Gå til innhold

Silikonformer

Anbefalte innlegg

Gjest Dallandra
Skrevet

Kan noen finne fram ei teskje og forklare meg hvordan jeg skal bruke silikonformene (muffins for eksempel) på en slik måte at jeg også blir frelst og synes de er det mest fantastiske på kjøkkenfronten siden ostehøvelen? So far not good nemlig.

Skrevet

Muffinsformene er ikke jeg superfornøyd med heller, men vanlige kake/brødformer synes jeg er helt fantastiske :)

Skrevet

Det jeg ikke har skjønt med muffinsformene, er at man må ha flere like former. Lager jeg muffins lager jeg en røre, og det blir da flere enn 7-8 muffins eller hvor mange som er i en form....Hvordan gjør dere det da?

Steker en form, venter til de er litt kalde og tar dem ut, fyller i forma og steker på nytt??osv osv....

Gjest Dallandra
Skrevet

Jeg tror de vil lure oss til å kjøpe fler.

Jeg prøvde formene mine igjen i går. En muffinsform fra tupperware og en ditto fra la redoute. I sistnevnte satt alt fast, i den andre løsna ting greit denne gangen, men det er da fortsatt mye greiere med stålformer med papirformer oppi???

Skrevet

Jeg har kastet alle silikonsformene jeg. Jeg har lært meg en enkel teknikk for å få kakene ut av formen så har ikke bruk lenger for de stygge s.former.

Det fins allu former til muffins på marked med anti stikk belegg. Jeg putter papirformer i disse og så steker jeg muffins. Jeg har faktisk to brett så når jeg skal lage flere står en for avkjøling mens den andre står i ovn:)

For flere baketips, oppskrifter, kakebilder m.m http://groups.msn.com/kakeforum en MSN gruppe til bake glade

Gjest Dallandra
Skrevet

Sånn gjør jeg det også Lady Sharon. Bortsett fra at jeg har så stor ovn at jeg får plass til to (sikkert tre også) brett i bredden. (Ovnen er 90 bred, - herlig!)

Skrevet

hvor fant du den ovn? Jeg syns at min er for small

Gjest Dallandra
Skrevet

IKEA. Ny av året. Med fem gassbluss på toppen.

Skrevet

gass, herlig å lage mat på. Siden det var vanskelig med gass her har jeg induksjonstopp. Blir litt rart å sette en 90 cm ovn under:s Men det høres ut som en drøm:)

Skrevet

silikonform til isbiter burde også anskaffes! Jeg har kjøpt meg det,og er kjempefornøyd.

Skrevet

Silikonmuffinsformer kan også brukes til å lage posjonsdessert med hjemmelagd is/sorbet.

Jeg synes det er bedre med silikonformer siden de er lettere å rengjøre enn de oksyderte brødformene jeg har. Muffinsformene gjør at muffinsen får sånt deilig stekebelegg også på underdelen av muffinsen. (Det er jo toppen som alltid er best. :) ), i motsetning til papirformer. Silikonmuffins er derfor mye bedre. Så slipper man å smøre formene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...