Gå til innhold

Hvor ble den av?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Observerte en flokk fugler på vei sørover idag. Måtte da fundere på hvor det ble av fugleinfluensaen som var så fryktet. Det var stor blest og nesten hysteri på våren når fuglene var på vei til Norge, men vi har ikke hørt noe til fugleinfluensaen mens de har vært her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet
Observerte en flokk fugler på vei sørover idag. Måtte da fundere på hvor det ble av fugleinfluensaen som var så fryktet. Det var stor blest og nesten hysteri på våren når fuglene var på vei til Norge, men vi har ikke hørt noe til fugleinfluensaen mens de har vært her.

fordi de ikke tok den med seg ;)

hysteriet kommer nok til våren når fuglene skal tilbake!

Skrevet

Den har vel tatt samme veien som munn og klovsyken og kugalskapen gikk i sin tid. ;)

Gjest Ninakanin
Skrevet
Den har vel tatt samme veien som munn og klovsyken og kugalskapen gikk i sin tid. ;)

det tviler jeg sterkt på, for disse sykdommene ligger oppbrent og begravet i store massegraver i england, og bøndene sliter ennå med å riste av seg traumene med å måtte slakte alle dyra sine!

så så veldig ha ha er det nok ikke med disse sykdommene ;)

Skrevet
så så veldig ha ha er det nok ikke med disse sykdommene ;)

Det mener jeg selvfølgelig ikke heller. Jeg er født og oppvokst på gård så jeg vet litt om hvordan det er å måtte slakte dyr. Det jeg mer tenkte på er hvordan vi mennesker klarer å skape tilnærmet hysteri over at vi skal bli rammet av sykdommer som det er minimal sjanse for at vi kan bli rammet av. Og det mens det dør tusener på tusener av barn pga f.eks malaria og aids....Barn (og voksne) som kunne vært reddet med enkle midler. Hva om malaria hadde rammet oss og våre barn? Ikke så farlig med en afrikaner. Men; når det er en mikroskopisk sjanse for at vi selv kan bli rammet av en eller annen sjelden sykdom, da bruker vi masse penger på vaksiner og medisiner (som blir liggende i skapet til holdbarhetsdatoen er ute). Bare tenk hysteriet i Norge om vi f.eks. hadde fått en malariaepidemi her oppe? ;)

Gjest Ninakanin
Skrevet

ja da følger jeg deg bedre!

nei jeg irriterer meg over det selv. vi lever så forbannet beskyttet fra sykdom og naturkatastrofer og økonomisk ustabilitet her oppe. Likevel er vi på verdenstoppen i "ulykkelige".

Vi har for mye tid til å tenke på tull!! :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...