Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer dette. Skal man selv hente varene inne i butikken og levere dem til hjemkjøring? Tenker å kjøpe litt tunge store ting, og er litt spent på om jeg kan greie IKEA-turen alene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du plukker varene, betaler og så går du i kassen for hjemkjøring.

Skrevet

Her finner du informasjon om IKEAs servicetilbud.

Som du ser kan du bestille full servicepakke. Det koster riktignok litt ekstra, men er du villig til å vente litt og helst vil slippe å drasse på en masse store, tunge ting alene, er det løsningen!

Skrevet

Og å "plukke varene" innebærer at man selv frakter de til disken?

Skrevet

Full servicepakker er en fin ting det, er bare ikke så lysten på å bo ukesvis uten seng... Kanskje jeg bare må dra med meg noen venner på IKEA-tur.

Skrevet

Vi plukket og betalte som vanlig, for så å kjøre varene bort til et annet firma som drev hjemkjøring for Ikea. Der leverte vi fra oss varene og betalte kjøringen. (Slependen)

Skrevet

Vi plukket, betalte og tok taxi hjem. Ble ikke så dyrt selv om taxien måtte vente mens vi var inne på lageret og fikk hentet destore møblene.

Skrevet

Kan man angitt tidspunkt for når man vil ha varene hjem? De fleste jobber jo på dagtid.

Skrevet
Og å "plukke varene" innebærer at man selv frakter de til disken?

Jepp!

Skrevet

Hvis du vet hva du skal ha, så kan du jo bestille på nett da... ;)

Skrevet

Ja, men da tar det like fullt to til tre uker å få varene...

Skrevet
Hvis du vet hva du skal ha, så kan du jo bestille på nett da...  ;)

Oi det visste jeg ikke! Da er jo saken løst da. Ordner man det på internettsidene deres da?

Skrevet
Oi det visste jeg ikke! Da er jo saken løst da. Ordner man det på internettsidene deres da?

Du finner bestillingsskjema her .

Men da bør du ha enten katalogen eller bestillingsnummerene på produktene klare.

Skrevet

Vi skullefå levert kjøkkeninnredning fra IKEA på fredag, den ble bestilt for ca. en måned siden, og leveringsdato var avtalt. Men desseverre, ingen kjøkkeninnredning kom, og når vi endelig fikk svar på IKEA, ante de ikke hvor innredningen befant seg hen!!! Blir spennende å høre om de klarer å finne den i morgen!! Og den 1000-lappen det koster å få varene hjemkjørt, tror jeg nok det skal bli litt diskusjon om...

Men det er jo ikke sikkert at sånne ting skjer når du handler i butikken og skal få ting hjemkjørt.

Skrevet

Har brukt slik hjemkjøring flere ganger. Fungerer utmerket!

Du plukker varene, betaler i kassa og leverer så fra deg de varene du vil skal leveres hjem til deg. Ikea tar kun ansvar for store ting, så legger du fra deg en pose med stæsj kan de ikke garantere at du noen gang ser den igjen.

De som leverer bærer varene helt inn i leiligheten din.

Skrevet (endret)

'Full pakke' fra IKEA hvor du bare bestiller og alt blir levert rett hjem er jo egentlig fristende når man skal ha noe stort og tungt som ikke haster så veldig. Men jeg har ventet siden juli på noe greier som nå er ytterligere 4 uker forsinka....argh!

Vanlig hjemkjøring fungerer greit, du bare levere varene i hjemkjøringsdisken, betaler for frakten der, og så ordner de resten.

Husk at IKEA også har gratis utlån av henger, hvis man har bil med hengerfeste men ikke får plass til alt i bilen.

Endret av Elfrida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...