenfor klitoris. Det gjør ikke vondt og har vært der i ca 3 uker, er 32 uker på vei og lurer veldig på hva dette kan være for noe. Noen ide?
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #3 Skrevet 13. januar 2003 Det lurte jeg også på men kan den sitte så langt oppe som over klitoris?
viwi Skrevet 13. januar 2003 #4 Skrevet 13. januar 2003 eh nei. Høres lite sannsynlig ut!! Gå til legen!!!
Angel Skrevet 13. januar 2003 #5 Skrevet 13. januar 2003 ja, jeg var innom tanken jeg også at det kunne være for høyt. Men så tenkte jeg på at hun var gravid, og da er det jo et økt trykk på venene i "underlivet", så kanskje det kunne oppstå hemorrider der også... Men uansett, ettersom den har vært der i 3 uker, så syns jeg også at det beste er å oppsøke legen din, så du kan få et svar på hva det er for noe.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. januar 2003 #6 Skrevet 13. januar 2003 Jeg vet hva det er- det er en såkalt "kong". Jeg fikk en slik på innsiden av låret for noen år tilbake og den ble vondere og større og etterhvert så orket jeg ikke mer og gikk til legen. Han punkerte den med en kanyle, sugde ut materien og hadde på rensemiddel. 2 dager etterpå var det bare en liten rød flekk på huden som gikk bort ca 1 uke senere. Du må nok komme deg til legen. Den vil bare bli vondere og vondere jo lengre du venter. Hvorfor man får slike aner jeg ikke. Milla
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #7 Skrevet 13. januar 2003 Ehh...hun sa at det ikke gjorde vondt..... Og joda, det går an å få hemorider i underlivet....spesielt når man er gravid..... Gå til legen så får du nok et svar......
Kosejente Skrevet 13. januar 2003 #8 Skrevet 13. januar 2003 Ble av en eller annen grunn logget ut.... Innlegget over er mitt.. Sorry :oops: ......det er åreknuter man kan få i underlivet når man går gravid....hemorider.....det vet jeg ikke....koblet litt feil der..... :-?
Kosejente Skrevet 13. januar 2003 #9 Skrevet 13. januar 2003 Forresten hemorider er vel åreknuter (når de forekommer i endetarmen)....blir visst ikke enig med meg selv i dag.... :-? Gå til legen du så får du svaret....
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #10 Skrevet 13. januar 2003 Kanskje en polypp eller vorte??? Legen fjerner den raskt. Vet ikke hvorfor slikt oppstår.
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2003 #11 Skrevet 14. januar 2003 Svaret er .. som kosejente sa, en åreknute, fant ut av det. det forsvinner visst av seg selv når føselen er over. Skal snakke med legen min om det ved neste kontroll Igjen takk for svar
*nora* Skrevet 14. januar 2003 #12 Skrevet 14. januar 2003 Åreknute, hemoride, vet ikke helt hva som er forskjellen, men prinsippet er iallefall det samme. Jeg fikk åreknuter over klitoris i siste svangerskap, var mørk rød og blodfylt, men ikke rund som en kvise. Sikkert dette du også har fått. Snakk med legen, men jeg tror ikke det er farlig. Jeg overlevde iallefall, og det er borte nå :D
CEL. Skrevet 14. januar 2003 #13 Skrevet 14. januar 2003 Kari Jaquesson skriver i sin bok at hun fikk åreknuter på kjønnsleppene og de hovnet opp som golfballer. De gikk bort etter fødselen. Oppsøk legen din, så får du det rette svaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå