Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Vi feiret bryllup i August og fikk av nær familie et Badmintonsett i gave. Ingenting annet. Jeg så nettop det samme settet i en leketøybutikk til 29.90. Det er ikke det at det er pengene som skal bety noe, men må si at jeg følte det som om vi ikke var verdt noe liksom. Dette er et par i 50-årene som ikke har dårlig økonomi heller. Uff, føler meg dum også som tenker sånn, men forstår ikke hvorfor de kjøpte så billig til oss. Og så i Bryllupspresang. Er det jeg som er dum, eller hva synes dere?
Gjest K Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Nei du er da ikke rar i det hele tatt! Dette er merkelig av dem å gjøre. Hvis de ikke hadde fantasi til å finne på noe, kunne de jo bare ha gitt dere penger, gave kort, blomsterkort eller noe.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Er det sant? Jeg synes det var en rar ting å gi - ikke det å gi et badmintonsett i seg selv, men å gi noe som er så "billig". Selv om man ikke vil bruke mye penger kan man godt kjøpe noe av bedre kvalitet - så får man heller kjøpe en mindre ting...
Gjest Gjesta Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Kan jo skjønne at du ble litt skuffet. Tror jeg hadde blitt det selv også. Hadde det vært en personlig gave til den prisen hadde det vært greit. Men at de bare stakk innom første og beste leketøysforretning og kjøpte av alle ting et badmingtonsett høres noe kjipt ut. Spesielt hvis dette var inveterte gjester i bryllupet.
Gjest gjesta Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Gi det tilbake til jul og lat som du husker at du fikk det i bryllupsgave. Sier de noe kan du jo bare si noe som hva? fikk vi det der i bryllupsgave??
Gjest Gjesta Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Jøss! Det var en merkelig ting å gi... Kanskje ikke så rart med et badmintonsett hvis man vet at paret er aktive og liker å gjøre ting sammen, men da burde de i det minste kjøpt et i god kvalitet!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Badmingtonsett hørtes ut som en god ide Et billig badmingtonsett hørtes ut som en dårlig ide. (er du forresten helt sikker på at det er akkurat det samme?)
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Det lignet i hvert fall på dette. Den eneste forskjellen var pakkingen. Den vi fikk var i plast med glidelås, og denne var i noe folie. Men det var samme type.
Gjest Kitten Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Skulle tro at et badmingtonsett fra leketøysbutikken var beregnet på barn, ikke voksne, dermed mindre i str? Og i tillegg i et annet merke, dvs også til en annen pris? Hadde jeg fått et badmingtonsett til 30 kr i bryllupsgave hadde jeg nok begynt å lure, men hadde jeg fått et skikkelig sett hadde jeg blitt kjempeglad!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 Ja, det føltes ikke noe bra når jeg så prisen. Vi er begge ganske store, og denne aktiviteten er ikke noe favorittgesjeft for oss. Tanken bak? Føles bare vondt om jeg går inn på det.
Gjest Fruktfat Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 Hadde det vært en personlig gave til den prisen hadde det vært greit. ← jeg skal være ærlig nok til å si at en gave til 30 kr ikke hadde vært greit uansett. jeg hadde lurt på om det var en tullegave, jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2006 #13 Skrevet 6. september 2006 jeg skal være ærlig nok til å si at en gave til 30 kr ikke hadde vært greit uansett. jeg hadde lurt på om det var en tullegave, jeg. ← Enig... hadde nok sjekket ekstra godt i innpakningspapiret før jeg kastet det om det ikke var noe annet som var lagt ved...
Arkana Skrevet 6. september 2006 #14 Skrevet 6. september 2006 Er du helt sikker på at det er det samme? Du sier jo selv at innpakningen var ulik, og selv om racketene var like betyr jo ikke det så mye, en badmintonracket er nå ikke nevneverdig ulike en annen.
ashera Skrevet 6. september 2006 #15 Skrevet 6. september 2006 Tulleinnlegg? Jeg vet om noen på forumet som skriver navn på måneder med store bokstaver, bare så det er sagt. Jada, og all mulig medfølelse i tifelle jeg tar feil, bare så det også er sagt.
Festus Skrevet 6. september 2006 #16 Skrevet 6. september 2006 Er du helt sikker på at det er det samme? Du sier jo selv at innpakningen var ulik, og selv om racketene var like betyr jo ikke det så mye, en badmintonracket er nå ikke nevneverdig ulike en annen. ← Er enig her... finnes utrolig mange forskjellige sett på markedet, og de er av varierende kvalitet..og pris.. selv om de ser veldig like ut.. En skikkelig racket koster et par-tre hundre kroner og oppover.. og et slikt sett hadde jo ikke vært å forakte.. Men jeg ville nok ha funnet på noe annet i bryllupsgave dersom det ikke var spesifikt ønsket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå