Gå til innhold

hyper hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en dachsejente som er helt i 200 når hun er sammen med andre,både dyr og andre mennesker,når hun er på tur. hun har generelt veldig mye energi,men når jeg går alene med hun er hun helt rolig igjen. Det skal så lite til før hun hauser seg opp veldig. Det vil si at hun trekker noe voldsomt i båndet når vi er med andre, og hyler og er gal,noe som ikke skjer ellers. Noen bra råd til hvordan jeg får roet henne ned når vi er med andre? Har jo lyst å treffe folk og dyr selv om jeg har hun med meg... Takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags stimulering gir du henne utover turer? Får hun "hjernetrim"; bruke nesen til å søke, eller liknende? Det er mulig hun vil bli bedre hvis hun får slite seg ut også mentalt.

Skrevet

Og jeg lurer på hvor gammel hun er? Min erfaring er at dachser ofte er rimelig "hyper" på den måten du nevner frem til de er 12 - 18 måneder og så roer de seg. I mellomtiden er det lite som hjelper ut over å fortsette med å trene på og være konsekvent i forhold til vanlig dressur.

Skrevet

Hei igjen!hun er 2 år gammel.Ja, innimellom får hun hjernetrim,legger ut søk til henne og sånn...har ikke hørt noe om det tidligere at de er så gale i ungdomstiden,men den er vel uansett over nå?Trodde den var voksen på denne tiden jeg...

Skrevet
har ikke hørt noe om det tidligere at de er så gale i ungdomstiden,men den er vel uansett over nå?Trodde den var voksen på denne tiden jeg...

Nå vet jeg ikke hva du mener med "så gale", men foreldrene mine og jeg har tilsammen hatt fire dachser og samtlige var rimelig "hyper" da de var helt unge. (Den sist ankomne er nå 16 måneder og er fremdeles litt vel overivrig, men det er himmelivid forskjell fra bare for et par måneder siden).

Min hannhund ble ikke det jeg vil kalle rolig før han var 4 - 5 år.

Jeg vil anbefale deg å la henne få møte fornuftige folk og hunder så ofte som mulig slik at noe av spenningen forsvinner samtidig som du får anledning til å korrigere henne på denne oppførselsen regelmessig.

Skrevet

at hun blir veldig gira og trekker i båndet,og det er vanskelig å roe henne ned igjen. Når hun er med meg alene er hun helt rolig igjen.hun blir så lett oppspilt av lite,men det roer seg sikkert med tiden håper jeg. Takk for råd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...