Gå til innhold

New York-trilogien Paul Auster

Anbefalte innlegg

Gjest Bokgjest
Skrevet

Har lånt denne på biblioteket, og kom hjem med nynorsk verson! :sur: Finnes den kun på nynorsk eller er den gitt ut på bokmål også?

(Altså, Paul Auster er så bra at jeg skal takle nynorsken da men....(kanskje nynorskoversettelse til og med er bedre enn bokmål?)) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den finnes dessverre bare på nynorsk. Jeg kjøpte derfor den engelske utgaven i stedet, er ikke så fortrolig med nynorsk som jeg burde være.

Gjest Bokgjest
Skrevet

Takk for raskt svar Ciara! Jeg er nok ikke så fortrolig med nynorsk jeg heller, men noen ganger kan den faktisk være mer "poetisk" enn bokmål. Me får sjå kva eg gjer då, kanskje jeg tar den engelske versjonen. ;)

Skrevet

Jeg har også fått en nynorsk versjon, men skulle heller hatt den engelske... :forvirret: Vel vel, nå som jeg først har den på nynorsk, blir det vel så jeg prøver meg på den likevel.

Få håpe vi blir grepet av et vakkert poetisk språk da! ;)

Skrevet

Jeg har den både på nynorsk og engelsk. Jeg er heller ikke så veldig fortrolig med nynorsk, men akkurat denne romanen kler faktisk nynorsk veldig godt. New York-trilogien er min favorittroman og det sier jo litt ;)

Gjest Bokgjest
Skrevet

Jeg også tenkte det at kanskje akkurat Paul Auster kan være fin på nynorsk, og siden du liker den godt til tross for nynorsken Blanca så får jeg teste den.

Vi får slå til Anneli, og se om det duger! :Nikke: (Og til alle nynorskmennesker: jeg har ikke noe i mot nynorsk altså, det er bare det at bokmål er mitt hovedmål! ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...