Gjest Bertine Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Hei! Dumt spørsmål kanskje, men noen påstår at om en er gravid vil eggløsningstestene bli positive.. Vel, jeg er 11 dpo idag, og klarte ikke holde meg Tok en eggløsningstest, men den var så negativ som den kunne bli... Har dette noe å si egentlig? By the way så har jeg tatt min første pergo kur, dobbel, pluss eggløsnings sprøyte.. Har ingen pms symptomer denne syklusen, pleier å få ømme pupper noen dager etter el, men denne gangen er det ingenting...
Leo Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 (endret) Jeg er nesten sikker på at det må være snakk om en sammenblanding... Hvis man måler temperatur hver dag, enten manuelt eller v.h.a. Babycomp el. lign., for å finne eggløsningstidspunktet kan vedvarende forhøyet temperatur fra EL til IKM indikere graviditet. En eggløsningstest reagerer imidlertid på hormonet som skilles ut i kroppen rett før eggløsning og når eggløsningen skjer faller dette nivået igjen slik at en eggløsningstest sannsynligvis vil være negativ når eggløsningen, evt. befruktningen, skjer. Jeg kan da ikke helt forstå hvordan den da skulle kunne bli positiv igjen som en følge av graviditet... Ved graviditet skiller kroppen ut HCG, som er ett helt annet hormon, og det er dette graviditetstester reagerer på. Endret 6. september 2006 av Leo
Gjest Bertine Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Leo: Ja, det er jo det jeg tror. Men mange inne på sg (snart gravid), som har fått positive tester når de er gravide.. Ble litt deppa, men sikker uten grunn da.. Er vel for tidlig å teste på 11 dpo uansett?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Det går, men er ikke til å anbefale pga at det er ikke sikkert. Det kan nemlig være en sen EL du oppdager i stedet for en graviditet. Men for å forklare litt bedre. HCG (graviditetshormonet) er såpass likt LCH (EL-hormonet) at EL-tester kan gi utslag på et annet hormon enn de som de egentlig er laget for. Men det går IKKE motsatt, graviditetstester kan ikke slå ut på LCH.
Minnie27 Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 (endret) Jeg hadde positive el-tester ved IKM tider da jeg fant ut at jeg var gravid. Men sjekket ikke med dem før IKM nei. Men jeg har ikke noen fasit. Det varierer sikkert. Lykke til uansett da Endret 6. september 2006 av Minnie27
nynne Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 men... har sånne eggløsningstester fra billige-tester, strimler.. opplever dere at den test-streken er litt svak hele tiden? når jeg testet for EL så var det alltid en svak strek og se, men den var svakere enn kontrollstreken. Men den dagen jeg testet positivt (+ dagen etetr forøvrig) var teststreken sterkere enn kontrollstreken.. når jeg da idag på ikm tester med eggløsningstest og får en svak teststrek etter 5min, er den da for negativ å regne? har ikke graviditetstrest så får ikke tatt... får ikke tak på før til tirs evt hvis ikke mensen komemr innen da...
meta Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 http://www.pernille.info/opk_as_hpt.htm Her kan du lese mer om eggløsningstester som graviditetstester. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå