Birgitte Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Jeg er egentlig fly forbannet. Jeg er så drita lei av at mannen min jobber og jobber. Selvfølgelig forstår jeg hvorfor han må jobbe så jækla mye, han er daglig leder og medeier i et firma som bare får flere og flere kunder. Så dette firmaet er jo hans ansvar, hans baby og det er jo selvfølgelig fint at de gjør det bra, for all del. Det som gjør meg så forbannet er vel egentlig at den tiden han er hjemme så er hen frekk, spydig og irritabel mot meg og ungene, og det irriterer meg. Jeg kan jo være forståelsesfull og si at stakkars mann er så sliten, men det er ikke alltid jeg gidder å forstå. Han får ta seg sammen. Oppføre seg ordentlig! Ungene begynner etterhvert også å ikke regne med ham i dagliglivet sitt, det er jo mamma som alltid er til stede, og aldri pappa. Men jeg lar ham ikke slippe, ikke fanden om jobben hans skal ta fra ham ungene og kontakten med livet utenfor kontoret. Jeg har lyst til å nevne for dere et eksempel på hvordan vi har det for tiden. Og jeg lurer på hvordan dere ville reagert på følgende: Det lå sekker og bager etter noen turer han har vært på strødd i hele gangen. En dag hadde han plutselig ryddet!! Og gjett hvordan! Han har vrengt sekkene på golvet i vaskerommet, og der ligger tøyet, rent som skittent. Han vet at jeg vasker tøy, at jeg strever med å holde unna bretting av rent tøy, og så gir han så totalt faen. Gidder ikke sortere sitt eget tøy fra turer, det er jo mye lettere for ham at jeg kan vaske og brette og legge på plass helt uten grunn. Eksplosjon?
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Jeg tror jeg hadde tatt det opp med ham, og snakket sammen - i stedet for bare plutselig å eksplodere. Hvis han er sliten og irritabel hjemme kan en eksplosjon bare gjøre ting værre. Mens hvis du sier at vi må prate litt sammen (det høres alltid så alvorlig ut), og tar det opp rolig og på en saklig måte, så kan det hende det faktisk går inn. Du fortjener ikke en som "bor på hotell" hjemme, det er det forresten ingen som gjør. Men du fortjener en mann som gir av seg selv hjemme - til tross for tøffe arbeidsdager, og barna fortjener en pappa som er der for dem. Det er nå mitt syn på det. Lykke til!
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 (endret) Uuups, dobbelt! Endret 6. september 2006 av Prinsesse-vil-ikke
Gjest Fruktfat Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 jeg har også en mann som jobber altfor mye for tida, og er dritsliten når han kommer hjem. vi har ikke barn (og det blir det heller ikke om han fortsetter å jobbe sånn), og jeg gjør det sånn at jeg ikke rydder opp etter ham, det får bare se bomba ut. klær blir ikke vasket om han ikke legger det på vaskerommet i riktige kurver. igår la han seg klokka 19 og sov til 6 idag, det hjalp visst på humøret hans, men ikke så moro for meg når han er hjemme klokka fem... så det håper jeg han gjør idag og, kanskje han da klarer å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen i helga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå