Gjest StoreSky Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 og hva brukes den til?? rett og slett, hehe!
Arwen Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 En dyp stekepanne. Jeg bruker min som en vanlig stekepanne. Foretrekker det istedenfor de lavere.
Gjest StoreSky Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 ahaa, så enkelt altså! Da skal jeg anskaffe meg en sånn, fordi jeg lager ofte masse greier oppi. (indisk, wok, etc)
Arwen Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 jeg har droppet helt vanlig stekepanne, men har en skikkelig jernwok som jeg bruker endel også da.
Arwen Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Jeg har forresten denne fra jamie Oliver (Tefal) den er skikkelig god.
Gjest StoreSky Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Hmm, jerngryte har jeg heller ikke...er det et must? Jeg lager viltgryte i vanlig kokekar jeg.. Hva er fordelen med jernwok fremfor sautèpanne/stekepanne??
Arwen Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Jeg bruker aldri jerngryta mi, men woken er bedre å woke i enn panna
Fakse Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Sautepanne er genialt når man først skal steke noe, og deretter skal ha oppi ingredienser til saus som kjøtt/grønnsaker skal trekker sammen med. Slipper å skitne ut først en stekepanne også en gryte. Jeg synes jern (både stekepanne og gryte) er best når man trenger å steike på høy temperatur, det går sikkert fint uten, men det er bra å kunne svi skikkelig (reinskav f.eks) uten å være redd for panna eller for at varmetapet når man har ting oppi skal bli for stort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå